Spring naar inhoud

- - - - -

Niet tevreden van bora bora krabpaal

• Log in om te reageren
28 reacties op dit onderwerp
Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#16 Geplaatst 19 november 2009 - 18:25

Fieke zei:

Heb je die bij Zooplus besteld? Ik heb de mijne al een kleine 3 maand maar ik heb hem gekocht bij Tom&Co. Ik heb Shiva mee naar de winkel genomen en gevraagd welke de meest geschikte krabpaal was voor hem. Ik ben er wel heel tevreden over. Shiva was meteen enthousiast, lag al in de mandjes toen ze nog in de doos lagen. Als je hulp nodig hebt om hem in elkaar te zetten, je weet me te vinden! Het vastzetten van het huisje is wel een beetje een geduldwerkje vooral met een overenthousiaste kater die wil komen 'helpen' :ha .

Ik heb ook nog even getwijfeld aan die Bora-bora maar de man van de dierenwinkel vond voor Shiva de Allora beter geschikt omdat die een verzwaard grondvlak heeft en blijkbaar heeft de Bora-bora dat niet (zo heb ik me laten vertellen/wijsmaken) en dat zou stabieler zijn voor Shiva (weliswaar een pluimgewichtje die met gemak tot op het bovenste mandje springt :o ).

En was de bora bora duurder dan de allora?
want als da allora duurder was dan kan het goed zijn dat hij dat gewoon zei om je de allora aan te smeren (bij wijze van spreken) je weet hoe verkopers zijn hé :twisted:

ik vind in ieder geval de bora bora ook stevig genoeg voor mijn 2 ravotters
al moest ik het huisje verstevigen (maar denk gewoon dat het een fabrieksfout was)..

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#17 Geplaatst 19 november 2009 - 18:42

Er zat wel een verschil op maar nu niet om over te struikelen, ik denk dat het 4-5 euro scheelde... Wel jammer dat je er zo'n problemen mee hebt, want ik vind het wel een leuke krabpaal.
Geplaatste afbeelding

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#18 Geplaatst 19 november 2009 - 18:43

Saskia zei:

Awel en toch stond er een gat verkeerd :s
ik had eerst de palen gezet zoals ze moesten staan en toen ik dan het huisje zeg maar er wou opzetten (daar staan 3 gaten in, dus veronderstelde ik dat het op 3 plaatsen moest vastgemaakt worden) maar dat ging dus van geen kanten, na wat nadenken kwam ik dus tot de conclusie dat er een gat verkeerd stond :louche: vond het ook maar raar
heb dan een nieuw gat gemaakt en de paal gezet hoe hij moest staan volgens mij en ik vind het veel beter zo..

ivm het huis dat al ingezakt is, het is niet enorm ingezakt.. ze kunnen er nog altijd in spelen/slapen en op spelen/slapen
maar het gaat wel versteviging nodig hebben vooraleer ze er volledig doorzakken.. :)

ja het moet ook maar op drie plaatsen worden vastgemaakt
het voorste paaltje met dat ronde tonnetje stelt niets voor

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#19 Geplaatst 19 november 2009 - 18:49

Fieke zei:

Er zat wel een verschil op maar nu niet om over te struikelen, ik denk dat het 4-5 euro scheelde... Wel jammer dat je er zo'n problemen mee hebt, want ik vind het wel een leuke krabpaal.

Niet dat het zo'n probleem is hoor :)
hij staat nu ook stevig.. mijn broer heeft het huisje gisteren verstevigd..
hij zit ook in de bouw/het hout en zei 'da zijn toch ook geen snuggere mensen geweest die het in elkaar hebben gezet' nuja kweet ook niet wat hij ermee bedoelde en heb er ook niet achter gevraagd

ben blij dat het 'opgelost' is door versteviging..

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#20 Geplaatst 19 november 2009 - 20:26

Goed dat jouw broer heeft kunnen oplossen! :dans:

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#21 Geplaatst 20 november 2009 - 08:12

Handig zo'n broer! Kan je die af en toe niet uitlenen? :)
Ik hoop dat je poezels heel veel plezier hebben van hun krabpaal!
Geplaatste afbeelding

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#22 Geplaatst 20 november 2009 - 13:42

krabpalen koop ik toch graag waar ik ze in het echt zie, kant niet helpen, teveel risiso als ze da niet stevig genoeg zijn, hele rompslomp via online kopen vindt ik

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#23 Geplaatst 20 november 2009 - 16:25

Ik heb net mijn bora bora aangekregen...
Sebiet komt mijn vriend thuis en kan hij die in elkaar zetten.
Ik heb de delen al klaar gezet en moet zeggen op het eerste zicht heb ik dikke spijt, het huisje hangt hier al uit elkaar, de wandjes staan gewoon niet vast op de onderste plaat...
Ook de stof trekt op geen bal, aan het huisje komt het al los en het staat 5 min uit de doos :evil: bij onze eerste paal zijn de planken met dikke pluche volledig omgedaan, dat is hier niet het geval, superdun en nog niet eens volledig overtrokken...
Als je dan weet dat de pluche van de vorige paal het niet heeft gehaald is dit echt een miskoop...
Het huisje ga ik ook moeten verstevigen, want met mijne beer van 6kg :onzeker:
Ik ga sebiet eens horen bij mijn vriend wat hij zegt anders wil ik er vanaf...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#24 Geplaatst 20 november 2009 - 16:30

Isjuh zei:

Ik heb net mijn bora bora aangekregen...
Sebiet komt mijn vriend thuis en kan hij die in elkaar zetten.
Ik heb de delen al klaar gezet en moet zeggen op het eerste zicht heb ik dikke spijt, het huisje hangt hier al uit elkaar, de wandjes staan gewoon niet vast op de onderste plaat...
Ook de stof trekt op geen bal, aan het huisje komt het al los en het staat 5 min uit de doos :evil: bij onze eerste paal zijn de planken met dikke pluche volledig omgedaan, dat is hier niet het geval, superdun en nog niet eens volledig overtrokken...
Als je dan weet dat de pluche van de vorige paal het niet heeft gehaald is dit echt een miskoop...
Het huisje ga ik ook moeten verstevigen, want met mijne beer van 6kg :onzeker:
Ik ga sebiet eens horen bij mijn vriend wat hij zegt anders wil ik er vanaf...

Stuur hem dan gewoon terug. Ik had al direkt op de foto gezien dat die er maar fijn uitzag en niet zo stevig.
Ik heb de cordoba en de zaragoza genomen van het merk trixie en we zijn er superblij mee. Ze zijn ook heel stevig.

Guest_MissKitty_*
Guest_MissKitty_*

#25 Geplaatst 20 november 2009 - 16:44

Ik heb de bora bora een heel aantal maanden terug gekocht en die ging probleemloos in elkaar en was stevig.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#26 Geplaatst 20 november 2009 - 16:56

@ Saskia: misschien moet je eens een fotootje posten van je bora-bora. Gezien de vele tegenstrijdige en uiteenlopende meningen in dit topic, vrees ik dat niet iedereen over dezelfde 'bora-bora' praat.  Misschien zijn er verschillende fabrikanten die een type Bora-bora produceren... (kan stom klinken maar ben :blont: )
Als het toch over dezelfde gaat, dan moet je dit toch melden. Het kan toch niet dat een krabpaal al in elkaar zakt vooraleer hij goed en wel rechtstaat...
Geplaatste afbeelding

DenizMehtap
DenizMehtap
  • 2.768 berichten

#27 Geplaatst 20 november 2009 - 17:46

Verleden week heb ik bij Zooplus de 'La Digue' besteld, twee dagen later had ik hem binnen. Samen met mijn zoon had ik hem met 20 minuten in elkaar.
Het is een stevige paal met ruime plateaus, ik ben er tevreden over en mijn turkjes ook. :)
paal1.jpg

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#28 Geplaatst 20 november 2009 - 20:23

Fieke zei:

@ Saskia: misschien moet je eens een fotootje posten van je bora-bora. Gezien de vele tegenstrijdige en uiteenlopende meningen in dit topic, vrees ik dat niet iedereen over dezelfde 'bora-bora' praat. Misschien zijn er verschillende fabrikanten die een type Bora-bora produceren... (kan stom klinken maar ben :blont: )
Als het toch over dezelfde gaat, dan moet je dit toch melden. Het kan toch niet dat een krabpaal al in elkaar zakt vooraleer hij goed en wel rechtstaat...

over deze bora bora heb ik het:
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Guest_Isjuh_*
Guest_Isjuh_*

#29 Geplaatst 20 november 2009 - 21:45

Bij ons staat hij nu ook in elkaar, mijn vriend wou hem houden, we gaan hem dan wat meer aanpassen aan onze Milo, want zonne struise beer kan tellen :d
Ik blijf het een heel mooie paal vinden, ik was alleen een beetje teleurgesteld...
Als ons Miloke maar content is :LOL: