Spring naar inhoud

- - - - -

Is mijn dierenarts wel een goeie?

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#16 Geplaatst 17 november 2009 - 08:01

Ja jullie hebben gelijk hoor.

Ik had al wel een beetje een wrang gevoel na de castratie van Bram (maar ik heb dat gevoel toen weggeduwd omdat ik nogal eens over-emotioneel kan reageren als het op de katten aankomt :oops: ): toen ik Bram na de castratie terug had opgepikt, zag ik bij thuiskomst dat hij een tattoo in zijn oor had. En ik vond dat toen zoooooooooo jammer! Zo'n mooi beestje en dan had hij nu zo'n mottige tattoo in zijn oor!
Ik snap heel goed dat dierenartsen dit doen bij poezen die buiten lopen, maar de mijne zitten altijd binnen, dus eigenlijk was dat niet nodig...
En ik vond dat hij me op voorhand wel eens had kunnen verwittigen... Ik was echt geshockeerd en ben er efkes niet goed van geweest. (I know, very emo :LOL: )

Bij Pim was ik dus voorbereid dat hij terug ging komen met een tattoo (zonder nootjes, maar toch nog altijd stoer, met die tattoo :d ), maar ik vind het nog altijd jammer dat de da zoiets niet op voorhand zegt.

Soit, ik heb er dus echt geen goed gevoel meer bij. Zeker niet nu ik hoor dat jullie dierenartsen wel altijd complete check ups doen.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#17 Geplaatst 17 november 2009 - 08:11

Een goede dierenarts is een dierenarts waar jij je goed bij voelt en die je helemaal kan vertrouwen. Als je wil weten welke dierenartsen bij jou in de buurt nog goed werk leveren, dan stuur je maar een pb'tje

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#18 Geplaatst 17 november 2009 - 08:27

Merci Lies, ik stuur je meteen een pb!

twinsisterjoyce
twinsisterjoyce
  • 1.507 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 17 november 2009 - 08:29

Libelle zei:

Ja jullie hebben gelijk hoor.

Ik had al wel een beetje een wrang gevoel na de castratie van Bram (maar ik heb dat gevoel toen weggeduwd omdat ik nogal eens over-emotioneel kan reageren als het op de katten aankomt :oops: ): toen ik Bram na de castratie terug had opgepikt, zag ik bij thuiskomst dat hij een tattoo in zijn oor had. En ik vond dat toen zoooooooooo jammer! Zo'n mooi beestje en dan had hij nu zo'n mottige tattoo in zijn oor!
Ik snap heel goed dat dierenartsen dit doen bij poezen die buiten lopen, maar de mijne zitten altijd binnen, dus eigenlijk was dat niet nodig...
En ik vond dat hij me op voorhand wel eens had kunnen verwittigen... Ik was echt geshockeerd en ben er efkes niet goed van geweest. (I know, very emo :LOL: )

Bij Pim was ik dus voorbereid dat hij terug ging komen met een tattoo (zonder nootjes, maar toch nog altijd stoer, met die tattoo :d ), maar ik vind het nog altijd jammer dat de da zoiets niet op voorhand zegt.

Soit, ik heb er dus echt geen goed gevoel meer bij. Zeker niet nu ik hoor dat jullie dierenartsen wel altijd complete check ups doen.

Daar zou ik dus ook echt boos om worden. Je hebt daar niet om gevraagd, hij heeft je er niets over gezegd. Dat is gewoon te brutaal voor woorden. Je kan overigens een kat ook chippen, dan heb je niet zo'n lelijke tattoo. Bovendien kan die dierenarts jou daar niet toe verplichten om dat te laten doen dus ik zou dan al hebben uitgekeken naar een ander en ook een klacht hebben gedaan bij die da.

Bewerkt door twinsisterjoyce, 17 november 2009 - 08:30.

Geplaatste afbeelding

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#20 Geplaatst 17 november 2009 - 08:40

Hij heeft geen nr getattoeerd hoor, maar een cirkeltje in het oor, bestaande uit een stippellijn. Om van ver te kunnen zien dat hij gecastreerd is denk ik.

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#21 Geplaatst 17 november 2009 - 09:04

Ik ben gisteren ook naar de dierenarts geweest en hij heeft ook geen volledige check - up gedaan hoor. Ik heb zelf gezegd te ontwormen, maar hij heeft mij pilletjes gegeven. Hij heeft ze wel gewogen en eens hun vacht gecontroleerd. Voor de rest heeft hij ze een spuitje gegeven. Hij is wel altijd heel vriendelijk en ik heb de indruk dat hij ook eerlijk is. Hij zal mij geen dingen aansmeren als het niet echt hoeft.

Of een volledige check - up altijd gedaan wordt (zeker bij jonge beestjes) dat weet ik niet, maar mocht ik het vragen om eens te kijken naar de tanden enz. zou hij het zeker doen. Het verschil met jou is dat ik wel een goed gevoel heb bij mijn DA en dat hij eigenlijk nog nooit een verkeerd woord heeft gezegd over mij of de poezen.

Of jouw DA nu goed is of niet daar zal ik niet over oordelen, maar jij hebt er duidelijk geen goed gevoel bij dus is het beter om te veranderen.
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#22 Geplaatst 17 november 2009 - 09:07

Libelle zei:

Hij heeft geen nr getattoeerd hoor, maar een cirkeltje in het oor, bestaande uit een stippellijn. Om van ver te kunnen zien dat hij gecastreerd is denk ik.

Dan nog. Zoiets doe je niet zonder dat de eigenaar van de kat daarvoor toestemming heeft gegeven. En daarenboven, waarom een tattoo als je heel eenvoudig een kat kunt chippen? daar zie je niks van, en toch is het beestje op die manier geregistreerd. Ik zou er absoluut niet mee kunnen lachen als een van mijn katten na castratie met een tattoo in t oor zou thuiskomen! :evil:
Geplaatste afbeelding

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 17 november 2009 - 09:21

Karolientje zei:

Dan nog. Zoiets doe je niet zonder dat de eigenaar van de kat daarvoor toestemming heeft gegeven. En daarenboven, waarom een tattoo als je heel eenvoudig een kat kunt chippen? daar zie je niks van, en toch is het beestje op die manier geregistreerd. Ik zou er absoluut niet mee kunnen lachen als een van mijn katten na castratie met een tattoo in t oor zou thuiskomen! :evil:

Ja, dat vind ik er ook wel serieus over. Ik zou boos geweest zijn en zou dan waarschijnlijk al niet meer terug gegaan zijn. Of zeker gemeld hebben dat ik geen 2de tattoo wens. Voor hetzelfde geld doe je show met je katten en zijn ze hierdoor minder goede kansmakers.
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#24 Geplaatst 17 november 2009 - 09:27

Phoeh, ik zou dat ook niet leuk vinden hoor! Ik vind dat een DA je ervan op de hoogte moeten brengen...

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#25 Geplaatst 17 november 2009 - 09:32

Ik zou eisen dat hij betaald voor het verwijderen van die tatoe!
Komaan zeg! Ik zou hem eens een tatoeke zetten! Grrr!

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#26 Geplaatst 17 november 2009 - 12:07

Ik sluit me aan bij de meningen hierboven.
Zou het AB-SO-LUUT niet kunnen appreciëren, die tattoo !
Verdorie, zonder iets te vragen of te laten weten ?  Kan niet vind ik !

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#27 Geplaatst 17 november 2009 - 12:26

Nee ik was ook wel effe geschrokken, maar ik heb het zo gelaten. Ben niet zo'n assertieve tante...

Dacht dat ze het misschien verplicht waren om te doen bij gewone htk-katten. Niet dus... Mij ging het er vooral om dat hij me op voorhand niet verwittigd had. Ik was helemaal van slag.

Maar ja... volgende keer ga ik ergens anders.

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#28 Geplaatst 17 november 2009 - 12:41

Wijze beslissing Libelle ! :)
Succes er mee !

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#29 Geplaatst 17 november 2009 - 12:44

Ja er zijn nog dierenartsen hé, als je niet tevreden bent zou ik eens een andere proberen, ik vind het ook raar dat hij zegt dat je katten buiten moeten wetende dat je tegen een drukke baan woont, dat is toch om problemen zoeken, als ze gewoon zijn om binnen te zitten ga je ze toch niet de straat op sturen. De tandjes had hij toch zeker ook wel kunnen nakijken, op zijn minst maar een goede DA zou van  die gelegenheid moeten gebruik maken om alles eens na te kijken vind ik.
Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#30 Geplaatst 17 november 2009 - 13:16

Ik zou ook op zoek gaan naar een DA waar je je wel goed bij voelt, zeker na je verhaal van de tattoo, dit vind ik echt niet kunnen.
En 1 keer per jaar een grondige check-up bij de inentingen lijkt me toch ook niet overbodig.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag