Spring naar inhoud

- - - - -

Is iets verzwijgen ook liegen?

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#16 Geplaatst 19 november 2009 - 13:06

voor mij zijn die twee dingen niet hetzelfde, maar het hangt ook af van situatie tot situatie, een affaire verzwijgen bijvoorbeeld kan natuurlijk niet!
Zolang je er niemand mee schaadt vind ik het kunnen.

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 19 november 2009 - 13:10

PeggyJ zei:

Voor mij is iets verzwijgen zeker niet hetzelfde als liegen. Sommige dingen hoeven gewoon niet geweten zijn door anderen.

Vind ik ook !
Geplaatste afbeelding

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#18 Geplaatst 21 november 2009 - 09:47

mja er zijn veel vormen van verzwijgen he. Hangt allemaal af van wat en in welke context denk ik. Zelf ben ik er echt niet goed in...Liegen kan ik al helemaal niet want ik krijg snel een rooie kop op dat vlak. Noodgedwongen een eerlijk, rechtuit mens eigenlijk :) maar vind ik helemaal niet erg !

groetjes
f&c
mientje en fientje

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 21 november 2009 - 10:09

Verzwijgen of liegen... Geen van beide vind ik per definitie verkeerd.

Het hangt af van waarom je het doet, en wat de gevolgen zijn.

Bijvoorbeeld: Als je liegt of zwijgt over een aankoop tgover je man, dan vind ik dat "erger" dan tegenover bvb je moeder. In beide gevallen doe je dat mss omdat je geen gezeur wil, maar in het eerste geval kan het duiden op een fundamenteler probleem in je relatie (terwijl je in het tweede geval mss gewoon moeiallerij wil vermijden).

Als iemand net veel geld heeft uitgegeven aan nieuwe meubels en vraagt of ik het mooi vindt, dan zal ik zonder scrupules liegen als het moet.

Dus het onderscheid vind ik eigenlijk niet belangrijk omdat ik geen van beide per definitie 'verkeerd' of 'ok' vind.