Spring naar inhoud

- - - - -

Hoe beoordelen jullie een foto?

• Log in om te reageren
23 reacties op dit onderwerp
PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 19 november 2009 - 13:12

Ik kies ook met mijn gevoel, maar kijk ook wel in de eerste plaats of de foto's wel echt in het thema passen en daaruit maak ik dan mijn keuze. Maar ik denk inderdaad dat het deze maand extra moeilijk is, want alle foto's passen in het thema hé.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#17 Geplaatst 19 november 2009 - 13:59

Ik kies esthetisch, ik kijk of het totaalplaatje klopt, of de foto bij het thema past. Maar inderdaad, dit is geen fotografieforum...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#18 Geplaatst 19 november 2009 - 14:01

Ik kijk zeker niet naar de professionaliteit van een foto in dit geval hoor. Bij mij is het belangrijkste ook dat er een glimlach op mijn gezicht verschijnt bij het zien van dé foto. Ik heb al lang door dat het deze maand supermoeilijk gaat worden, dus dat wordt even wikken en wegen! :)

Guest_Feniks_*
Guest_Feniks_*

#19 Geplaatst 19 november 2009 - 14:21

Ik was net naar de inzendingen aan 't kijken van de foto's voor de maand november.
Er zijn er zoveel mooie dat ik begot niet zou weten hoe, wie en wat.

Wel, en ik vind dit eigenlijk net niet. Mensen hebben nogal snel de neiging om zwart/wit foto's mooi en artistiek te vinden, maar echt mooi zw/w foto's zijn niet zo makkelijk te maken. De tonen mogen niet te grijs zijn, de foto moet 'spreken' en toch mooi ingedeeld zijn.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#20 Geplaatst 19 november 2009 - 16:00

Ja, inderdaad Feniks, ik was enkele foto's zwart wit aan het maken en bij sommige had ik de neiging om te "overdrijven" om de  contrasten te fel te maken.
Toen bedacht ik dat ik eigenlijk een foto moest nemen die dit niet nodig heeft....want anders is de foto eigenlijk gewoon niet goed.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 20 november 2009 - 16:07

Meestal springt er gewoon een foto uit voor mij. Ik vind het ook belangrijk dat de foto bij het thema past (en dat kan ook op een creatieve manier zijn).

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 23 november 2009 - 14:57

Aldhissla zei:

Ik kijk persoonlijk helemaal niet naar de professionaliteit van een foto.Ik kijk naar het thema, dan selecteer ik foto's die ik mooi en zeer goed bij het thema passend vind, daarna kijk ik nog eens naar elke foto terug en de foto die uiteindelijk het mooiste vindt, wint voor mij.
Elke kat heeft het recht om te winnen. :loveshower:

Dit geeft perfekt mijn mening weer!! het is trouwens ook de POES zelf die ik het belangrijkste vind, niet de achtergrond

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#23 Geplaatst 26 november 2009 - 19:41

Ik kijk ook gewoon naar het thema en de poes op de foto.
De foto de mij een goed gevoel geeft krijgt mijn stem. :)

Guest_catniplover_*
Guest_catniplover_*

#24 Geplaatst 28 november 2009 - 11:37

ik kijk altijd naar hoe de poes op de foto staat en of het goed bij het thema past.
maar natuurlijk staan de snoezigste katjes bij mij altijd op 1