Spring naar inhoud

- - - - -

hoe was je een onhandelbare kat ?

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#31 Geplaatst 20 november 2009 - 08:39

Dan mag er ook geen windje zijn, moet het zeker 20 graden zijn, liefst meer. Anders loopt je kat toch zeker iets op.
Ben niet overtuigd, een gewassen kat buiten laten lopen kan niet in mijn ogen.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 20 november 2009 - 11:34

Fairy zei:

Ik woon in de Kempen, tis hier altijd mooi weer :LOL: , maar idd, als het vriest doe ik dat ook niet hoor. ;)

ik zou dat precies ook niet doen, omdat de "vetlaag" van hun pels vaak een beetje aangetast wordt door het wassen (bij hondjes is dat ook zo) dus dan beschermt de pels ook iets minder in het begin :)

sommige poezen kan je ook drogen met de föhn, dan zijn ze iets sneller droog, maar niet alle poezen vinden dat fijn omdat dat zoveel lawaai maakt enzo, dus da's ook sterk poes-gebonden...
trouwens, een paar dagen geleden was het geen mooi weer :o bah man wat een wind! ligt jouw tuin ook vol blader-smurrie?

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#33 Geplaatst 20 november 2009 - 21:44

bedankt voor de tips allemaal, heb het jammer genoeg maar met een washandje moeten klaren: anders ging niet echt ! :) Was wel grappig de poging tot maar kdenk dat ik even moet bekomen voor ik het nog eens zou proberen !!!! Fientje is namelijk niet zo lief meer dan...

Lies ik heb een vraagje ?, werkt die rescue dan zo snel ? Heb er zelf ook al een flesje maar dacht dat je dat een tijdje van op voorhand moest geven ( week ofzo voor het begint te werken)voor de goede opname enzo...

Verder vind ik het jammer dat hier blijkbaar een discussie aan de hand is ( lees ik liever niet, ben dan ook gestopt met lezen van zodra ik iets vatte). Begrijp me niet verkeerd he maar ik reageer niet op zo'n dingen omdat daar toch nooit een echt einde aan komt waar iedereen mee tevreden is....

Nu maar hopen dat een 2de badpoging bij fientje uit kan blijven :)

groetjes
f&c
mientje en fientje

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#34 Geplaatst 21 november 2009 - 09:16

De rescue druppels werken snel, het is speciaal voor in noodsituaties en voor een kat is gewassen worden meestal een noodsituatie.

Fijn dat ze nu terug proper is, wie weet heeft ze haar lesje nu wel geleerd.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#35 Geplaatst 21 november 2009 - 11:06

De bedrogdruppels noem ik die :ha !
Sorry hoor, weetje hoe ze die maken? Ze laten water over een plant gaan! En dan wat alcohol om te fixeren...bedoel...Daar geloof je toch niet in????
Die katten zijn gewoon zat! Daarom zijn die rustig! Geef ze een paar druppels van vodka en het zal ook wel werken!
Ik heb er hier ook een aantal staan, heb ze jaren verkocht in de natuurwinkel, maar hoe meer ik van al die dingen wist hoe minder ik ze geloofde...
Tja iedereen gelooft natuurlijk wat die zelf wil hé, ik heb gewoon ervaren dat het bij mij totaal niet werkt!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#36 Geplaatst 21 november 2009 - 11:08

En tja placebo effect zal er ook wel mee te maken hebben....
Pas op ik geloof wel in het effect van planten en kruiden, maar dan wel in een bepaalde dosis, niet enkel de "straling" ervan...

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#37 Geplaatst 21 november 2009 - 12:35

De bereidingswijze die je hier beschrijft klopt niet helemaal hoor.

Het is iedereen zijn mening, maar ik heb tot nu al heel wat mensen en dieren met succes kunnen behandelen met de bach bloesems.

Bewerkt door Lies, 21 november 2009 - 12:35.

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#38 Geplaatst 21 november 2009 - 12:44

Ik en m'n schatjes bv.
Waarvoor nogmaals: "dankje Dr Bach en Dr Annelies". :thumb:
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#39 Geplaatst 21 november 2009 - 17:59

Ja ik verkocht ze jaren en de meeste mensen waren en tevreden over moet ik zeggen!
Maar ik geloof het gewoon niet omdat ik het zelf niet voel,ik denk echt dat het placebo is hihi
Trouwens liever dat ze zo beter worden dan door een chemisch middel... :engel:
Ik heb trouwens herborist gestudeerd en 3,5 jaar in een natuurwinkel gewerkt dus het interesseerd mij wel allemaal die dingen.
Er is nu een heel interessant programma op tv de zondagavond (effe vergeten welke post) noemt "tussen pot en pil" en het is met een man die allemaal natuurmiddelen maakt in de keuken, hij legt alles zeer goed uit! Aanrader voor de geïntereseerden!
(off topic sorry maarja!!!)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#40 Geplaatst 21 november 2009 - 18:01

Katman heeft mij trouwens ge pm't dat hij weg is...snif

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#41 Geplaatst 21 november 2009 - 18:14

om nog terug te komen op die natte katten die buiten lopen, jullie denken toch niet dat mijn katten uit de regen binnen komen en een handdoek vragen?? Ik heb ze al dikwijls binnen zien komen of ze in de vijver gevallen zijn, maar een longontsteking??

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#42 Geplaatst 21 november 2009 - 18:18

Mijn katten vragen ook niet om een handdoek als ze nat geworden zijn.
Ik droog ze uit mezelf héél goed af zoniet zijn er 's avonds gegarandeerd een paar wat niezen. Sowieso als het regent houd ik ze binnen.
Je zult speciaal katten hebben zeker?
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#43 Geplaatst 21 november 2009 - 18:33

kiki zei:

Je zult speciaal katten hebben zeker?

o nee hoor, heel normale die alles doen wat katten doen

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 21 november 2009 - 21:17

Fairy zei:

o nee hoor, heel normale die alles doen wat katten doen

Daar heb je natuurlijk ook een punt, maar als poezen in de regen lopen is hun ondervacht niet nat hé, de natuurlijke vetlaag van de pels houdt de meeste nattigheid tegen dan :) wassen (zeker als je shampo gebruikt) is tot op de huid en die shampo tast die vetlaag een beetje aan, daarom zijn ze na het wassen iets minder bestendig tegen weer en wind en hou je ze beter binnen :)

enfin, zo heb ik het toch geleerd :oops: