Spring naar inhoud

- - - - -

Vanavond check up

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 17 november 2009 - 09:14

OK, gisteren dus geweest en ze waren weer zo braaf. Ik heb toch zo'n gemakkelijke schatten van katten hé :love3: .

Onderweg had ik ze op de achterbank gezet met hun kopjes naar elkaar gericht. Er kwam af en toe een miauw geluid, maar voor de rest waren ze zeer rustig.

Daar aangekomen was Melvin iets banger dan Silas. Al is het Melvin die altijd de stoere en rustige zelf is. Melvin lag wat in een bolletje terwijl Silas maar al te graag eens op verkenning ging :d .

Silas was nog niet gechipt dus dit snel eens laten doen. Voor de rest heeft hij ze gewogen en dan ben ik letterlijk achterover gevallen.
Melvin weegt 7.400 kg (wat ik wel had verwacht) en Silas weegt ondertussen 8kg :goofy: wat ik dus niet verwacht had. Hij heeft Melvin op korte tijd goed ingehaald.
Voor de coon kenners onder jullie. Eens ze een jaar zijn hoeveel gram/kg komt er dan gemiddeld nog bij? Ik veronderstel dat hij in bouw zal uitzetten, maar dat hij z'n grootte zo goed als bereikt heeft of ben ik verkeerd? Anders zal dit één vette coon worden :louche: .

Ik heb ook pilletjes gevraagd om te ontwormen, ze hebben hun spuitje gekregen (ik heb gevraagd om niet tegen leucose in te enten, omdat ik van jullie hier niet zo positieve reacties gezien heb) en hij heeft hun vacht gecontroleerd.

Na enkele 'oooooh' geluidjes van zijn vrouw (assistent van hem) en de betaling uiteraard, zijn we opnieuw richting ons huis getrokken waar ze onmiddellijk hun ervaring vergeten waren en zich opnieuw volledig in hun nopjes voelden.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#17 Geplaatst 17 november 2009 - 09:18

Goed nieuws, we hadden niet anders verwacht :dance:

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 17 november 2009 - 09:30

Ummm Indy is na zijn 1e verjaardag toch ook nog bijgekomen in gewicht hoor. Jouw twee bengels hebben nog een paar jaar uitgroeiwerk voor de boeg. Is ook moeilijk te zeggen hoeveel gewicht er nog kan bijkomen, omdat geen twee coons op dezelfde manier uitgroeien. Bij de een komt er eerst de lichtaamsbouw en pas dan de vacht (was bij onze Willow het geval), en bij de ander (zoals onze Indy) is het net andersom. Het blijft altijd afwachten. :)
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 17 november 2009 - 09:34

Ik weet dat het afhangt van Coon tot Coon en dat het nooit te zeggen is, maar mag ik dan weten hoeveel de jouwe dan bijgekomen zijn :) . Ik denk vb. niet dat ik mij nog moet verwachten aan een 2kg, maar als ik jou hoor is het wel een mogelijkheid?

Silas groeit inderdaad meer in proportie uit en begint nu een mooie vacht te krijgen. Terwijl Melvin van in het begin een mooie vacht heeft en heel snel een lange en slanke Coon was.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 17 november 2009 - 09:41

Bij Indy is er na zijn 1e jaar inderdaad nog bijna 2 kg bijgekomen... Hij woog toen hij 1 jaar was 6 kg, en nu op 3-jarige leeftijd zit hij net onder de 8kg. Bij willow was het ietsjes minder, die woog toen hij 1 jaar was ongeveer 7,5 kg, en zit daar nu zo'n kilootje boven. Bij hem is er dan ook vooral vacht bijgekomen na het eerste jaar. Indy die zat op 1-jarige leeftijd al volledig in zijn vacht, maar is dan meer qua "postuur" beginnen uitzetten daarna. Op 1jarige leeftijd zijn ze echt nog helemaal niet uitgegroeid hoor, dat zul je de komende tijd wel gaan merken. Als je over een jaartje nog eens foto' s naast mekaar gaat leggen van nu tgo over een jaartje, dan zul je het wel zien wat een verschil dat nog kan geven. ;)
Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 november 2009 - 10:09

Super goed dat alles in orde is.  Mijn gecastreerde kater weegt ongeveer 6 kg en volgens de dierenarts is hij in perfecte vorm.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 17 november 2009 - 10:34

:thumb: :thumb: :thumb:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 17 november 2009 - 10:36

Tof dat alles zo goed verlopen is. :dancer:
Dat zijn wel 2 flinke jongens!
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#24 Geplaatst 17 november 2009 - 15:03

Goed zo jongens! :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#25 Geplaatst 19 november 2009 - 21:13

Da's goed nieuws!

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 19 november 2009 - 21:21

:thumb: :thumb: :thumb: dat is goed nieuws voor die flinke jongens
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag