Spring naar inhoud

- - - - -

Wat zou ik nog kunnen bijdoen van werk?

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#16 Geplaatst 17 november 2009 - 12:08

Nee inderdaad, ik zou ook veel liever een voltijdse job doen in de sector waar ik ten slotte voor geleerd heb..
maar ik had bij deze job zoiets van 'als ik maar bezig ben' het geeft me meer ervaring + ik heb al wel een klein inkomen

het is enorm vervelend om wat bij te zoeken met mijn uren
ben er aan het over nadenken om avondschool te gaan doen om nog wat bij te leren... maar wat :catnoknow + dan kan ik nog niets sparen, dan geef ik zelfs geld uit en wie zegt dat ik daar dan wat in vind

ik zou moeten weten van: daar kan ik als ... beginnen ALS ik een opleiding gevolgd heb.. en wie krijgt er denk je voorrang? diegene die zijn opleiding al heeft, of diegene waar ze op moeten wachten (die nog in opleiding moet gaan of nog maar net in opleiding zit) en ik denk ook niet dat mensen je gaan aannemen als je nog aan je opleiding bezig bent.. (ALS ze je aannemen is het wellicht als stagiaire waar je nog niets aan verdiend)

phoe, het zit allemaal zo stom in elkaar soms...

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#17 Geplaatst 17 november 2009 - 12:16

Kan je dan niet gewoon onthaalmoeder worden? Die hebben ze toch altijd te weinig dacht ik?

En als je puur voor het geld nog iets extra wilt met wisselende uren dan vrees ik dat je een job in de telefonie erbij moet kiezen. Ze zoeken er toch altijd om massaal mensen te bellen en irritante vragen te stellen en ze zijn vaak heel flexibel qua uren dacht ik.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#18 Geplaatst 17 november 2009 - 12:27

MissKitty zei:

Kan je dan niet gewoon onthaalmoeder worden? Die hebben ze toch altijd te weinig dacht ik?

En als je puur voor het geld nog iets extra wilt met wisselende uren dan vrees ik dat je een job in de telefonie erbij moet kiezen. Ze zoeken er toch altijd om massaal mensen te bellen en irritante vragen te stellen en ze zijn vaak heel flexibel qua uren dacht ik.

ja, call centers da's inderdaad een mogelijkheid. Maar dat moet je ook echt wel willen doen... Voor mij is het in ieder geval niks. Heb ooit tijdens mijn studententijd eens testen afgelegd bij zo'n bedrijf, en mocht daarna opstarten, maar heb zelf die job geweigerd, omdat ik mezelf daar niet goed bij voelde...
Geplaatste afbeelding

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#19 Geplaatst 17 november 2009 - 14:36

MissKitty zei:

Onthaalmoeder zou ik héél graag willen worden
MAAR is er is een grote maar, ik woon nog thuis
en ik denk niet dat mijn ouders er mee opgezet zijn dat ik onthaalmoeder word

je moet allerlei aanpassingen doen, je moet toch een grote som aan speelgoed besteden, ... dat is een hele rompslomp hoor

naar de toekomst toe als we alleen wonen ga ik dit misschien wel doen ja
maar nu gaat da gewoon nog niet, puur omdat ik 1 nog thuis woon en 2 het geld er niet voor heb

:)

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#20 Geplaatst 17 november 2009 - 15:00

en als je nu eens werk zoekt in een andere sector tot je het geld hebt om alleen te wonen en als onthaalmoeder te beginnen?

en als je iets anders wilt studeren met werkzekerheid: kijk eens bij de vdab, zij hebben veel cursussen voor knelpuntberoepen, en deze kan je dan nog combineren met werk :) Mama volgt nu op kosten van de vdab een cursus orthopedagogie... het is dus gratis voor haar, en ze vrij zeker van werk... Ze wou vroeger ook met kindjes werken, en met dit diploma kan ze eventueel nogaltijd met bepaalde kinderen werken...

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#21 Geplaatst 17 november 2009 - 19:50

crazy_catlady zei:

en als je nu eens werk zoekt in een andere sector tot je het geld hebt om alleen te wonen en als onthaalmoeder te beginnen?

en als je iets anders wilt studeren met werkzekerheid: kijk eens bij de vdab, zij hebben veel cursussen voor knelpuntberoepen, en deze kan je dan nog combineren met werk :) Mama volgt nu op kosten van de vdab een cursus orthopedagogie... het is dus gratis voor haar, en ze vrij zeker van werk... Ze wou vroeger ook met kindjes werken, en met dit diploma kan ze eventueel nogaltijd met bepaalde kinderen werken...

ja dat zou wel kunnen natuurlijk
maar het probleem is dat als ik nu wat fulltime ga doen in een andere sector dan kom je nog heel moeilijk aan de bak in de zorgsector (ken veel mensen die uit ervaring spreken) je zou dus eerst ettelijke jaren ervaring moeten opdoen in de zorgsector om daarna ergens anders te gaan werken met het zicht om nog ooit terug in de zorgsector te willen werken.. snap je?

+ onthaalmoeder zou ik wil willen worden, maar ga ik de zekerheid hebben dat ik elke maand genoeg inkomen ga hebben
+ wij willen op een appartement gaan wonen en ik zie mezelf niet onthaalmoeder worden in een appartement :oops:

ik weet dat ze bij de vdab cursussen geven voor knelpuntberoepen, maar ik zou bijgod niet weten wat.. ik heb reeds 7 jaar kantooradministratie gedaan dus daar zou ik misschien ook wat in kunnen vinden, maar de opleiding kinderzorg heb ik gedaan omdat ik niet mijn hele leven op een bureautje wil zitten maar wil bezig zijn met kindjes (dit is geen belediging naar de mensen die elke dag van 9 tot 5 aan hun bureau zitten, zij moeten er ook zijn..)

op de moment weet ik het allemaal niet zo goed
denk dat ik eerst voor mezelf moet uitmaken wat ik precies nog wil bijdoen
en misschien moet ik niet zo'n hoge eisen stellen van dit wil ik wel doen en dit niet.. zou niet zo moeilijk moeten doen en gewoon aannemen wat er is... alleen heb ik tot nu toe dan weer geen aanbiedingen gekregen..

phoe, word er gek van :(

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#22 Geplaatst 17 november 2009 - 23:26

Saskia zei:

Dat is wel erg..
ik had ook naar Gent moeten verhuizen

In limburg krioelt het van de opvangen, maar hebben ze volk genoeg
en in Gent krioelt het van de opvangen en hebben ze volk te weinig

muizepoes, promoten ze bij jullie de opleiding kinderverzorgster ook zo fel als hier? en dan heb je 2 jaar op school gezeten voor die opleiding, kom je uit en vind je zelden wat

ik ga nog maar eens sollicitatiebrieven langsbrengen en hopen dat ik ergens kan beginnen (desnoods alleen vervangingen..)

nu ben ik ook een vervanging aan het doen (tot april 2010) maar wij willen toch wel binnen 1 à 2 jaar samen gaan wonen en tja dat kost geld he

Hier promoten ze niets maar inderdaad de stad gent heeft veel voorzieningen en steeds volk te kort.
Veel ook om zwangeren te vervangen of langdurig zieken. Maar meestal moet je elke dag in een andere kribbe of school gaan werken als beginneling en de late uren en daar stoppen veel mensen snel mee, zeker als je zelf kinderen hebt.

Umbaba
Umbaba
  • 343 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 18 november 2009 - 13:01

Die VDAB cursussen zijn echt goed, en je vindt er snel werk mee.
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#24 Geplaatst 18 november 2009 - 13:45

Na haar bezoek aan mij gaat ze zeker niet in een call center werken :x
Ja onthaalmoeder, ik zou het ook wel willen doen, maar ik ben niet iemand om de hele dag binnen te zitten en je moet toch al minstens 4 kindjes hebben om er financieel iets aan te hebben.
Kan je voorlopig niet iets vinden voor de zaterdagen Saskia?

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#25 Geplaatst 18 november 2009 - 16:03

Zaterdag is de enigste dag dat ik mijn vriend zie
dus dat wil ik zo lang mogelijk mijden :oops:
zodra we samenwonen en de mogelijkheid is er om ook op zaterdag te werken zal ik dat zeker doen :)

Guest_Rinoa242_*
Guest_Rinoa242_*

#26 Geplaatst 18 november 2009 - 17:50

Kranten ronde bijnemen? Zo van de lokale pers eh...Die kan je gaan ronddragen tussen de uren door, eh.