Spring naar inhoud

- - - - -

Wat zou ik nog kunnen bijdoen van werk?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#1 Geplaatst 16 november 2009 - 19:18

In juni ben ik afgestudeerd als kinderverzorgster
ik mag werken:
- in een (mini) creche
- in een kinderdagverblijf
- in een buitenschoolse kinderopvang
- bij een opvang voor zieke kinderen
- bij kind en gezin (meer als 'hulp aan huis')
- als kinderverzorgster in de 1e kleuterklas
- bij de opvoedingswinkel

Momenteel werk ik deeltijds (19u) in een buitenschoolse kinderopvang
elke week wissel ik van uren
- 6u30 tot 9u
- 7u30 tot 9u en van 15u15 tot 17u
- 15u15 tot 18u
- 15u15 tot 18u30

op maandag en woensdag veranderen deze uren soms nog als we vergaderingen hebben..

dat zijn dus héél vervelende uren om iets bij te zoeken
ik ben in principe beschikbaar van 9 (eigenlijk half 10 - verplaatsing-) tot kwart voor 3

tot nu toe, heeft mijn zoektocht bij de vdab nog niets opgeleverd :(

en tja als je jong bent, wil je zoveel mogelijk werken en centen sparen
want we zouden graag volgend jaar op ons eigen gaan wonen

mijn vriend werkt wel voltijds, maar het is dus ook de bedoeling dat ik ook brood op tafel zorg..

nu zullen jullie misschien denken, neem dan gewoon ergens een voltijdse job aan in een fabriek/winkel, maar dat wil ik niet :oops: ik ben moeilijk :oops:
ik wil iets doen in de sector waar ik voor geleerd heb, anders was die 2 jaar zonde van mijn tijd en geld...

en een voltijdse job in de sector waar ik voor geleerd heb, tja daar vind je dus amper iets voltijds in (héél misschien in een kinderdagverblijf) maar de meesten die ik ken, daar werken ze allemaal deeltijds
- ik heb ook al verschillende sollicitatie-brieven gestuurd naar opvangen, creches.. ben langsgegaan en het persoonlijk gaan afgeven, gebeld, gemaild... ,allemaal tevergeefs lijkt me ' we bellen nog wel', of 'u hoort nog van ons' is wat ik als antwoord krijg... tot nu toe nog niets gehoord-

op de moment, weet ik het gewoon niet meer :(
ik weet zelf niet goed wat ik nog wil bijdoen
al was het maar 4 of 5 uurtjes per dag extra (het hoeft ook niet elke dag te zijn)

en als ik eerlijk moet zijn zie ik mezelf niet in de horeca werken (ik heb het geprobeerd, maar tevergeefs... ik ben niet horeca-aangelegd)
poetsen zie ik ook niet echt zitten (mijn mama is poetsvrouw, en als ik zie wat zij moet doen om een beetje goed te verdienen :oops: (hiermee heb ik wel véél respect voor poetsvrouwen!) begrijp me niet verkeerd)

met dit bericht wil ik niet echt vragen aan jullie: weten jullie iets voor mij
het is natuurlijk leuk als er iemand die in mijn buurt woont kan zeggen van; "he heb wat voor je!"

ik wil gewoon mijn verhaal kwijt :oops:

alvast bedankt aan iedereen die de tijd neemt om dit te lezen
:paw :

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 16 november 2009 - 19:33

Met de werkuren die je hebt zal het niet gemakkelijk zijn om iets bij te vinden in de uren dat het voor u past. Je kan mss solliciteren bij kleuterscholen om daar in te springen in de kleuterklasjes, bij de vroegere school van mijn kinderen was er ook zo'n meisje dat een bepaald aantal uren per dag kwam mee helpen. Succes op je zoektocht. :geluk:

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#3 Geplaatst 16 november 2009 - 19:35

oh dat was ik nog vergeten te vertellen:
heb op mijn werk wel kunnen regelen dat ik alleen nog vroeges (6u30-9u) en lates (15u15 tot 18u30) moet werken - het is er nog niet volledig door, maar het is 'aangevraagd'

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 16 november 2009 - 19:40

Sorry :) kan je niet echt helpen. Toen ik nog niet fulltime werkte zocht ik ook iets extra om bij te verdienen, en buiten horeca is er gewoon NIKS! Bij interimbureau's zeggen ze ook allemaal dat het echt hele slechte tijd is. Ofwel zoeken ze fulltime of half time iemand. Maar om zo exact die uren te combineren ... het zal moeilijk worden denk ik. Succes nog!

Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 16 november 2009 - 20:20

Dat zal heel moeilijk worden om zo iets te vinden. Succes!

Guest_dauwke_*
Guest_dauwke_*

#6 Geplaatst 16 november 2009 - 20:26

is idd heel moeilijk
ik ken iemand die ook in een bko werkt en daarbij nog bij tandarts werkt
ik weet eigenlijk ook niks dat je zou kunnen doen
veel succes bij het zoeken

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#7 Geplaatst 16 november 2009 - 20:27

Ze vragen bij de interimbureaus toch mensen voor oppas zieke kindjes? Misschien kan je daar meer uren werken en dan moet je de naschoolse opvang laten vallen.
Die naschoolse opvang is fijn voor de ouders maar een ramp voor de mensen die het moeten doen.

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 16 november 2009 - 20:44

Niet gemakkelijk. Ik werk momenteel 70% en ik heb ook bijgeklust, maar nu mijn horeca job is weggevallen zit ik met hetzelfde probleem. Je kan je misschien ook aanmelden op een paar schooltjes voor middagbewaking? Of op een tweede school werken?
Ik heb ook bij de Hummeltjes in Hasselt (bekend omdat ze altijd kindermeisjes aan de koningskinderen leveren) gewerkt en daar was het 't zelfde probleem.
Heel veel succes!
Geplaatste afbeelding

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#9 Geplaatst 16 november 2009 - 21:01

Middagshift in een broodjesbar/frituur? Voorbereidingen beginnen om pakweg half elf, mee opkuisen tot 14u?

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#10 Geplaatst 16 november 2009 - 21:46

Jammer dat je niet van het gentse bent want hier zoeken ze kinderverzorgsters met hopen en het allerliefste fulltime.

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#11 Geplaatst 16 november 2009 - 22:08

Ik ken het, ik heb ook uit pure miserie een half jaar bij Stekelbees gewerkt. Is echt zo goed als onmogelijk om te combineren met iets anders. En werk vinden in een kinderdagverblijf is echt niet simpel, ik heb me suf gezocht erachter. In Leuven en omstreken is het ook een ramp! Nu heb ik werk in een kdv al 2,5 jaar, maar is niet fulltime, is 3/4. Het afgelopen jaar heb ik wel al het geluk gehad om wel fulltime te morgen werken omdat een collega al zo lang weg is door ziekte. Maar zodra die kan terugkomen vlieg ik terug op 30 uren per week i.p.v. 40. En ik heb eigenlijk ook maar een vervangingscontract, voor onbepaalde duur wel, maar toch.

Veel succes nog :geluk:

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#12 Geplaatst 16 november 2009 - 22:09

Muizepoes zei:

Jammer dat je niet van het gentse bent want hier zoeken ze kinderverzorgsters met hopen en het allerliefste fulltime.

*zucht* Serieus? Had naar Gent moeten verhuizen i.p.v. Halen :ha

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#13 Geplaatst 16 november 2009 - 22:36

Pixel zei:

*zucht* Serieus? Had naar Gent moeten verhuizen i.p.v. Halen :ha

Dat is wel erg..
ik had ook naar Gent moeten verhuizen

In limburg krioelt het van de opvangen, maar hebben ze volk genoeg
en in Gent krioelt het van de opvangen en hebben ze volk te weinig

muizepoes, promoten ze bij jullie de opleiding kinderverzorgster ook zo fel als hier? en dan heb je 2 jaar op school gezeten voor die opleiding, kom je uit en vind je zelden wat

ik ga nog maar eens sollicitatiebrieven langsbrengen en hopen dat ik ergens kan beginnen (desnoods alleen vervangingen..)

nu ben ik ook een vervanging aan het doen (tot april 2010) maar wij willen toch wel binnen 1 à 2 jaar samen gaan wonen en tja dat kost geld he

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 17 november 2009 - 10:48

Ik denk inderdaad ook dat het niet gemakkelijk zal zijn om met je wisselende uren te combineren met een 2de job. Toen ik destijds overschakelde naar mijn huidige job heb ik gedurende 1 jaar ook 2 jobs part-time gedaan, ik weet niet hoe ik dat jaar overleefd heb, maar het is echt een hel om met wisselende uren 2 jobs te combineren.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#15 Geplaatst 17 november 2009 - 11:58

Goh, dat zijn echt wel vervelende uren, he Saskia! Zal idd niet makkelijk worden! Het gemakkelijkste zou natuurlijk zijn als je gewoon full-time ergens kon werken he. Het is allemaal niet gemakkelijk tegenwoordig he. -zucht-
Ik doe mijn werk ook niet met 100% overtuiging (redelijk onder mijn niveau- al deden ze veel meer uitschijnen) maar ik kan toch geen full time job met een contract van onbepaalde duur, superveel voordelen, veel vakantie... enz. opzeggen in deze tijd...