Spring naar inhoud

- - - - -

Tonijn

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#1 Geplaatst 18 november 2009 - 08:38

Ik lees hier vaak dat jullie je poezels ook weleens tonijn geven
ik heb dus al gemerkt dat Ashley gek op vis is en nu was mijn vraag,geven jullie dan gewoon de tonijn in die blikjes die wij ook eten of tonijn speciaal voor katten?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 18 november 2009 - 08:41

Je kan ook tonijn uit blik geven, zoals wij eten, maar best waar geen zout inzit. Ik dacht hier eens gelezen te hebben dat die van de Delhaize wel geschikt waren... Correct me if I'm wrong...

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 18 november 2009 - 08:42

Ik geef ongeveer 1 x per 2 weken tonijn aan Shiva. Ik koop dan een klein blikje tonijn in eigen nat. Kijk wel of er niet teveel extra zout aan toegevoegd is. In België is het huismerk van Delhaize wel goed: geen extra zout.
In de dierenwinkels verkopen ze tonijn voor katten maar als je daar naar de ingrediëntenlijst kijkt, zitten er vaak ook granen enz. bij. Ik vind die potjes ook te duur. 1 potje in de dierenwinkel kost evenveel als 3 potjes huismerk uit de supermarkt...
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 18 november 2009 - 08:42

Dat kun je best voor jezelf uitmaken... Je kunt die uit blik geven en je kunt hem ook vers geven (hangt ervan af wat je eraan wil/kunt uitgeven want verse is duurder).
Als wij tonijn geven, geven wij meestal de blikjes uit de Colruyt.
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#5 Geplaatst 18 november 2009 - 08:45

oke bedankt voor jullie reacties ik ga vanmiddag eens even in de supermarkt kijken
helaas de merken die jullie aangeven ken ik niet
ik ga gewoon even die ingrediënten uitpluizen

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#6 Geplaatst 18 november 2009 - 08:49

Ashley zei:

oke bedankt voor jullie reacties ik ga vanmiddag eens even in de supermarkt kijken
helaas de merken die jullie aangeven ken ik niet
ik ga gewoon even die ingrediënten uitpluizen

Oh ja, ik zie net dat je van Nederland bent en wij hier maar bezig over onze Belgische supermarktketens, daar ga jij niet ver mee komen he... Gewoon beetje op letten dus, dat er niet te veel extra zout is toegevoegd :)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 18 november 2009 - 08:49

owja, ik zie net dat je in Nederland woont, dat verklaart waarom je de merken die wij vermelden niet kent. ;) Maar in de supermarkten bij jullie hebben ze vast ook wel merken tonijn in blik waar weinig tot geen zout is aan toegevoegd. Inderdaad gewoon de ingrediëntenlijst op de verpakking nakijken. ;)
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 18 november 2009 - 08:52

lizke zei:

Oh ja, ik zie net dat je van Nederland bent en wij hier maar bezig over onze Belgische supermarktketens, daar ga jij niet ver mee komen he... Gewoon beetje op letten dus, dat er niet te veel extra zout is toegevoegd :)

great minds think alike zeggen ze dan :ha
We waren hetzelfde aan t typen op tzelfde moment.
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 08:54

hahahaha maakt niet uit hoor ben al heel blij dat ik weet waar ik nu op moet letten

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#10 Geplaatst 18 november 2009 - 08:56

Karolientje zei:

great minds think alike zeggen ze dan :ha
We waren hetzelfde aan t typen op tzelfde moment.

Kan ik alleen maar beamen :engel:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 11:22

Hier krijgen ongeveer 1 keer per maand een blikje tonijn, verdeeld over 2 dagen, en ze zijn er verzot op :LOL:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#12 Geplaatst 18 november 2009 - 14:03

kom net terug uit de supermarkt en heb alle tonijnblikjes in mijn handen gehad en ze bevatten allemaal zout :(
percentage zout stond er niet op alleen dat er zout in zit!
dan moet ik maar eens naar de dierenwinkel

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 18 november 2009 - 14:05

zout zit er sowieso wel in, maar je hebt soorten tonijn in blik waar buiten de standaardhoeveelheid zout, geen extra zout meer is aan toegevoegd. Die zou je moeten kunnen vinden. Maar als er niet veel over op de verpakking staat, dan wordt het wel moeilijker natuurlijk.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#14 Geplaatst 18 november 2009 - 15:32

Wij geven ongeveer 1 à 2 keer tonijn per maand. half blikje per kat.

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 16:41

Ik geef de mijne ook ongeveer 1 maal per maand tonijn uit blik en ze zijn hier effectief verzot op.