Spring naar inhoud

- - - - -

"Mensen"voeding

• Log in om te reageren
25 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 18 november 2009 - 08:46

Ik vroeg mij eigenlijk af welke mensenvoeding we ook aan katten kunnen geven? Zoals een blikje tonijn bvb. Zoals, wanneer ik een apericube kaasje opendoe, zit Zulma binnen de kortste keren op mijn schoot te ronken. Ik heb haar dit nog nooit gegeven omdat ik niet zeker ben dat het wel mag. Nu zou ik er ook geen gewoonte van willen maken, maar zo héél af en toe eens ;) En vroeg mij dan af wat er nog zo was, dat we zo al eens als tussendoortje konden geven...

Voor degenen die niet weten wat apericube is:

http://quimper.allo-...73780857406.jpg

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 november 2009 - 09:23

Ik laat die van mij wel eens wat yoghurt eten, of van mijn sojamelk drinken. Ze eten ook tonijn en natuurlijk allerhande mensenvleesjes behalve varken. Mosselen lust vooral Onslow ook graag.
Kaasjes lusten die van mij ook graag, zeker als ik zo van die Chavroux met chips op tafel heb staan... Dan moet ik ze echt in de gaten houden.
Ik denk dat die dingen niet echt zo kwaad kunnen, zolang je maar geen echte vezels van koolhydraten geeft? :catnoknow
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 18 november 2009 - 09:32

Ze snoepen hier soms wel eens een stukje kaas, wat yoghurt, nemen soms een likje van het laatste restje dat in een kommetje achterblijft als je een ijsje hebt gegeten, en verder krijgen ze natuurlijk ook vlees (géén varkensvlees) en vis.
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#4 Geplaatst 18 november 2009 - 10:28

Victor snoept graag kaas.
Wannes, victor en Calvin delen elke dag een schelletje kippenwit of kalkoenwit
en Wardje is helemaal geen snoepkous, die wil enkel brokjes. Ook met natvoer valt hij niet te verleiden. We zetten elke keer voor hem een potje klaar, hij proeft er eens van en laat het dan staan voor wat het is.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 november 2009 - 11:20

Hier krijgen ze ook wel eens een klein stukje kaas, tonijn uiteraard of als we garnaaltjes eten, dan is vooral Daisy paraat. Verder ja eens een stukje rauwe kip.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#6 Geplaatst 18 november 2009 - 12:39

Aangezien wij vegetarisch eten en katten niet dol zijn op groente eten ze alleen kattenvoeding :LOL: Kaas zijn ze wel gek op, maar van mij krijgen ze het maar heel zelden....maar buurvrouw verwent er een paar met vanalles en nog wat :onzeker:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 18 november 2009 - 14:27

Als ik verse vis koop, neem ik altijd wat extra voor Shiva.
Verder probeert hij geraspte worteltjes en noten te pikken. Ook een likje Ice Tea Minth kan er wel in.
Vlees lust mijn blauw prinsje echt niet. :catscratchhead
Ik geef hem, buiten de vis en af en toe een druppelte Ice Tea munt, geen 'mensen'eten.

Wat Shiva ook doet: als ik een glaasje wijn drink, komt mijnheer aan de kurk ruiken. Daar kunnen dan 2 reacties op volgen:
Ofwel trekt hij zijn neus op en loopt weg: wijn is niets bijzonders. :misselijk:
Ofwel gaat hij fier rechtop zitten en likt met zijn tongetje over zijn neus: lekkere wijn. :catlick
En meestal heeft hij nog gelijk ook!
Wel leuk zo'n eigen sommelier in huis...
Geplaatste afbeelding

Guest_Ashley_*
Guest_Ashley_*

#8 Geplaatst 18 november 2009 - 14:39

hahaha die shiva een echte wijnkenner :x

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 14:41

Mja, ik moet hier wel oppassen als ik een keertje vanille- of banaanjenever of baileys durf drinken, want Indy is daar verzot op. Dus ik moet áltijd zien dat ik mijn glas uit zijn buurt hou. De eerste keer dat ik thuis eens een glaasje vanillejenever dronk in zijn bijzijn, had ik het glas gewoon op de zetelleuning naast mij gezet, tot ik ineens zijn tong mijn glas zag ingaan. :onzeker: Uiteraard is het bij dat ene likje gebleven, maar dat was wel ff schrikken.

En verder gaat Pixel ook heel erg graag met allerlei soorten groenten lopen. Ze pikt bvb de groenten van onze konijnen en gaat daar dan ergens in een hoekje op knabbelen. Witlof en wortelloof zijn favoriet bij haar.

Oh en hooi durven ze ook wel eens eten, ter vervanging van gras.
Geplaatste afbeelding

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#10 Geplaatst 18 november 2009 - 19:03

Karolientje zei:

Mja, ik moet hier wel oppassen als ik een keertje vanille- of banaanjenever of baileys durf drinken, want Indy is daar verzot op. Dus ik moet áltijd zien dat ik mijn glas uit zijn buurt hou. De eerste keer dat ik thuis eens een glaasje vanillejenever dronk in zijn bijzijn, had ik het glas gewoon op de zetelleuning naast mij gezet, tot ik ineens zijn tong mijn glas zag ingaan. :onzeker: Uiteraard is het bij dat ene likje gebleven, maar dat was wel ff schrikken.

En jij gunt hem dat niet? ;)

Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 19:06

Fieke zei:

En jij gunt hem dat niet? ;)

Niet gunnen is veel gezegd, maar we hebben onze handen zo al vol genoeg met onze katers zonder dat zij op hun beurt zelf nog eens met een kater zouden zitten. ;)

Geplaatste afbeelding

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 18 november 2009 - 19:08

Mijn kater Garion moet dat allemaal niet hebben, die blijft trouw aan zijn brokjes en natvoer.  Ik moet hem niets anders geven.  Yona daar tegen, die zou alles eten wat ze vast kan krijgen.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#13 Geplaatst 18 november 2009 - 19:12

Lily die wil alles proeven van dingen die je voor de tv eet of snoept. Puddingskes, yoghourt, en kaasjes zijn ook hun favorite snoepje. Charcuterie vlees zoals kippewit, kalkoen lusten ze ook heel graag.  Ze zijn verzot op chips en koekjes maar dat krijgen ze niet. Tonijn en sardientjes hebben ze ook heel graag maar dat krijgen ze maar heel af en toe. Bébé die durft wel eens een blad sla pikken en een stukje opknabbelen.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#14 Geplaatst 18 november 2009 - 21:11

Syrah lust niks punt!
Ik heb al vanalles geprobeerd,kippenfilet,kalkoenschelletjes,gebakken zalm,...
Ze snuffelt er zelf niet aan!
Ze lust enkel brokjes (en dan nog niet eender dewelke) en hill's zakjes
Lola (hond) die lust daarintegen alles :ha

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#15 Geplaatst 18 november 2009 - 21:23

Pak ik net zo een kaasje, wil ik Zulma een klein stukje geven... Komt ze eens snuffelen en madame draait hare kop om... Katten -zucht- :louche: