Spring naar inhoud

- - - - -

jullie moeten me helpen!!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#1 Geplaatst 15 november 2009 - 18:33

hallo allemaal,

heb jullie toch onlangs verteld dat onze spike eindelijk na al die jaren openbloeit?  hij gaat zelf nog nauwelijks naar buiten!! hij is nu de enigste poes in huis, er zijn nog wel twee honden. heb zelf (eindelijk) een mand voor hem moeten gaan kopen. hij komt die niet meer uit!!  spelen is bij hem al lang gedaan, hij slaapt nu heel de dag, thuis in zijn mandje!nu is mijn vraag, is het omdat hij wat ouder wordt en niet goed meer tegen de koude en de regen tegen kan dat hij veel meer thuis is, of omdat hij blij is dat hij de enigste poes in huis is, en geen pestkopje meer heeft die constant met hem wil spelen en slapen? als ik terug een klein kitje in huis haal, gaat hij dan terug minder naar huis komen? ik geniet nu zo van zijn aanwezigheid, wil hem niet buitenjagen!! wat denken jullie? het kitten wordt op 6 december geboren, en blijft dan 13 weken bij zijn mama. dus das nog een tijdje!! maar heb natuurlijk niet veel tijd meer om te beslissen, want binnenkort wordt hij geboren en ik moet ik gaan kiezen! wat is nu het beste. aub jullie moeten me hierbij helpen. ben een weegschaal dus beslissen is niet mijn sterkste kant

groetjes patsy en spike :trance:

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 15 november 2009 - 21:03

ik weet niet goed wat ik daar moet op zeggen micshien krijg je hier nog raad van andere forumleden
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#3 Geplaatst 15 november 2009 - 21:19

ik denk dat als je zelfs maar gaat kijken naar die kittens dat je nooit meer gaat kunnen weigeren in elk geval :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 15 november 2009 - 21:30

Een jong katje bij nemen gaat altijd wat stress geven aan de oudere kat, maar als het geen dominante is die de hele tijd gaat plagen dan zou dat eventueel wel gaan maar ja dat weet je niet op voorhand. Anders 2 jonge katjes nemen die met mekaar kunnen ravotten??
En mss gaat je oudere kat terug meer van huis zijn dat zijn dingen die niemand exact je kan zeggen.
Veel geluk nog met je beslissing. :geluk:

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 15 november 2009 - 21:35

Hoe oud is spike nu dan??
Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 15 november 2009 - 23:26

Ik heb zelf een oude kater, en hij gaat beduidend minder buiten dan vroeger. Ook wandelt hij minder ver. Hij is gewoon ouder he, krijgt het sneller koud en is wat sneller moe. Zwartje is 16 jaar nu, dus dan is dat wel te verwachten.

Ik heb de vorige topic over spike niet gevolgd, maar ik zou heel erg opletten met een kitten erbij te nemen als je kat al richting de bejaarde leeftijd gaat. Zo'n klein fris ding, daar moeten ze vaak niets van weten. Ik zou zelf graag wel een tweede kat willen, maar Zwartje zou die nooit aanvaarden. Dus dan moet ik het maar zo laten, want een kitten bijhalen doe je dan puur voor jezelf he... Maar dat is bij Zwartje, ik weet natuurlijk niet of dat voor je hetzelfde is hé.

Mocht je toch een kitten erbij willen nemen, zorg dan dat je heel zeker bent van het karakter. Een rustig diertje dat niet al te speels is, zal waarschijnlijk veel betere maatjes worden met Spike dan eentje die permanent hyper is ;)

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 16 november 2009 - 12:16

Volgens mij is een kitten voor Spike niet zo'n goed idee. Ik denk dat je beter een iets oudere kat neemt, eentje waar je van weet dat het een rustig dier is. Kittens kunnen héél erg druk zijn, en dat zal Spike niet zo goed waarderen vrees ik.........

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 16 november 2009 - 12:34

Als je een kitten neemt, zou ik er ook 2 nemen zodat ze elkaar hebben en je oudere poes dus gerust zullen laten. Ik heb het destijds ook zo gedaan, Tijger was 12.5 jaar toen ik Angel en Simba ging halen, ze speelden met elkaar en lieten Tijger meestal wel gerust. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#9 Geplaatst 16 november 2009 - 13:19

Ik vind dat je zo'n poes , die eindelijk de rust en haar plekje vond , niet moet gaan lastig vallen met een andere poes , laat staan een kitten .

Ook al kies je een rustig kitten , het blijft een kitten .

Ik wil , na bijna 2 jaar na het inslapen van mijn oudje , wel een nieuwe hond maar weet zeker dat ons Vlinderhondje daar niet mee gedient zal zijn .
Zolang zij er is (ze is nu 10 jaar) geen andere hond . Poezen zijn er ondertussen wel bijgekomen .

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 16 november 2009 - 13:24

Als je denkt dat een kitten bij de poes plaatsen die je nu al hebt, voor problemen zal zorgen, dan moet je er misschien eens aan denken om ipv voor een kitten, voor een herplaatser te gaan?
Geplaatste afbeelding

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 16 november 2009 - 14:18

Karolientje zei:

Als je denkt dat een kitten bij de poes plaatsen die je nu al hebt, voor problemen zal zorgen, dan moet je er misschien eens aan denken om ipv voor een kitten, voor een herplaatser te gaan?

dat zou ik precies niet doen? Herplaatsers worden herplaatst voor een reden vaak, meestal omdat ze niet goed overweg kunnen met andere poezen...

Plus: een kitten wordt normaal gesproken altijd aanvaard door een andere kat. Ons minibal is ook al ouder aan het worden en volwassen katten kan ze niet luchten, maar de kittens die we opvangen wel...

Ik zou nooit 2 oudere katten bij elkaar zetten (toch niet als ze ouder zijn dan 10 jaar..)

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#12 Geplaatst 16 november 2009 - 14:23

een herplaatser is een grote gok vind ik, zoals reeds gezegd is dit meestal met een reden, dan moet je 100% zeker van de cattery waar je de herplaatser gaat halen.
Ons Misty zou zich goed voelen bij een oudere kat, ze is een echte luiwammes en kittens interesseren haar niet, ook spelen doet ze nooit.
Toch een oudere kat aanvaard moeilijk een nieuwe volwassen kat.
Een kitten is speels (meestal toch), als Spike hiervan niet houdt zou ik het niet doen.

Ik denk dat de beste keuze een volwassen kat is met de afspraak (tussen jou en de oude baasjes) dat je ze altijd kan terugbrengen als het niet lukt.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 16 november 2009 - 14:37

amazingdolls zei:

een herplaatser is een grote gok vind ik, zoals reeds gezegd is dit meestal met een reden, dan moet je 100% zeker van de cattery waar je de herplaatser gaat halen.
Ons Misty zou zich goed voelen bij een oudere kat, ze is een echte luiwammes en kittens interesseren haar niet, ook spelen doet ze nooit.
Toch een oudere kat aanvaard moeilijk een nieuwe volwassen kat.
Een kitten is speels (meestal toch), als Spike hiervan niet houdt zou ik het niet doen.

Ik denk dat de beste keuze een volwassen kat is met de afspraak (tussen jou en de oude baasjes) dat je ze altijd kan terugbrengen als het niet lukt.

Op zo'n situatie doelde ik ook als ik het over een herplaatser had. Herplaatsers zijn niet altijd probleemkatten . Vaak wordt er ook om heel andere redenen herplaatst dan omwille van een probleemkarakter.
Ok, een oudere kat wordt misschien minder snel aanvaard, maar in dit geval zou ik toch nog eerder daarvoor opteren dan voor een speels, hyperactief kitten. Want daarvan blijkt al sowieso dat Spike het er moeilijk mee heeft. Als er een goeie afspraak kan getroffen worden met de mensen waar de kat vandaan komt tenminste. En dit ook in het geval dat je er écht perse een andere kat bij wil. Want sommige katten doen het nu eenmaal ook beter alleen. Misschien is Spike wel zo'n kat en wordt ie sowieso ongelukkig van een tweede kat erbij - ongeacht of dat nu een kitten of een volwassen kat is.
Geplaatste afbeelding

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#14 Geplaatst 16 november 2009 - 14:38

hey allemaal,

jullie adviezen zijn allemaal wat uiteenlopend. onze spike is 6j dat vroeg ook iemand. ik had ook al gedacht van het rustigeste kitten van de nest te nemen. als ik toch beslis van er één te nemen. maar ik was gisteren nog aan het denken, tussen het aftrappen van spike zijn broer naar de overburen, en de komst van garfield zat 2j tussen. toen is spike ook niet extra naar huis gekomen. hij verdeelde zijn tijd met ons en de overburen. het is eigenlijk met de komst van garfield dat hij terug meer naar huis kwam. en met het overlijden van garfield dat hij nu bijna constant thuis is. hij gedraagt zich in ieder geval zeer anders. mss mag hij niet maar binnen van de overburen, en nee met die mensen kan ik niet gaan praten voor verscheidene redenen. dat mens heeft ze niet alle vijf!! waarom onze dempsey daar jaren geleden liever ging wonen weet ik ook niet. die heeft meer dan 10katten en nee het is er niet proper. terug over mijn topic want ben aan het afdwalen, een oudere poes gaat ook niet want dan gaan mijn honden zich in hun hierarchie weer aangevallen voelen denk ik. oohh ik weet het echt niet meer ze!! ik mis onze garfield zo!! en heb in mijn hart nog plaats voor 1poes, 2 kittens in huis halen gaat niet dan wordt mijn ventje zot en mijn bankrekening ook hihi!! heb deze keer gekozen om een raskatje te kopen ( en nee die gaat niet naar buiten mogen, daar gaan we maatregelen voor treffen)

help me aub mijn hart en verstand zeggen verschillende dingen!! heb het al aan spike gevraagd wat ik moet doen, maar die slaapt gewoon rustig verder in zijn nieuw mandje

groetjes patsy en spike

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 16 november 2009 - 15:55

Het is sowieso altijd een risico om er een extra kitten bij te halen. In veel gevallen verloopt het probleemloos en in sommige gevallen, is het een ramp. Probeer een minder dominant kitten te nemen en verdeel goed je aandacht tussen Spike en het nieuwkomertje. Als je zegt dat Spike in het verleden al alleen is geweest en toen niet meer thuis zat, vermoed ik niet dat het afscheid van Garfield alles met zijn gedrag te maken heeft. Je zegt zelf dat hij meer naar huis kwam toen Garfield er was en dat hij nu nog meer naar huis komt.
Aan de éne kant, zou ik ook zeggen neen, maar aan de andere kant...
Veel succes met je beslissing alvast.
Geplaatste afbeelding