Spring naar inhoud

- - - - -

Is mijn dierenarts wel een goeie?

• Log in om te reageren
36 reacties op dit onderwerp
Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 17 november 2009 - 18:59

De eerste keer ooit dat wij naar een dierenarts gingen, was met onze Scissors*. Hij was gedumpt en hoestte wat. We mochten hem meteen daar laten voor de inentingen, castratie, ontworming en ontvlooiing. We moesten hem daarlaten en wisten niet eens alles wat er zou gebeuren. En dan alles in 1 keer!? En ja... toen gingen we hem halen en was hij dus ook getattoeerd in zijn oor :evil: . Zonder onze toestemming... Nooit meer teruggeweest...

De volgende DA leek beter (leek!). We kenden er niet zoveel van. Maar toen ik dat allemaal besefte later... :trance: :evil: .

Zij keek de katten nooit volledig na. Die vieze jeukende oren van Sam? Na 3 keer vragen en laten zien was dat voor haar nog steeds geen probleem. Sam zijn diarree ook niet. Joppe* zijn veel te hoge hartslag en benauwdheid ook niet (griepje zogezegd). Snoetje was doodziek, maar we moesten maar wachten tot ze beter werd... Wij hebben toen veel haarbalpasta gegeven en toen bleek dat ze verstopt had gezeten.

Toen ging Joppe* dood (zijn hartje :( ). Sam werd nog zieker.

Wij gingen op aanraden van iemand naar een andere da (onze huidige). En ik stond daar stomverbaasd te kijken hoe zij Sam volledig en grondig onderzocht en hoe ze haar tijd nam. We wisten niet dat een afspraak nodig was en toch mochten we ertussen... Alles werd uitgelegd, wij kregen alle opties voor behandeling te horen...

Het heeft nog maaaanden geduurd voor Sam opgeknapt was van zware oorontstekingen en een zware giardia-infectie. Ik heb daar die eerste keer buiten staan huilen, omdat ik zo'n spijt had dat Joppe* nooit zo goed onderzocht en geholpen was. Misschien had hij dan langer/comfortabeler geleefd en was hij niet zo'n pijnlijke dood gestorven.

Dus bij die laatste dierenarts wist ik meteen dat ik goed zat.

Dus: voel jij je niet goed bij deze da, ga dan zeker naar een andere. Je ziet, merkt, voelt het wanneer het goed zit.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#32 Geplaatst 17 november 2009 - 19:05

Ik val hier zowat van mijn stoel... tatoeƫren van katten zonder dat de eigenaar daar van op de hoogte is???? Ik zou echt furieus zijn :oops:

Overigens treed ik de rest hier bij; of het een goede of slechte da is daar kunnen we op afstand niet over oordelen, maar jij moet vertrouwen in hem hebben en heb je dat niet, dan moet je niet meer bij hem gaan met je dieren.

Bewerkt door Smitten Kitten, 17 november 2009 - 19:06.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#33 Geplaatst 17 november 2009 - 19:43

Amai...
een tattoo bij katten?!
Onze poezen (allemaal HTK's) zijn allemaal gechipt (buiten lilith en james, die moeten nog)
Bij ons hebben de zwerfkatten die via het project binnengekomen en gecastreerd werden een knip in hun oortje (oogt ook niet zo mooi, maar dan worden ze in ieder geval niet meer gevangen en meegenomen met de vangkooi)

ik denk trouwens dat je zo'n tattoo van ver ook niet goed kan zien, als je vangwerk aan het doen bent!
En dan nog zonder toestemming... dat moeten ze mij niet flikken hoor! :censored:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#34 Geplaatst 18 november 2009 - 22:53

Je moet je goed voelen bij een DA, voel je je er niet goed bij, ga dan op zoek naar een andere en misschien wel een betere :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#35 Geplaatst 19 november 2009 - 20:08

Dier zei:

Amai...
een tattoo bij katten?!
Onze poezen (allemaal HTK's) zijn allemaal gechipt (buiten lilith en james, die moeten nog)
Bij ons hebben de zwerfkatten die via het project binnengekomen en gecastreerd werden een knip in hun oortje (oogt ook niet zo mooi, maar dan worden ze in ieder geval niet meer gevangen en meegenomen met de vangkooi)

ik denk trouwens dat je zo'n tattoo van ver ook niet goed kan zien, als je vangwerk aan het doen bent!
En dan nog zonder toestemming... dat moeten ze mij niet flikken hoor! :censored:

Die tattoo was niet eens herkenbaar, kon de nummers niet eens lezen... dus ook nog eens totaal zinloos :o . Ik ben daar toen niet kwaad voor geworden, ten eerste ben ik niet zo assertief :oops: . En ik was helemaal bezig met Scissors* toen, of alles goed was en dat ik hem na die lange uren weer zag. En het was onze eerste kat en de eerste keer dat we bij een da komen (was ook niet voorzien dat we een kat zouden hebben, hij werd gedumpt) dus we wisten niet hoe dat allemaal zou moeten verlopen.

De knip in Snoetje haar oor is maar heel klein, valt bijna niet op. (Toen wij ze nog niet konden vangen hebben we haar wel al door de gemeente laten steriliseren, we moesten er niet nog kittens bijhebben).

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#36 Geplaatst 19 november 2009 - 20:31

Ik had ook helemaal geen goed gevoel bij de eerste DA waar ik naartoe ging.  Deed ook geen volledige check-up en boorde het idee dat vers vlees ook goed kan zijn voor katten al meteen de grond in.
Nu ga ik naar een andere DA, bij haar had ik onmiddellijk een  heel goed gevoel.  Het is wel een stuk verder, maar dat heb ik er zeker voor over!

@Nathalie: Wat een naar verhaal... Moet pijn doen om je kat zo te verliezen :( :hug:

Geplaatste afbeelding

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#37 Geplaatst 20 november 2009 - 07:35

Ja Nathalie, da's inderdaad nogal een verhaal... Ocharme, ik zou er ook ziek van zijn...