Spring naar inhoud

- - - - -

Spelend bijten

• Log in om te reageren
10 reacties op dit onderwerp
Guest_Allice D_*
Guest_Allice D_*

#1 Geplaatst 16 november 2009 - 13:28

Hallo

mijn Psiloke is nu 12 weken oud
en is al een heel tijdje weg bij de moeder omdat die te weinig melk gaf
hij is wel bij zijn broertjes en zussen gebleven tot 10-11 weken oud, en is toen naar mij gekomen ...
het is een heel lief knuffelbeestje, heel actief en speels ook ...
als hij met mij wil spelen, heeft hij de neiging om met zen tandjes op men vingers te "bijten". Ik zeg "bijten" omdat het eigenlijk niet bijten is, maar gewoon spelen ... Ze doet me dus zeker geen pijn ...

nu ging ik van de week naar de dierenarts voor een ontworming
en net voor ik vertrok zag ze dat Psilo aan mijn vingers bezig is ...
Ze zegt; dat mag je absoluut niet toelaten, want ze gaat dat blijven doen ...
Ik zeg hoe ga ik dat tegen?
zegt ze; je moet gewoon NEE roepen als ze met haar tandjes aan je komt, of haar bij haar nekvel vastnemen en NEE roepen ...
nu probeer ik dit al enkele dagen, ze stopt wel als ik NEE zeg, maar even later doet ze het gewoon opnieuw, en haar bij haar nekvel vastnemen, mist ook volledig het doel, ze kijkt dan van, wat doe je nou eigenlijk ...

moet ik uberhaupt dat bijten afleren?
en mss nog betere tips als de dierenarts ?

thxxx

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#2 Geplaatst 16 november 2009 - 16:43

Vanaf dat ze bijten moet je niet meer bewegen met je vingers dan vinden ze dat niet meer interessant en dan laten ze het los of likken ze aan je vinger, ik pak dan een speeltje om in te laten bijten, zo werkt het altijd bij mij, hier bijt er geen 1 van mijn katten.
Er zijn nog manieren zoals bv met een harde toon nee zeggen en andere..., maar dat heb ik zelf nog nooit gedaan.
Er zullen hier nog mensen zijn met tips.
Veel succes en hou ons op de hoogte he ;) .

Bewerkt door Solotje, 16 november 2009 - 16:45.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 16 november 2009 - 20:05

Bébé die bijt ook graag in onze vingers om te spelen. Als hij effe te hard bijt zeg ik ook heel luid tegen hem dat hij dat niet mag. Maar idd als je je vingers niet meer beweegt is het zo interessant niet meer en laat hij je los.
Het is niet gemakkelijk af te leren Bébé is nu al 1j en hij doet het af en toe nog.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 16 november 2009 - 20:11

Inderdaad stoppen met bewegen :LOL:

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 16 november 2009 - 20:17

Eum, hier doen ze dat ook maar ik leer hen dat niet af...  Ze doen dat slechts in twee gevallen, nl. als ik ze wil strelen en ze hebben er (zelden) eens geen zin in (maar echt heel lichtjes bijten ze, hun boodschap is duidelijk en ik respecteer dat dan) of als we spelen...  Ze bijten zelden te hard en als ze dat wel doen zeg ik AUW en dan stoppen ze direct.  Ik vind het fijn om zo met hen te spelen, ze slagen dan hun poten rond mijn onderarm er proberen dan in mijn hand te bijten terwijl ik probeer mijn vlakke hand over hun gezichtje te leggen.  Ze hebben er plezier in en ik ook.  Heel af en toe heb ik wel eens een kras in m'n arm maar ja, dat vind ik niet erg...
Afleren of niet ? Da's wat je zelf wilt denk ik.

Guest_Allice D_*
Guest_Allice D_*

#6 Geplaatst 17 november 2009 - 08:25

ikzelf vind het niet zo storend, maar ik wil bv niet als er mensen thuis op bezoek komen, en ze willen hem aaien, dat hij dan gaat bijten ...
de dierenarts had mij gezegd om hem bij zen nekvel vast te nemen, en luid nee te zeggen, maar dit blijkt helemaal niks effect te hebben, ga straks zeker ens proberen of hij het nog wel interessant vind als ik niet meer beweeg met men vingers ... :)

bedankt alvast eh

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 17 november 2009 - 08:42

Ik maakte altijd een vuist, daar konden ze niet zo op bijten. En na een paar weken was het bijtgedrag helemaal gedaan.

Guest_Miekske_*
Guest_Miekske_*

#8 Geplaatst 17 november 2009 - 09:12

Bij mij was het bijten wel te erg geworden. Ik woonde nog op een appartementje toen en dat was niet zo naar de zin van Iny. Om zijn frustratie een beetje kwijt te kunnen, speelde gij een beetje te enthousiast :) Mijn handen en een plant hebben er aan mogen geloven. Ik heb toen tijd uitgetrokken om met poezenspeeltjes echt met hem en een krabpaal te kopen (hoewel een krabplankje dat ik later gekocht heb meer succes heeft!)

Guest_Allice D_*
Guest_Allice D_*

#9 Geplaatst 17 november 2009 - 11:20

ja this wel degelijk speelgedrag
maar hij is echt constant aan het spelen, hij heeft vanalle speeltjes, krabpaal, noem maar op
thankx for the tips :)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 17 november 2009 - 13:37

Angel bijt hier ook wel eens in mijn hand om te spelen, ik maak dan ook een vuist, en dat bijt niet zo gemakkelijk. Als ze me echt pijn doet (wat maar zelden is) dan roep ik ook 'auw' en dan stopt ze ook. Ze deed dit ook toen ze kleintjes was, ze is nu 1.5 jaar, ze doet het enkel als ik met haar speel, ze zal het zeker niet bij bezoekers gaan doen hoor.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 17 november 2009 - 13:41

Als ik speel met Garion heeft hij ook soms wel eens de neiging om te beginnen bijten.  Dit is niet echt doorbijten, hij doet dit eerder om te spelen.  Indien het echt te erg word, maak ik mij wel boos op hem en dan weet hij dat ik het niet leuk vind en dat hij dit niet mag doen.  Wat enorm helpt bij hem is mijn wijsvinger laten zien, dan krimpt hij ineen, terwijl ik dan niets moet zeggen.  Hij zal wel even blijven proberen, maar uiteindelijk geeft hij het dan wel op.