Spring naar inhoud

- - - - -

Plasjes in huis.. en nu nog meer vragen!

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 16 november 2009 - 07:25

Zaterdagavond vonden wij op ons matras een grote urineplek. Het was erg veel urine, ik vermoedde dan ook dat beide katten er hadden geplast, eerst een, dan de ander omdat het er toch al naar pis rook. Ik begreep niet waarom, want dit was nog nooit gebeurd. Nu vond ik vanmorgen op t laminaat weer een plasje. Ik weet niet welke van de twee katten het doet! Noortje heeft struviet en krijgt RC urinary, en die gedraagt zich in geval van een blaasontsteking heel anders, gaat dan constant overal zitten persen, maar dat doet ze helemaal niet nu. Ginger heeft gisteren en vandaag toevallig ook RC urinary gehad omdat zijn tom poes op was. Ook hij gedraagt zich niet erg anders dan anders. Zou hij een verborgen probleem kunnen hebben dat zich nu openbaart doordat ik hem RC gaf?

Bewerkt door Ginger-en-Noortje, 18 november 2009 - 00:02.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 16 november 2009 - 08:39

Dat wordt dus een zoektocht :hug: . En ze doen het niet waar jij bij bent?

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 november 2009 - 08:48

Joloka zei:

Dat wordt dus een zoektocht :hug: . En ze doen het niet waar jij bij bent?

Vooralsnog niet. Ginger ging net braaf op de bak. Noortje doet dat normaal gesproken niet stiekem als er iets mis is, maar zij gedraagt zich ook niet anders dan anders, dus ik snap er niks van..

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 16 november 2009 - 13:23

Weet je zeker dat het kattenplas is? :engel:
Of heeft je ventje een nieuw katje in huis gehaald en heb je het nog niet gezien? ;)
Nee hoor, is maar om te plagen. Ik hoop dat je vlug vindt wie de dader is zodat je de oorzaak kan achterhalen. :hug:

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 16 november 2009 - 23:27

We weten inmiddels wie het is, het gaat om Noortje. Noor krijgt dus al RC urinary in verband met struviet. Ze heeft niet de typische symptomen van een blaasontsteking, ze drinkt veel en ze kan wel plassen maar gaat niet meer op de bak. Wat kan dit zijn? morgen bel ik de dierenarts voor een afspraak.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 17 november 2009 - 12:01

Weet je ondertussen al iets meer? Dat is het beste, denk ik, dat je een afpsraak bij de dierenarts maakt... Laat je ons weten hoe het gelopen is?

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 17 november 2009 - 13:17

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 17 november 2009 - 14:50

Ik wens je ook het beste!

Weet je al iets meer?

Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 00:01

Ik weet t niet meer.. Morgen naar de dierenarts met plasje en poes. De dierenarts dacht eerder aan "ondeugd" dan aan iets medisch maar wilde toch even kijken. Nu heeft ze twee keer gepoept voor de bak, en dan ook nog vieze platte plakkerige poep. En dat terwijl de bak juist brandschoon was. Wat mankeert ze toch?? Zou de dierenarts iets hebben aan een staal van de ontlasting?

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#10 Geplaatst 18 november 2009 - 00:07

Als je kan,neem dan ook een staaltje stoelgang mee. Onzindelijkheid, en zeker in het geval van Noortje, duid meestal op een medisch probleem en niet zozeer op ondeugendheid. :geluk: :geluk: :geluk: :geluk: :geluk:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 07:30

Ja, als je kunt, toch ook best een staaltje van de stoelgang meenemen, dan kunnen ze dat ook onderzoeken. Beterschap voor Noortje. :geluk:

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 18 november 2009 - 07:30

Ik zou ook proberen om een staaltje stoelgang te pakken te krijgen en het mee te nemen hoor . Veel succes bij de da :thumb: :thumb: :thumb:

Geplaatste afbeelding

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 18 november 2009 - 19:34

Hopelijk kan de DA snel vertellen wat er aan de hand is...

:duim:

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 18 november 2009 - 19:49

Enne??? Weet je al iets?
Ik hoop dat het allemaal meevalt.
Geplaatste afbeelding

Ginger-en-Noortje
Ginger-en-Noortje
  • 3.961 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 22:46

We weten nog niets.. door allerlei toestanden kwamen we niet op tijd weg van huis en was de dierenarts alweer gesloten.

Ik had Noortje vanochtend opgesloten in haar reismand met een grote sloot aangelengde kattenmelk die zij braaf opdronk. Zes uur later had zij nog altijd niet geplast... we wilden weggaan naar de dierenarts dan maar zonder urine, maar dan was Maarten zijn portemonnee kwijt.. en voor we die hadden teruggevonden waren we al veel te laat.

Maar nu komt de grap.. dat eigenwijze mormel liep nadat ik haar uit de reismand liet, direct door naar de kattenbak en deed daar keurig een plasje op... :o
Ontlasting heb ik nog niet gezien maar ze gaat dus weer op de bak. Ik ga morgenvroeg kijken of ze heeft gepoept en als dat er ook normaal uitziet, kijk ik het nog even aan. Zo niet, dan naar de dierenarts.
Maarten had Noortje een stukje rauwe kip gegeven voor t weekeind, nu vragen wij ons af of die platte poep daarvan zou kunnen komen.. het is in elk geval sinds gisteren nog niet weer mis gegaan..