Spring naar inhoud

- - - - -

Katten aids besmet moeten dood volgens Stad Gent

• Log in om te reageren
92 reacties op dit onderwerp
griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#91 Geplaatst 30 november 2009 - 15:34

Langs de ene kant is het erg om katten die aids en leucose hebben te doen inslapen, maar langs de andere kant bespaar je hen inderdaad een lijdensweg...
Het is een verhaal met een dubbel gevoel. Want een aidskat kan inderdaad nog jaren meegaan, maar is er plaats voor alle besmette aidskatten in Gent. Ik denk dat daar het grootste probleem zit!

De beste actie is dat iedereen zijn verantwoordelijkheid neemt en zijn kat laat steriel maken! En om verdere besmetting te voorkomen is inslapen mss de beste oplossing. Toch de verwilderde zwerfkat, want daar vind je hier in België géén thuis voor , wanneer het om een ex-huiskat gaat, dan zou ik er eventjes over nadenken... Mss moet er eindelijk eens in België een opvang zoals www.dierenthuis.nl komen...

Of als iedereen die deze lijst getekend heeft nu eens een aids of leucose kat binnenneemt, dan zijn er al héél wat gered ;)

Bewerkt door griffel1977, 30 november 2009 - 15:39.

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#92 Geplaatst 30 november 2009 - 16:26

Vind dit een heel moeilijk onderwerp.
Er moet idd een verschil zijn tussen zwerfkatten en huiskatten.
Is het haalbaar om alle besmette zwerfkatten op te vangen? Ik vrees van niet. En dan... ze castreren/steriliseren en dan terug buiten zetten gaat niet, want ze zijn nog altijd een gevaar en dan vind ik persoonlijk dat je ook aan het welzijn van andere zwerfkatten moet denken. Vind het heel moeilijk om nog "gezonde" besmette katten een spuitje te geven, maar ik denk dat ze het gewoon doen omdat ze niet weten wat er anders mee te doen...
Besmette huiskatten is een ander verhaal. Dan moet in de eerste plaats naar het welzijn van het katje gekeken worden.
Wij namen vorig jaar een zwerfkatje in huis, na herhaaldelijk ziek te zijn, het ergste was net na zijn castratie, dure medicatie gekregen te hebben bleek dat hij aids had (snaptest + controle door labo), de DA gaf ons de keuze, maar in de 4mnd dat we hem hadden is hij iedere maand zwaar ziek geweest. Hij was ook nog maar 6mnd dus vermoedelijk had hij het meegekregen van de mama, onze DA gaf hem weinig kans op een gezond leven en hebben dan ook de raad opgevolgd hem te laten inslapen om hem verder pijn te besparen, want op het einde zag hij echt af, at niet meer en kwam bijna de zetel niet meer uit... :cry:
Er gaat geen dag voorbij dat ik mezelf niet de vraag stel of we er goed aan hebben gedaan of als we toch nog niets anders konden proberen... :cry: .
Maar op zo'n momenten steun je echt wel op de raad van je DA.

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#93 Geplaatst 30 november 2009 - 19:32

ach lisje, als de kat afzag, dan heb je de juiste beslissing genomen.

het is idd niet makkelijk en het zou ook niet moeten als ieder mens zijn verantwoordelijkheden oppakte naar katten toe. daar zit het probleem en daar moet actie gevoerd worden. Zo'n petitie teken ik direkt. In Gent proberen ze ook alleen maar het beste te doen in een bijna hopeloze situatie.