Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe beoordelen jullie een foto?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#1 Geplaatst 18 november 2009 - 16:37

Ik was net naar de inzendingen aan 't kijken van de foto's voor de maand november.
Er zijn er zoveel mooie dat ik begot niet zou weten hoe, wie en wat.
Daarom deze vraag: hoe jureren jullie een foto?
Moet ze artistiek zijn, de goede compositie, de juiste kleur etc.?
Kijken jullie naar het katje zelf, moet het grappig, mooi of ondeugend zijn?
Ik vind vaak foto's waar het katje leuk opstaat een beetje vaag of pleps of de achtergrond wat te leeg of net te rommelig is.
Zelf kies ik meestal de eerste foto die een glimlach op m'n gezicht kan toveren.
Maar deze maand zijn er foto's zat waarbij ik een happy gevoel krijg.
Dus hoe moet je dan jureren?
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#2 Geplaatst 18 november 2009 - 16:44

Ik denk dat iedereen dat anders bekijkt.
Ik ben fotograaf dus kijk natuurlijk professioneel naar een foto.
Ik zat op een hondenforum waar ik geen enkele keer de wedstrijd won omdat iedereen stemde op de hond van de beste vriend(in) (en het was daar nogal een kliekskesgedoe hoor!!) en ik heb foto's weten winnen die wazig waren, niks speciaals of die niet echt de opdracht weergaven.

Op een forum laat ik ook mijn voorkeur uitgaan naar een lieve, ontroerende of gekke foto, maar ze moet technisch wél OK zijn en wat ik hier zie van mono foto's, mogen allemaal wel winnen vind ik

aja, rommelige achtergronden dat vind ik in elk geval een no no (stukken been van mama of echtgenoot of zo,verschrikkelijk )

Bewerkt door Fairy, 18 november 2009 - 16:45.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#3 Geplaatst 18 november 2009 - 17:24