Spring naar inhoud

- - - - -

jullie moeten me helpen!!

• Log in om te reageren
20 reacties op dit onderwerp
WhiteWitch
WhiteWitch
  • 1.340 berichten
  • 6 katten

#16 Geplaatst 16 november 2009 - 16:54

Wij hebben toch ook de ervaring dat als je een kitten bij een oudere kat zet je twee dingen krijgt.Of wel leeft die oudere kat( want echt oud is Spike tenslotte niet) helemaal op van zo'n kitten of wel gaat hij vervelend worden ( plassen naast de bak of zo) omdat hij zich opgejaagd voelt door die kleuter. Want zo'n kleintje wil spelen en als Spike dan geen zin heeft gaat hij jennen, die kleine en dan heb je problemen. Dus ik zou zeggen ofwel 2 kleintjes die Spike niet nodig hebben als speelkameraad of wel geen. Het is zoals je zelf zegt dat Spike helemaal opengebloeid is sinds z'n broer weg is...
Nicky en de Maine Coontjes doen jullie groetjes :hart: www.freewebs.com/catteryofthewhitewitch/

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 16 november 2009 - 17:29

6 jaar is nog niet oud voor een kat, dus eigenlijk moet een andere kat wel mogelijk zijn.  Wel vind ik het gek voor een kat van 6 jaar dat ze zo inactief is.  Ben je onlangs nog naar de DA geweest?  Misschien is er iets niet OK met Spike en zie je het niet meteen.  Het zou bv. artrose of iets anders kunnen zijn, waardoor hij minder graag beweegt.  Ik wil je niet nodeloos ongerust maken hoor, maar dan ben je zeker.  Als Spike dan gezond is, zou ik het zeker aandurven er een andere kat bij te nemen.  6 jaar is toch echt nog niet oud.  Of zijn er mensen die daar een andere mening over hebben? :d

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#18 Geplaatst 16 november 2009 - 17:37

veerlevs zei:

6 jaar is nog niet oud voor een kat, dus eigenlijk moet een andere kat wel mogelijk zijn.  Wel vind ik het gek voor een kat van 6 jaar dat ze zo inactief is.  Ben je onlangs nog naar de DA geweest?  Misschien is er iets niet OK met Spike en zie je het niet meteen.  Het zou bv. artrose of iets anders kunnen zijn, waardoor hij minder graag beweegt.  Ik wil je niet nodeloos ongerust maken hoor, maar dan ben je zeker.  Als Spike dan gezond is, zou ik het zeker aandurven er een andere kat bij te nemen.  6 jaar is toch echt nog niet oud.  Of zijn er mensen die daar een andere mening over hebben? :d

neen ben het daar compleet mee eens eigenlijk, ik dacht dat spike ouder was!
Dat een katje van 6 jaar zo stil zit is inderdaad niet normaal, ik zou ook overwegen om eerst een grondige check-up te laten doen door een DA, kwestie dat hij echt gezond is voordat je er al dan niet een kitten bij zet...

Als hij nu vb aangepaste voeding zou moeten krijgen (in geval van arthrose of iets aan de blaas ofzo) is het vb ook makkelijker als je hem dan alleen houdt aangezien een kitten heel andere voedingsbehoeften heeft..

Enfin, als hij gezond is zie ik het probleem van een kitten erbij te halen eigenlijk niet echt in, fritz was ook "enig kitten" als overblijver, maar die heeft zich netjes aangepast en kent zijn plaats hoor: als de oudjes niet willen ravotten moet hij zichzelf bezig houden! (maar dan moet hij de kans ook krijgen, dus ipv een 2de kitten kan je zelf ook met behulp van speelgoed voor afleiding zorgen hé!)

succes!! :thumb:

Bewerkt door Dier, 16 november 2009 - 17:38.

Guest_duupje_*
Guest_duupje_*

#19 Geplaatst 16 november 2009 - 17:59

ik had 2 ouder katten ene byna 17 en de ander was toen 12 en daar is toen een kitten(zeno) by gekomen da ging heel goed tot onze casper van 17 kwam te sterven waar de zeno steeds by was.dan is de zeno ons minou beginnen te plagen,maar die had da ni zo graag.wy hebben toen beslist nog een kitten by te nemen (die heb ik toen van by my op t werk meegebracht ,de nero)eerst wilden ze mekaar ni maar dan zijn ze met mekaar beginnen te spelen en nu zijn t dikke maatjes die wa afravotten en deugnietery uithalen.soms spannen ze wel eens samen om minou nog eens te plagen maar die laat zich ni doen hoor die laat direct zien wie de baas is.ze laten haar gerust en da is wa ik wou want ondertussen is ze der ook 14 geworden en komt byna nimeer buiten en slaapt byna de ganse dag.

groetjes ERNA

Guest_patsy_*
Guest_patsy_*

#20 Geplaatst 16 november 2009 - 18:15

hey allemaal

maar spike heeft nooit echt actief geweest. vanaf dat hij gecastreerd is, is het spelen bij hem gedaan. zeker toen dempsey het aftrapte. ik kan hem met geen enkel speelgoed verleiden. maar hij kan nog goed springen en bewegen. hij heeft altijd zo lui geweest. daar zie ik geen geen verschil in. hij eet goed, drinkt goed, zijn pels blinkt mooi, alles ziet er goed uit bij hem

groetjes patsy

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#21 Geplaatst 17 november 2009 - 11:26

Vind het heel moeilijk hoor en zou ook niet goed weten wat te doen. Ik vind nu idd zes jaar helemaal nog niet oud voor een kat. Maar het kan nu idd wel zijn dat het gewoon geen speelvogel is he, daarom is er nog niks mis met hem.
Jij gaat toch de beslissing moeten nemen uiteindelijk, jij kent Spike ook het beste he... Ik wil je in ieder geval veel succes wensen met je beslissing :)