Spring naar inhoud

- - - - -

Overgordijnen staan zowat stijf van de pipi

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 17 november 2009 - 13:49

Heb ze  net weer eens gewassen, gelukkig zijn het gewoon katoenen overgordijnen, maar die ik in de gang gehangen heb om de kou wat buiten te houden zijn de eerste wasbeurt flink gekrompen.
Maar goed, ik kan toch niet om de 5 dagen die gordijnen wassen?
Vergeet het dat alleen volle katers sproeien, hier lopen wat dames rond die er ook wat van kunnen.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Het gekke is, ze plassen NIET tegen de overgordijnen in de eetkamer, daar ligt meestal wel een hond voor het raam (raam is ook deur), misschien is dat een mooie barrière ;) Maar in onze werkruimte zijn dus openslaande deuren naar de tuin en ik moet daar echt wel gordijnen hangen voor als het donker is, is wat meer aangekleed he en die waren nu echt wel yukkie

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 17 november 2009 - 13:51

geen idee hoe je dit kan oplossen :-k . Ik zou tijdelijk de gordijnen wegdoen denk ik, zou het anders niet weten :catnoknow
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#3 Geplaatst 17 november 2009 - 15:01

Pardon, dat kan tellen voor een eerste bericht. Als je langer op een forum zit, ken je de mensen en hun katten en hoef je zo niet te reageren.
En een paar van je vragen zijn al beantwoord in mijn tekst, heb je daarover gelezen?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 17 november 2009 - 15:03

katman zei:

Ik kan dat wel oplossen maar ja niet op 123 en niet met de weinige informatie...
met kattepoot groetjes ,katman

nb: ? hoeveel katten , katers, poezen ; gecastreerd, gesteriliseerd? Voor een volledig profiel kan ik zelfs meer dan tweehonderd vragen op u af vuren... U ziet, er bestaat alleen slecht advies in één regel en onze katten verdienen beter, niet? :misselijk:

Misschien kun je al beginnen met je voor te stellen in het daarvoor bedoelde hoekje, zodat we op zn minst al weten wie je bent. :louche:
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 17 november 2009 - 15:08

och, ik weet wie het is, kijk maar in het onderschrift

De Enige Belgische katman!

sebiet krijg ik nog een rekening thuis :LOL: ; kan ik beter nieuwe gordijnen kopen

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#6 Geplaatst 17 november 2009 - 15:15

Daar ook een hond tegen leggen mischien?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 17 november 2009 - 15:16

Fairy zei:

och, ik weet wie het is, kijk maar in het onderschrift

De Enige Belgische katman!

sebiet krijg ik nog een rekening thuis :LOL: ; kan ik beter nieuwe gordijnen kopen

:ha :ha :ha stel je voor....
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 17 november 2009 - 15:20

krulleke zei:

Daar ook een hond tegen leggen mischien?

tis wel een echte hond he, en die doen niet altijd wat ik wil :LOL: .
Er zou moeten een emmer water op hun kop vallen als ze sproeien, tzou rap gedaan zijn. Betrappen hebben we 1 keer gedaan, poes ruzie gegeven, maar ja, wat doet een poes dan? Die steekt haar middelvinger op he.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#9 Geplaatst 17 november 2009 - 15:23

Hihihi dacht zo'n stoffen.Hihi logisch dat ze niet op echte honden gaan plassen,dat zou al heel erg grof zijn 8) .

Ps een suprelorin implantaat zou ook helpen tegen sproeien.

Bewerkt door krulleke, 17 november 2009 - 15:25.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 17 november 2009 - 15:26

Kan je geen kattenbak in die ruimte bijplaatsen? Ik weet niet of dat doenbaar is voor jou. Of Keep-of op je gordijnen sprayen?
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 17 november 2009 - 15:35

Fieke zei:

Kan je geen kattenbak in die ruimte bijplaatsen? Ik weet niet of dat doenbaar is voor jou. Of Keep-of op je gordijnen sprayen?

Dit is geen plas probleem, dit is een sproei probleem.Hiervoor helpen extra kattenbakken niet.

Feliway kan hier tegen helpen. Maar je moet best eens nagaan waarom ze sproeien, zeker omdat er meerdere katten sproeien. Is er stress in je groep? Komen er buurtkatten hun uitdagen aan de venster?.....

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#12 Geplaatst 17 november 2009 - 15:56

Lies zei:

Dit is geen plas probleem, dit is een sproei probleem.Hiervoor helpen extra kattenbakken niet.

Feliway kan hier tegen helpen. Maar je moet best eens nagaan waarom ze sproeien, zeker omdat er meerdere katten sproeien. Is er stress in je groep? Komen er buurtkatten hun uitdagen aan de venster?.....

Oeps, sorry. Niet aandachtig genoeg gelezen en enkel op titel afgegaan... :oops:

Geplaatste afbeelding

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 17 november 2009 - 15:57

Amaai, zoveel sproeien ??
Hier hebben we daar totaal geen last van, dus weet ik ook niet hoe je het moet oplossen. Maar dat zou ik alvast niet aankunnen vrees ik, hygiënisch kan je dat niet noemen...
Ik denk toch dat poezen enkel sproeien als er katers in de buurt zijn ?
Zit er een (of onlangs) ongecastreerde kater in huis misschien ??
Ze moeten toch ergens de geur van "kater" opsnuiven om te gaan sproeien ?? Inderdaad misschien komen de 'open' zwerf katers buiten op de vensterbanken sproeien ? Dat ruiken ze van heel ver !!

Hier zitten katers en poezen gescheiden en sproeien onze poezen nooit.
De katers wel, maar dat is in hun kattenbak in het dekkater verblijf, dus niet in huis. Hun dekkaterverblijf is betegeld en dus gemakkelijk te reinigen, gelukkig maar ! :misselijk: :misselijk: :misselijk:

Heb je Catoff al geprobeert ? Hier werkt zoiets meteen. Als ik het op m'n kasten spuit kruipen ze er niet op. (anders gooien ze alles af) Misschien werkt het ook in de gordijnen tegen het sproeien ? Die Catoff van ons ruikt naar citroen, het ruikt best aangenaam...(gele fles Catoff)

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#14 Geplaatst 17 november 2009 - 15:58

Ja mijn eerste idee was ook dat er buurtkatten voor de venster zouden kunnen komen uitdagen? Mijn katten krabten vroeger aan de muren langs de venster omdat de katten van de buren daar altijd zaten...
Maar ja, hoe los je dat op he...

Veel succes ermee!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#15 Geplaatst 17 november 2009 - 16:56

nee, er komen geen andere katten in de tuin, die worden vakkundig op afstand gehouden door de honden (ja die zijn voor vanalles nuttig he :LOL: )
Stress is er wel ja, sommige poezen kunnen niet zo goed met elkaar opschieten. Ze zitten meestal buiten, maar owee als ze elkaar in huis tegenkomen, die grieten vechten heviger dan de mannen :x
Ze zijn allemaal netjes "geholpen", zelfs nooit krols geweest, de kleintjes zijn nog niet onder het mes geweest, maar ja, die zijn nog klein dus, hoewel ze wellicht volgende maand naar dokter Castratius gaan.
Kattenbakken gebruiken ze niet, ook alweer alleen de ukken omdat die niet buiten gaan.
Hygiënisch is het idd niet, ik zal wel geurkaarsjes branden en wierook en een revitalisator zetten, maar die gordijnen zien er niet uit (en het zijn zo'n mooie met boten!!)
Gele fles catoff? Ik ken alleen kleine flesjes en ik hou niet van citroengeur :( , maar ik zoek wel iets. Op de plekken waar ze wel eens gingen plassen op de grond staan van die goedkope luchtverversers met die blokken erin en dat helpt daar wel.
Misschien heb ik toch wel te veel katjes, maar ik zie ze zoooo graag he!!