Spring naar inhoud

- - - - -

mijn droom kat gezien op de dag van de kat

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#1 Geplaatst 14 november 2009 - 22:52

vandaag waren we in de voormiddag  naar maasmechelen gereden voor de dag van de kat en daar zaten  enkele ragdolls en seychellois (of zoiets)  wat ik eigenlijk wel speciale katten vond
maar in de namiddag zijn we naar hasselt(kuringen) gereden en daar heb ik mijn hart volledig verloren aan een ras dat ik nog niet kende :d e pixie bob wat een ruige kattensoort was me dat. :love3: :love3: ik ga er alles aan doen om er zo een in huis te krijgen. de vrouw die er stond was ook ontzettend vriendelijk ik heb de kat zelfs mogen vasthouden wat resulteerde in een knuffel/aai sessie van 30min (kon hem maar met moeite terug geven)
het was zelfs zo erg dat ik daarna naar de andere rassen ging kijken(britse korthaar,somalie,abbesijn,heilige birmaan en sphynx waar ik ook zot van ben)maar ik me toch maar telkens terug omdraaide om nog maar eens de pixie bob te gaan strelen.
ik denk zelfs dat ik een beetje liefdesverdriet heb nu :goofy:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 14 november 2009 - 22:56

Hele bijzondere katten zijn het de Pixie Bob, een beetje wild uiterlijk en dan dat grappige staartje!!

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#3 Geplaatst 14 november 2009 - 23:00

idd en dan de extra tenen super vet juist alsof ze wanten aan hebben

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 14 november 2009 - 23:12

turbojeng zei:

idd en dan de extra tenen super vet juist alsof ze wanten aan hebben

De extra tenen (polydactyl) hebben ze niet allemaal, soms ook enkel aan de voor of achter pootjes, maar het lijken inderdaad hele grote voeten!
Het karakter van de Pixie Bob zou ook heel speciaal zijn!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 15 november 2009 - 08:41

Ah ik was daar ook en heb met die mensen gepraat van de Pixie Bob. Ik vind het allemaal maar matig, ik zie niet in waarom het nodig is zulke rassen te gaan kweken.
Ze zei dat ze "hondachtig" zijn. Wel ik heb hier HTK die ook de hele dag rond mij hangen, komen als ik ze roep en mijn honden hebben soms kattengedrag.
Het is onvoorspelbaar of ze een staart gaan hebben of niet en hoe lang een eventuele staart gaat zijn, dus als je eentje wil met een bob staartje, hoe lang ga je wachten en hoeveel geld ga je kwijt zijn??

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#6 Geplaatst 15 november 2009 - 09:37

Ah ik was daar ook en heb met die mensen gepraat van de Pixie Bob. Ik vind het allemaal maar matig, ik zie niet in waarom het nodig is zulke rassen te gaan kweken.
Ze zei dat ze "hondachtig" zijn. Wel ik heb hier HTK die ook de hele dag rond mij hangen, komen als ik ze roep en mijn honden hebben soms kattengedrag.
Het is onvoorspelbaar of ze een staart gaan hebben of niet en hoe lang een eventuele staart gaat zijn, dus als je eentje wil met een bob staartje, hoe lang ga je wachten en hoeveel geld ga je kwijt zijn??

zo zie je maar smaken verschillen.onze brit hangt ook de ganse dag rond mij als een hond.en van mij mogen ze gerust een iets langer staartje hebben en hoeveel geld ik er aan ga kwijt zijn tja het is ten slotte mijn portemonee.dus dat beslis ik zelf wel hé :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 15 november 2009 - 09:54

Ja, soms kom je gewoon een ras tegen waar je verliefd op wordt. Natuurlijk zijn htk'tjes niet minder waard, maar er is ook helemaal niks mis mee om verliefd te worden op een raskatje. En niemand hoeft er commentaar op te hebben als je daar wel geld voor over hebt. Dat moet ieder voor zich uitmaken. Zelf vind ik maine coons het einde, en ja, ook daar hangt een prijskaartje aan vast, maar dat heb ik er met alle plezier voor over. En als er mensen daar een probleem mee hebben, dan moeten zij dat weten. Ik ga me dat absoluut niet aantrekken. En dat hoef jij ook niet te doen. Geniet nog maar lekker na van je knuffelsessie met de pixie bob! ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 15 november 2009 - 09:54

turbojeng zei:

zo zie je maar smaken verschillen.onze brit hangt ook de ganse dag rond mij als een hond.en van mij mogen ze gerust een iets langer staartje hebben en hoeveel geld ik er aan ga kwijt zijn tja het is ten slotte mijn portemonee.dus dat beslis ik zelf wel hé :)

het ging niet over jouw portemonnee, ik bedoel het in het algemeen ;)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#9 Geplaatst 15 november 2009 - 11:07

Pixie Bob..moet ik dus eens gaan Googlen! Ken ik nog niet denk ik...of misschien al eens online gezien maar zonder het echt te weten.. :)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 15 november 2009 - 11:10

Fairy zei:

Er zijn ondertussen al zoveel kattenrassen waarvan ze het zeggen en terecht ook. Ik heb het al heel erg mogen ondervinden bij de Ragdoll en de Maine Coon, ik kan er heel goed inkomen dat dat bij de Pixie Bob ook niet anders is.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 15 november 2009 - 13:43

:LOL: :LOL: :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 15 november 2009 - 18:01

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL:

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 15 november 2009 - 18:09

Ja ik heb de foto op je fb gezien :) ik kende het ras ook nog niet. Wat houdt jullie tegen er eentje aan te kopen? Groetjes x

Geplaatste afbeelding

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#14 Geplaatst 15 november 2009 - 19:11

niks we gaan dus ook beginnen rond te kijken voor een maar liefst zouden we een iets oudere willen (2jaar)
omdat we denken dat onze chubby niet zo gelukkig gaat zijn met een actieve kitten rondom hem dan storen we hem in zijn meerdere schoonheidsslaapjes per dag.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#15 Geplaatst 16 november 2009 - 00:45

Ik vind de Pixie Bob ook een heel mooi ras! Ben zelf een echte brittenfan, maar zo'n Pixie daarvoor zou ik ook nog kunnen vallen :heart: Ooit, later misschien...

Heb ze wel nog nooit in het echt gezien, ben ik wel benieuwd naar...

PS Overigens val ik wel enkel voor de langharige Pixies mét een staart. Die stompjes daar heb ik het niet zo voor.

Bewerkt door Smitten Kitten, 16 november 2009 - 00:52.