Spring naar inhoud

- - - - -

Wat moet ik doen?

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#1 Geplaatst 17 november 2009 - 16:11

ik heb 3 zwervertje geadopteerd, maar 2 van de 3 willen zich echt niet laten knuffelen, en 1tje wil zelfs niet binnen komen of het wil direct ontsnappen. Weten jullie wat ik hieraan kan doen zodat ze meer gaan wennen aan mij. Ze blijven bij ons en keren ook terug bij ons om te eten, meer niet.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#2 Geplaatst 17 november 2009 - 16:16

Wil je ze binnen houden ?  Dan zou ik met een benche werken, indien je ze zou laten buiten zou laten leven, elke dag op hetzelfde tijdstip eten geven, en dan groeit het vertrouwen wel met de tijd, dat zien wij goed genoeg aan onze zwervers, veel succes, groetjes, Pascale

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#3 Geplaatst 17 november 2009 - 17:29

En best nat voer geven? zodat ze beloond worden als ze komen? Want nu zitten ze meestal in de stallen en hebben ze steeds wel een pot eten staan.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 17 november 2009 - 17:51

Ik denk dat je best niks forceert en dat je de katten het tempo moeten laten bepalen. maar je moet je ook realiseren dat het kan zijn dat je nooit 3 echte knuffelpoezen gaat krijgen. het zal voor een stuk van de kat afhangen hoe aanhankelijk ze wil worden en of ze het leuk zal vinden om binnen te komen.

Al wat jij kan doen is ze goed verzorgen, veel geduld koesteren en te kijken naar wat de katten willen en waar ze zich goed bij voelen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 17 november 2009 - 17:53

Heeeeel veel geduld hebben.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 17 november 2009 - 18:53

idd, heeeeeel veeeeeel geduld

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#7 Geplaatst 18 november 2009 - 09:23

Dank jullie, ik heb al heel wat bijgeleerd, ik was vroeger steeds gewend van speelse huiskatten te hebben, en dacht dat dus elke kat wel zo was.

Is het trouwens waar dat een kattin minder aanhankelijk en knuffelig is dan een kater?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 18 november 2009 - 09:37

Poezenwinkel zei:

Dank jullie, ik heb al heel wat bijgeleerd, ik was vroeger steeds gewend van speelse huiskatten te hebben, en dacht dat dus elke kat wel zo was.

Is het trouwens waar dat een kattin minder aanhankelijk en knuffelig is dan een kater?

Wel, ik heb thuis een kattin rondlopen en ik kan je zeggen dat die redenering helemaal niet opgaat :ha Zij is héél aanhankelijk en knuffelig :love3:
Met geduld kom je er uiteindelijk wel hoor! :)

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 10:08

lizke zei:

Met geduld kom je er uiteindelijk wel hoor! :)

Ik hoop het echt :oops:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 21 november 2009 - 11:58

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#11 Geplaatst 21 november 2009 - 12:04

:geluk: Succes met heel veel geduld en liefde zal het je wel lukken !!

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#12 Geplaatst 22 november 2009 - 13:38

Ze komen al vaker binnen, maar Felix blijft huilen als die binnen is. Ik weet niet wat hij daarmee wil zeggen.

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#13 Geplaatst 22 november 2009 - 13:40

het komt wel, stapje per stapje, maar ze gaan tijd nodig hebben... :)

Guest_Poezenwinkel_*
Guest_Poezenwinkel_*

#14 Geplaatst 27 november 2009 - 11:28

Toch nog een beetje goed nieuws, Pimmetje en Felix komen al binnen en felix laat zich zelfs knuffelen, Zijn zin in pizza was groter dan zijn schrik voor ons :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 27 november 2009 - 11:53

:dance: :dance: :dance:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag