Spring naar inhoud

- - - - -

Welk ras kat???

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#1 Geplaatst 17 november 2009 - 15:05

Hallo iedereen,

ik heb een vraagje gekregen van een klant, die zou graag zijn dochtertje een katje cadeau doen, maar heeft geen tuin waarin zij kan rollebollen. Nu zouden wij graag willen weten of er een bepaald ras katten is dat heel graag binnen zit en er geen probleem mee heeft niet buiten te kunnen. Of zijn er andere oplossingen voor dit probleem.

Groetjes.

Bewerkt door Poezenwinkel, 17 november 2009 - 15:05.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 17 november 2009 - 15:06

Ik zou al afraden om een kat cadeau te doen. Geef ze een boek cadeau met info over katten, geef een kittenstartpakket,... Maar geen kat.

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#3 Geplaatst 17 november 2009 - 15:10

Helemaal mee eens Lies, een kat is niet iets dat je iemand anders cadeau doet.
Ze moet zelf opzoeken welk ras ze graag ziet en dan gaan zien of die poes bij haar past.
Er zijn nog altijd te weinig mensen die dit snappen.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#4 Geplaatst 17 november 2009 - 15:12

Ja, ze zou de kat zelf moeten uitkiezen... Hij kan haar best zelf eens meenemen en kijken met welk katje het het best klikt. Maar zomaar eentje cadeau geven zou ik ook niet doen.

Waarom een raskat? Er zijn zoveel hulpeloze zieltjes in het dierenasiel of bij opvanggezinnen die wachten op een gouden mandje...

Veel succes alleszins!

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#5 Geplaatst 17 november 2009 - 15:12

Ik denk wel dat de ouders zelf achter de aanschaf van het katje staan. Tis de vader die het aan de dochter geeft dus eigenlijk wil hij weten welk ras kat hij best kan nemen om samen met zijn dochtertje op te voeden.

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#6 Geplaatst 17 november 2009 - 15:13

Pinkbubblegum zei:

Ja, ze zou de kat zelf moeten uitkiezen... Hij kan haar best zelf eens meenemen en kijken met welk katje het het best klikt. Maar zomaar eentje cadeau geven zou ik ook niet doen.

Waarom een raskat? Er zijn zoveel hulpeloze zieltjes in het dierenasiel of bij opvanggezinnen die wachten op een gouden mandje...

Veel succes alleszins!

Dit vind ik best wel een goede oplossing, maar zijn er dan ook katten die je beter niet binnen houdt???

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#7 Geplaatst 17 november 2009 - 15:15

Poezenwinkel zei:

Dit vind ik best wel een goede oplossing, maar zijn er dan ook katten die je beter niet binnen houdt???

Goh als je ze van het begin af aan binnen zal houden dan zal dat normaal geen problemen leveren, toch niet als het beestje niet anders gewend is.

Mijn kat is ook een binnenhuiskat, hij mag nooit buiten. Af en toe laat ik hem wel buiten maar dan aan een tuigje zodat hij niet weg kan..

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#8 Geplaatst 17 november 2009 - 15:17

Enorm bedankt in ieder geval voor de reactie en de hulp betreffende dit onderwerp, ik zal vanavond er eens met de vader over praten.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 17 november 2009 - 15:18

Ik merk niet zoveel onderscheid tussen onze raskatten en ons huiskatje hoor. Zijn allemaal binnenkatjes, en kunnen enkel op een afgezet balkonnetje een frisse neus halen, dus ook niet in een tuin ofzo. Als je genoeg afleidingsmogelijkheden voorziet (krabpaal, speeltjes, ...) en je neemt geen kat in huis die al heel zn vroegere leven buiten heeft gesleten, dan zie ik weinig problemen wat dat betreft.
Geplaatste afbeelding

Francine
Francine
  • 8.090 berichten
  • 15 katten

#10 Geplaatst 17 november 2009 - 15:19

Alle rassen katten en ook HTK tjes, behalve de wilde dan, kunnen opgevoed worden als binnenkat.
De Perzengroetjes.
www.sienjamosas.tk

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 17 november 2009 - 15:29

er zijn inderdaad evengoed htk-tjes die je binnen kan houden, mij Sil is daar zeker en vast al een bewijs van ;) de asielkatjes zullen je superdankbaar zijn :)

Maar, laat het meisje haar eigen kat vinden! het is heel belangrijk dat zij er de juiste klik mee heeft! een eigen kat moet je zelf kiezen ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 17 november 2009 - 15:32

crazy_catlady zei:

er zijn inderdaad evengoed htk-tjes die je binnen kan houden, mij Sil is daar zeker en vast al een bewijs van ;) de asielkatjes zullen je superdankbaar zijn :)

Maar, laat het meisje haar eigen kat vinden! het is heel belangrijk dat zij er de juiste klik mee heeft! een eigen kat moet je zelf kiezen ;)

Jep! En ook niet onbelangrijk: de kat moet jou ook kiezen. Het moet langs beide kanten klikken.
Geplaatste afbeelding

amazingdolls
amazingdolls
  • 3.501 berichten
  • 18 katten

#13 Geplaatst 17 november 2009 - 22:45

Ik denk ook niet dat er veel verschil is tussen de katten.
Ik heb ragdolls en 1 htk katje, iedereen blijft binnen en onze Timo (htk) zal zijn neus weleens buiten steken (aan de deur) maar verder durft die niet :)

Geplaatste afbeelding

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#14 Geplaatst 17 november 2009 - 23:06

In't algemeen zijn er katten die gewoon niet binnen gehouden kunnen worden, en katten die er absoluut géén probleem mee hebben. Maar daarbij is karakter van groot belang.

Naar wat ik zie in de omgeving, neem je best een speelse kat. Ik zeg speels, niet hyper :) Speelse katten kunnen zichzelf vaak wat beter entertainen. Zo zie ik bij mijn kat dat hij zich snel verveelt als hij niet buiten kan, want hij weet niet goed doen binnen gezien hij niet speelt. Maar als je een hyper geval neemt, dan loopt het ook vaak mis.

Een leuke, opgewekte en speelse kat die geen ervaring heeft met buiten gaan is het allerbeste. Ik zou persoonlijk wel aanraden om er dan twee te nemen, een dier heeft bijna altijd een soortgenootje nodig en als ze niet buiten kunnen dan is er geen interactie met de soortgenootjes hé...

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 12:41

Lies zei:

Ik zou al afraden om een kat cadeau te doen. Geef ze een boek cadeau met info over katten, geef een kittenstartpakket,... Maar geen kat.

Inderdaad, indien het kind er nog nooit om vroeg, dan is het een heel dom cadeau! MAAR....... naar ik vermoed gaat deze papa gewoon akkoord met de grote wens van zijn dochtertje!! Daar is er mijns inziens niks mis mee :)