Spring naar inhoud

- - - - -

overvoeding bij kitten

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 17 november 2009 - 22:43

vorige week kreeg ik een telefoontje  van mijn ouders dat ze met isha hun 4maand oud kitten naar de DA gingen omdat ze elke dag braakte..
ze kreeg een injectie en de DA zei dat de kitten overvoerd was...

Ze kreeg natvoer mee.. en zakje brokjes...

Vandaag toonde men mama het natvoer die ze normaal gaf..hoeveelheid op doosje multifit voor kittens.... 195 gr zon doosje kreeg die kitten dagelijks verdeeld over twee keer.... als ik kijk naar mijn volwassen katten krijgen die 1 zakje van 85 gr gedeeld met twee s morgens een zakje en s avonds een zakje.Multifit kitten met vis is ook te vet voor kittens.. bevat zalm, tonijn en forel.

Geen wonder dat die kitten overvoerd was.... nu krijgt ze RC kittens en ze begint van haar korrels te eten als ze toch honger krijgt.

Op de aanwijzing van de multifit kitten staat voor een kitten 1 doosje onder de 4 maand en vanaf de 4 de maand twee doosjes van 195 gr per dag das verdikke bijna 400 gr per dag :catscratchhead

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#2 Geplaatst 17 november 2009 - 23:37

Dan zal ik maar niet vertellen wat Noukie en haar vier kids hebben binnengespeeld op zeven en een halve dag :catscratchhead :ha

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 17 november 2009 - 23:41

ijammeke zei:

Dan zal ik maar niet vertellen wat Noukie en haar vier kids hebben binnengespeeld op zeven en een halve dag :catscratchhead :ha

es benieuwd om te horen

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#4 Geplaatst 18 november 2009 - 00:03

Ik ging woensdagnamiddag naar de Zoomart en kocht daar 6 dozen met elk 12 zakjes van 100gr kittenvoeding. Als ik goed kan rekenen is dat 7,2 kg. Daarbij kocht ik nog negen dozen met elk vier kuipjes van 100 gr babycat instinctive. Dat is nog eens 3,6 kg Dus in totaal 10,8 kg :d
De week erna op donderdagochtend schoten er nog 3 zakjes over en je mag er nog vijf zakjes van aftrekken die ik aan Adonis had gegeven.
Dus was er door mams en kids op zeg, zeven en een halve dag 10 kg natvoer naar binnen gewerkt. En dat is dan nog niet alles want elke avond verdween er ook nog een doosje tonijn in die magen en ook de kittenbrok ging er goed in. :d En dat allemaal zonder slag of stoot en zonder braken of wat dan ook. en niet vergeten ,ook bij mama word er nog gedronken :LOL:

Ik moet eerlijk bekennen dat ikzelf was geschrokken door wat die veelvraten allemaal naar binnen konden spelen. :catscratchhead
Dus nu krijgen ze samen nog twee zakjes per dag, een doosje tonijn,af en toe witte vis, kip of americain maar vooral kittenbrok. :d

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 november 2009 - 11:24

Op de verpakking staat meestal toch een te grote portie heb ik al ondervonden. Ik geef hier gewoon 's morgens en 's avonds per poes 20g natvoer en tussendoor hebben ze dan hun brokjes, die weeg ik niet af.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Mieke'tje
Mieke'tje
  • 7.498 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 18 november 2009 - 12:11

PeggyJ zei:

Op de verpakking staat meestal toch een te grote portie heb ik al ondervonden. Ik geef hier gewoon 's morgens en 's avonds per poes 20g natvoer en tussendoor hebben ze dan hun brokjes, die weeg ik niet af.

Idem. Ze zetten er met opzet veel op om zo meer te kunnen verkopen hé...
400 gram voor zo'n klein dingetje. Ik kan geloven dat ze er niet goed van was.
Geplaatste afbeelding

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#7 Geplaatst 18 november 2009 - 13:24

Mieke zei:

Idem. Ze zetten er met opzet veel op om zo meer te kunnen verkopen hé...
400 gram voor zo'n klein dingetje. Ik kan geloven dat ze er niet goed van was.

Er zijn toch kittens die verdraaid veel kunnen wegsmikkelen hoor :lachen: Ik ken er persoonlijk zo wel een paar :ha

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 18 november 2009 - 21:26

ijammeke zei:

Er zijn toch kittens die verdraaid veel kunnen wegsmikkelen hoor :lachen: Ik ken er persoonlijk zo wel een paar :ha

amaai da is ook nie mis bij jou zenne :trance: :trance: