Spring naar inhoud

- - - - -

Cat-it fontein

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
22 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#1 Geplaatst 18 november 2009 - 19:51

Na lang twijfelen is mijn schatje er op een dag mee thuisgekomen. We hadden het vorige model gehad (die bol) maar die was snel stuk. Dit lijkt een veel beter model te zijn en het is makkelijker te reinigen. De jongens zijn er heel blij mee :)
SL370340.JPG

SL370341.JPG

SL370342.JPG

SL370343.JPG

SL370344.JPG

SL370345.JPG

SL370346.JPG

Anja
Anja
  • 14.520 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 november 2009 - 19:52

Hij is precies ook al goedgekeurd. :d

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#3 Geplaatst 18 november 2009 - 19:53

Drinken ze er ook daadwerkelijk van of kijken ze er enkel naar? :LOL:
Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 18 november 2009 - 19:58

:LOL: :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 18 november 2009 - 20:03

kiki zei:

Drinken ze er ook daadwerkelijk van of kijken ze er enkel naar? :LOL:

Wel we vullen het per dag een goede halve liter bij, dit op 4 katten. Natuurlijk moet je wel een beetje verdamping mee rekenen ook. We hebben de indruk dat ze nu veel meer drinken dan ervoor. Er staat hier nog een andere grote fontein maar die is eerder voor te spelen dan voor te drinken.

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 november 2009 - 20:48

Amelie zei:

Wel we vullen het per dag een goede halve liter bij, dit op 4 katten. Natuurlijk moet je wel een beetje verdamping mee rekenen ook. We hebben de indruk dat ze nu veel meer drinken dan ervoor. Er staat hier nog een andere grote fontein maar die is eerder voor te spelen dan voor te drinken.

hier drinken ze ook meer sinds we de cat it hebben

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#7 Geplaatst 18 november 2009 - 21:28

tiny zei:

hier drinken ze ook meer sinds we de cat it hebben

Idem, ben er ook zeer tevreden van! Vroeg mij enkel af om de hoeveel tijd je de filters moet vervangen... In de winkel zeiden ze tegen ons om de drie maanden, in het boekje zie ik staan, om de drie weken... Wat is het nu? :catnoknow

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 18 november 2009 - 21:29

Om de 3 weken moet de filter vervangen worden. :)

Guest_Paulientje_*
Guest_Paulientje_*

#9 Geplaatst 18 november 2009 - 21:32

lizke zei:

Idem, ben er ook zeer tevreden van! Vroeg mij enkel af om de hoeveel tijd je de filters moet vervangen... In de winkel zeiden ze tegen ons om de drie maanden, in het boekje zie ik staan, om de drie weken... Wat is het nu? :catnoknow

In de winkel zullen ze zich wel vergist hebben. Na drie maanden zal die filter wel niet meer werken. ;)
Ik ververs om de 2 à 3 weken de filter, soms ook eerder, het ligt er een beetje aan.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 18 november 2009 - 21:39

:LOL: :LOL: :LOL: , deze is ook veel gemakkelijker in onderhoud, ik heb beide, de bol en deze.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#11 Geplaatst 18 november 2009 - 21:50

Die bol ligt bij ons al op het containerpark vrees ik. Die heeft maar enkele maanden meegegaan :LOL: . Of het aan de kwaliteit van die fontein of aan de verwoestende krachten van Lord Calvin ligt laten we maar wijselijk in het midden :ha

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#12 Geplaatst 19 november 2009 - 13:10

lizke zei:

Vroeg mij enkel af om de hoeveel tijd je de filters moet vervangen... In de winkel zeiden ze tegen ons om de drie maanden, in het boekje zie ik staan, om de drie weken... Wat is het nu? :catnoknow

Er zit een koolfilter in. Zoiets zit ook in een aquariumfilter, en uit die "vissenwereld" weet ik dat zo een filter na een maand uitgewerkt is. Dus om de vier weken vervangen, zoiets...

Jammer dat ze die koolfilters niet apart verkopen, anders kon je de witte mouche gewoon uitspoelen en hergebruiken, net als bij een aquarium... :)

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#13 Geplaatst 19 november 2009 - 13:30

Gelukkig dat ik het hier even navraag, want... Heb mijn vriend dus om filters gestuurd, want ondertussen hebben we de fontein toch al zo 'n drie weken... :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#14 Geplaatst 19 november 2009 - 15:58

Iemand hier op KS heeft ooit de tip gegeven om een stuk van die dampkapfilters die ze bv bij de Blokker verkopen, uit te knippen en in het vak te steken.
Ik heb het niet geprobeerd want het leek me nogal een gedoe om dat juist te knippen.
Maar eigenlijk waarom eens niet uittesten? Die filters van de Fresh Flow kosten op de 7 euro voor twee stuks bij Tom&Co en ik moet er haast om de twee weken een nieuwe induwen.
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#15 Geplaatst 19 november 2009 - 15:59

Mijn vriend is er net gaan kopen en het was EUR 7,5 voor drie filters zei hij...
Maar ja, idd, waarom dat van die dampkap eens niet proberen... Wie durft? :LOL: