Spring naar inhoud

- - - - -

Overgordijnen staan zowat stijf van de pipi

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#16 Geplaatst 17 november 2009 - 18:25

Ik heb er ook veel en heb daar totaal geen last van. Dus de oorzaak moet toch ergens liggen. Zolang je de oorzaak voor het sproeien niet vind, kan je ook het probleem niet aanpakken.

Hoeveel geurverfrissers je ook zet, dit werkt enkel averrechts. De poezen zullen daardoor nog meer gaan sproeien om hun stempel af te drukken.
Hier gebruik ik CID20 om te poetsen. Dat is een zeer sterk (agressief) reinigingsmiddel van Aveve, het is erg prikkend voor de huid en je mag er niet veel van gebruiken en goed ventileren. Ik doe altijd een klein beetje in m'n dweilwater. Dit is om stallen, kennels,...te reinigen en te ontsmetten. Dat verwijdert alle geur en ook sproeiplekken. Ik doe er ook wat van in de was van de katers. Mandjes, dekens, hangmatjes, bakken,...van de katers worden er mee gewassen.
Bij sproeigedrag (en ook urineren) is het zeer belangerijk dat de geuren er echt helemaal uit zijn. Want het is niet omdat iets gewassen is dat alle geur voor de katten er echt uit is. En van het minste dat ze nog ruiken gaan ze die plek weer gebruiken om lekker te besproeien...
Als je telkens alles reinigt en katte-bakken zet waarvan de het deksel aan de binnenkant met javel besprenkelt, zouden ze die als sproeiplaats moeten gebruiken i.p.v. de gordijnen.
Gewoontes van katten zijn moeilijk af te leren, maar zoiets kun je toch niet tolereren ? Je mag nog zo graag katten zien, hygiëne komt toch voor alles !! Het is ook zeer ongezond om in urine of sproeisellucht te leven...
Dit moet dus opgelost kunnen worden ! Want er zijn zoveel mensen met meer katten die zoiest niet voorhebben.

Er moeten op deze discussie dus wel nog extra tips kunnen komen ???!!!

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#17 Geplaatst 17 november 2009 - 18:30

Oeioei..da's niet gemakkelijk. Wij gaan hier binnenkort ook gordijnen hangen..hopelijk doen ze dat hier niet.

Maar zelf weet ik niet meteen raad dus ik hoop dat er iemand nog tips heeft!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#18 Geplaatst 17 november 2009 - 18:35

Ik heb wel geen gordijnen , maar lamellekes :d :p

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#19 Geplaatst 17 november 2009 - 18:38

feroesti zei:

Ik heb wel geen gordijnen , maar lamellekes :d :p

Da's misschien nog een idee... :)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 17 november 2009 - 20:34

Wij hebben juist hetzelfde probleem me James. Die was perfect zindelijk tot na de castratie. Sinds zijn "nootjes gepeld werden" of hoe we het ook deftig mogen zeggen, sproeit hij héél het huis onder!
Allé, in zijn geval is dat raar. Hij sproeit qua beweging, maar wat eruit komt is véél! echt grote plassen. We hebben de DA al alles laten nakijken maar niks....

Geen idee waarom hij dat doet, maar ook hier sneuvelen de gordijnen! :louche:
Hij doet het ook voornamelijk als wij erbij zijn, alsof het aandachttrekkerij is!! Stout hé!

En als respons begint obi (die altijd zindelijk geweest is) ook buiten de bak te plassen. En onze poezen komen wel goed overeen...? het kattenbrein is een vreemd iets!

Bewerkt door Dier, 17 november 2009 - 20:37.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#21 Geplaatst 19 november 2009 - 11:45

katman zei:

Beste,
Sorry als sommige katjes zich hier onmiddellijk aangevallen voelen door mijn bericht, het was zeker niet mijn bedoeling! En vrees niet ik geef nog steeds gratis advies voor wie er open voor staat... :fishbowl
met kattenpootgroetjes katman

Het wordt gewoon verwacht dat je je eerst even voorstelt als je actief aan het forum gaat deelnemen, andere forumleden weten nu eenmaal graag tegen wie ze praten. Meer werd er met mijn berichtje niet bedoeld. ;)
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#22 Geplaatst 19 november 2009 - 12:08

:s

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#23 Geplaatst 19 november 2009 - 13:09

:catscratchhead

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#24 Geplaatst 20 november 2009 - 17:49

Bij mijn James is het sproeien wel gestopt na het plaatsten van een kattebak op zijn favoriete plaatsje. Alle andere zoals cat-off, feliway,.. zorgde er alleen voor dat hij ergens anders ging sproeien.

maar het is een vervelend probleem....