Spring naar inhoud

- - - - -

Mijn kater rijd de kussens.. HULP!

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Guest_Marcia_*
Guest_Marcia_*

#1 Geplaatst 17 november 2009 - 20:10

Beste Lezers,

Graag had ik hulp bij mijn volgend probleem:

Onze kater, Raffia, 9 jaar ongeveer, heeft een probleem..
Elke keer hij bij ons in de zetel komt zitten, berijd hij de kussens of rijd hij gewoon op onze schoot..
Hij is al 8 jaar gecastreerd, dus kan niets meer 'produceren', maar het afgelopen jaar gaat hij dus niet gewoon meer liggen op je schoot..

Hij komt dus op je schoot zitten, begint te spinnen en met z'n voorste pootjes te krabben zoals elke kat doet, en na een minuutje ofzo is hij nog steeds niet gaan zitten en begint zijn gat te schudden.. rijden dus.. Als je hem gewoon laat doen, gaat hij terug weg als hij 'klaar' is.. Hij geeft eens een kwade blik als je hem eerder van je schoot of van de zetel afduwt..

Graag had ik geweten wat ik hieraan kan doen?
Heeft dit te maken met het feit dat hij buiten gedomineerd word door andere katers?

Onze katten zijn namelijk terug met een kattenbak begonnen in de garage, omdat ze buiten niet meer naar 'de wc' gingen.. De dierenarts zei dat dit kwam omdat ze buiten de baas niet meer zijn & gedomineerd worden door andere katers..

In ieder geval bedankt voor de reacties!

Groetjes,
Marcia

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#2 Geplaatst 18 november 2009 - 20:19

is er hier echt niemand die raad weet? O:)
zelf weet ik hier geen raad mee... :)

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#3 Geplaatst 18 november 2009 - 20:26

Ik zou ook niet weten hoe je dat kan oplossen..

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#4 Geplaatst 18 november 2009 - 20:30

De anaalklieren kunnen verstopt of vol zitten. Die moeten dan uitgeknepen worden. Je kan dit zelf maar ik zou aanraden omdat door de dierenarts te laten doen. Meestal doet het uitknijpen pijn worden ze boos. Het stinkt ook geweldig wat daar uit komt.

Anders zou ik ook niet weten wat het zou kunnen zijn.

Guest_katman_*
Guest_katman_*

#5 Geplaatst 19 november 2009 - 08:49

Beste,
De reactie over de anaalklieren kan juist zijn, in ieder geval is een bezoek aan de dierenarts in de eerste plaats belangrijk.
Wat betreft de dominantie positie in de tuin. Het kan best zo zijn dat één individu (een kater meestal) zich recent in uw buurt gevestigd heeft. Dwz uw tuin een deel van zijn leefgebied is op zoek naar...
Wat belangrijk is, is het feit dat u binnenshuis (uw garage) nu moet voorkomen dat de vreemde kat (de kater?), binnen geraakt in die garage... Indien hij éénmaal binnen geraakt vrees ik dat er andere problemen gaan volgen... Van sproeien tot... zelfs ontlasten ... door uw eigen katjes.
met kattenpootgroetjes van de katman :catscratch

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 21 november 2009 - 11:55

:geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag