Spring naar inhoud

- - - - -

Dokter, dilemma.

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 19 november 2009 - 10:15

Zit een beetje verveeld.
Wij gaan bij een dokterspraktijk en daar werkt sinds kort een nieuwe jonge dokter. Ik heb mijn dagelijkse pillen nodig (niet DE pil hoor), maar wou graag toch een afspraak met de vrouwelijke arts (die van mijn leeftijd is) om over mijn gewicht te praten. Nu blijkt dat ze pas dinsdag terug is. Ik kan echter niet wachten met mijn pillen, dus ik heb deze namiddag een afspraak met de jonge vent. Ik vind het echt vervelend om met hem over mijn steeds groeiende taille te praten, stom hoor, maar ja, het is nu zo.

Ik zou wel gewoon kunnen bellen om een voorschrift klaar te leggen, maar ik wil veranderen van pillen omdat ik de indruk heb dat ik sinds ik deze neem nog meer verdikt ben. Broek in het begin van de zomer gekocht, past niet meer en zo zijn er nog dingen. Ik eet niet anders dan een jaar geleden, ik eet ook niet anders dan 7 jaar geleden en toen woog ik 46 kg. Nu durf ik niet eens meer op een weegschaal te staan, kledingmaat zegt genoeg, van 36 naar 42, soms is een broek 42 al te smal.
Vorige huisdokter (4 jaar geleden) zei : middelbare leeftijd, weinig aan te doen, maar ze is zelf 30 en zo slank als een den :onzeker:
Pffff.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#2 Geplaatst 19 november 2009 - 10:34

Ik zou er toch met die dokter over praten. Tenslotte is hij een dokter en zal hij dat professioneel aanpakken.  Valt het gesprek tegen dan kan je volgende keer nog met de vrouwelijke dokter praten maar ik zou hem toch een kans geven, wie weet valt het echt heel goed mee en kan hij je goede raad geven.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 19 november 2009 - 10:50

Ik zou ook mijn kans wagen bij de jongere dokter hoor :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 19 november 2009 - 11:15

Denk ook dat dat het beste is. En zoals Amelie al zei dan kun je daarna nog zien. Maar normaal gezien zou hij toch professioneel genoeg moeten zijn he! Wie niet waagt, niet wint  he ;)

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 19 november 2009 - 11:16

PeggyJ zei:

Ik zou ook mijn kans wagen bij de jongere dokter hoor :geluk: :geluk:

ha, jij woont ook in de Kempen he, awel, tis ne knappe zene!! :LOL:

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#6 Geplaatst 19 november 2009 - 11:18

soms nemen jonge doktors nog eerder zoiets serieus dan wat oudere heb ik het idee.
succes in ieder geval

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#7 Geplaatst 19 november 2009 - 11:42

Fairy zei:

Awel, dat is toch al een goed begin! ;)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 19 november 2009 - 11:47

Fairy zei:

ja is altijd moeilijker om knappe mannen aan te spreken over zulke onderwerpen vind ik :oops:

ik heb wel gemerkt (ook in kledingszaken) dat mannen veel eerlijker zijn op dat vlak. toen ik een broek ging kopen in't broekenhuis kreeg ik van de vrouwelijke bediende altijd een broek of 2 die véél te klein was.
Terwijl ik de laatste keer een man had en die had meteen de juiste maat!

Dus misschien toch eens proberen? :x

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#9 Geplaatst 19 november 2009 - 11:57

niks van aantrekken 't is zijn job. Maar die reaktie van die jonge vrouwelijke dokter vind ik toch ook niet kunnen.

mss ook eens naar een dietiste gaan? mijn zus heeft dat gedaan en zij is daar echt mee geholpen. ze dacht dat ze goed bezig was, maar dat bleek niet zo te zijn. ze heeft daar dan goei tips gekregen die echt werkten

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 19 november 2009 - 11:59

eh? Je bent echt niet zo dik hoor dan... ;)
Ik ben 23 en heb maat 40..
Als je niet superdik bent zou ik er toch met die jongere dokter over durven praten hoor ;)

Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 19 november 2009 - 12:31

Aldhissla zei:

eh? Je bent echt niet zo dik hoor dan... ;)
Ik ben 23 en heb maat 40..
Als je niet superdik bent zou ik er toch met die jongere dokter over durven praten hoor ;)

goh wat is dik he.
Het probleem is dat ik maar een ukkie ben en 5 kilo bij mij is zoals 15 kilo bij iemand die veel groter is.
En als je altijd onder de 50kg zat, is het een harde noot om te kraken als daar zomaar 7 kilo (of meer) bij komen.
Naar een dietiste kan ik niet, omdat ik bijna niks lust :oops:
Ik eet vrij normaal en zeker niet veel, ik snoep bijna niet, ik drink wel graag een glaasje (of twee) 's avonds en dat is idd een dikmaker, ik weet het.
Verder heb ik buiten mijn hondenwandelingen nogal een zittend leven, behalve als ik op shoot ben.
En ja, gezien mijn kleine gestalte is het ook niet evident een broek te vinden.
Hoe breder de taille hoe langer meestal de broek, moet dan stuk afdoen en model valt in het niet. Ben alweer blij op één manier dat de winter eraan komt, dan loop ik constant in jogging broek, 3 Suisses heeft die in korte maten, dus ik bestel er 4 kleuren van. Ben toch thuis of in het bos, dus maakt niet uit wat ik draag en als ik wegga dan hul ik mij in XL gewaden, echt waar.
Maar ik ben bang voor wat ik ga ontdekken als ik mijn winterkleding terug boven haal. Ik wil terug passen in dingen van een tijd geleden.
En het zijn vooral zwembandjes dat ik heb he :d :cry:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 19 november 2009 - 12:32

Fairy zei:

Ja, maar ik heb zelf ook een knappe huisdokter hoor :p

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#13 Geplaatst 19 november 2009 - 14:01

Euuhmm ik heb ook maatje 42 hoor en ben ook niet overdreven dik... Ik ben ook geen heel slanke maar dat moet van mij ook niet!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#14 Geplaatst 19 november 2009 - 17:57

Ik zeg niet dat iemand met 42 dik is he, mijn buurvrouw is dik, die heeft 54 maar ze staat er mee, ze heeft een leuke vent en ze zit niet met haar figuur, hoewel ze om gezondheidsredenen wel zou mogen afvallen.
Het is wel zo dat ik met maat 42 dik ben en met 40 niet, zoals ik zei maakt 5 kg bij mij een enorm verschil en heb ik een hele dikke maag en buik. Zit dan ook met een spijsvertering die te traag werkt, dus ik voel mij nu alweer of ik een heel brood op heb en ik moet nog avondeten he!!

Maar goed, dokter Sweetie heeft mij andere pillen gegeven want blijkbaar zou je idd verdikken van die die ik nu nam.
Blijkt dat ik niet vanzelf ga afvallen, dan gaan ze onderzoeken doen, want normaal is het natuurlijk niet.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 19 november 2009 - 18:27

Fairy zei:

Ik zeg niet dat iemand met 42 dik is he, mijn buurvrouw is dik, die heeft 54 maar ze staat er mee, ze heeft een leuke vent en ze zit niet met haar figuur, hoewel ze om gezondheidsredenen wel zou mogen afvallen.
Het is wel zo dat ik met maat 42 dik ben en met 40 niet, zoals ik zei maakt 5 kg bij mij een enorm verschil en heb ik een hele dikke maag en buik. Zit dan ook met een spijsvertering die te traag werkt, dus ik voel mij nu alweer of ik een heel brood op heb en ik moet nog avondeten he!!

Maar goed, dokter Sweetie heeft mij andere pillen gegeven want blijkbaar zou je idd verdikken van die die ik nu nam.
Blijkt dat ik niet vanzelf ga afvallen, dan gaan ze onderzoeken doen, want normaal is het natuurlijk niet.

zoals de reclame zou zeggen: "eet elke dag een activia en het opgeblazen gevoel verdwijn" :LOL:

(nee geloof me, dat werkt voor geen meter :) )
Nu is het afwachten hé, normaal zou je wel een verschil moeten merken als je dikmakende pillen niet meer neemt. Ik heb een tijdje cortisone moeten pakken (ontsteking van mijn kaakbeen na wijsheidstanden operatie) en ik zag er letterlijk uit als een hamster! Maar toen ik stopte met die pillen zag het er weer normaal bollig uit :)

Bewerkt door Dier, 19 november 2009 - 18:29.