Spring naar inhoud

- - - - -

Een gezellige wandeling

• Log in om te reageren
17 reacties op dit onderwerp
Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#1 Geplaatst 19 november 2009 - 15:11

Wie heeft het hier al eens aangedurft om met zijn kat te gaan wandelen aan een leiband...en hoe viel dat mee?
Syrah die heb ik eens uitgelaten in het park spoor noord hier in Antwerpen en dat vond ze niet zo leuk! Ze ging liggen en wilde niet wandelen.
Als ik haar op mijn schouder neem dan klampt ze zich hard vast en miauwt ze af en toe zielig :s
Ik doe dat dus niet meer!
(Moest ik Syrah vrijlaten in de natuur, ze zou geen 2 dagen overleven denk ik, ze eet niks behalve brokken en ze kent niks van de buitenwereld, niet dat ik dat van plan ben hé! :d )

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 19 november 2009 - 15:13

Wij doen dit al eens met Zulma aan een tuigje in de tuin. Man man... Nu al verschillende keren geprobeerd en het enige wat ze doet is plat op haar penske liggen :) Schrikschijter is het! Ik denk ook niet dat die van mij gemaakt is voor het buitenleven ;) Nochtans in haar ren zit ze wel graag en op haar gemak... Ik zou wel niet in het park ofzo met haar durven gaan wandelen, gewoon omdat ik schrik zou hebben dat ze per ongeluk zou ontsnappen ofzo :oops:

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 19 november 2009 - 15:24

HEb dit nog niet gedaan
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#4 Geplaatst 19 november 2009 - 15:26

En de mensen kijken precies alsof je je kat mishandeld als ze zo zielig doet! :ha

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 19 november 2009 - 15:33

Heb het 2 keer gedaan met Wardje. In de Tom en Co hier in Temse was een wedstrijd, de eerste 10 klanten die met kat kwamen kregen 3 kg gratis voeding, dus ik met meneertje tot daar en we waren bij de gelukkigen :) Heb hem daar dan ineens een harnasje gekocht want Ward bleek het wandelen heel leuk te vinden. Moet eerlijk zeggen dat ik het met de andere 3 jongens niet zou durven omdat ik weet dat ze in paniek zouden slagen.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 19 november 2009 - 15:55

Moet je ze dat niet leren van kleins af aan?  Heb het ook nog niet geprobeerd, maar met onze volgende kat, ga ik er snel mee starten, want ik wil ze mee op vakantie nemen.

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#7 Geplaatst 19 november 2009 - 15:57

Ja misschien...
Maar ze zeggen dat van kammen ook een dat vond Syrah nooit leuk maar nu begint ze minder en minder van 'haren tak te maken" :)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 19 november 2009 - 16:38

Klik eens op deze link :)
Je moet inderdaad beginnen van kleinst af aan!

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 19 november 2009 - 16:42

Solotje zei:

Klik eens op deze link :)
Je moet inderdaad beginnen van kleinst af aan!

Oh wat een leuke foto`s, die had ik nog niet gezien, en dat tentje is helemaal leuk :LOL: :LOL:
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#10 Geplaatst 19 november 2009 - 16:45

Nashota zei:

Oh wat een leuke foto`s, die had ik nog niet gezien, en dat tentje is helemaal leuk :LOL: :LOL:

Ja leuk he en zij kan er ook zo van genieten :heart:

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#11 Geplaatst 19 november 2009 - 16:50

Ja super hé die sala! Ik vind ze zoo mooi! (welk ras is het eigenlijk?)

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#12 Geplaatst 19 november 2009 - 16:50

Siamees Foreign White :)

Jeannine
Jeannine
  • 1.705 berichten

#13 Geplaatst 19 november 2009 - 17:54

Van als ze klein waren heb ik zo nu en dan eens een poging gedaan om aan de leiband te wandelen met Tommy en Linsy ieder apart,bij Tommy lukte het totaal niet om buiten te komen,stapte zelfs nog niet van de dorpel af naar buiten,zette ik hem buiten neer dan kon hij niet snel genoeg terug binnen zijn.
Linsy was dan toch nieuwsgieriger en ging sluipend toch wel op verkenning buiten maar niet ver,ook ging ze regelmatig liggen liefst in het zand.
Het laatste half jaar dat ik Linsy nog had lukte het veel beter buiten,denk dat haar gehoor dan ook niet meer zo scherp was.Alletwee waren ze bang van de geluiden buiten.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#14 Geplaatst 19 november 2009 - 18:01

ah, mijn eerste kat was een foreign white en die ging overal mee aan een riempje, op de tram, op de bus, want ik had toen nog geen auto. Ook ging ik er mee wandelen op de Meir. Nu, ik kan je verzekeren dat ik veel bekijks had.
En als mevrouwtje geen zin meer had om te stappen, sprong ze gewoon op mijn rug.
Eén keer heb ik serieus problemen gehad. Ik kwam 's avonds thuis van bij mijn vriendje en er liet net een man een Duitse Herder uit. Mijn kat sprong 2 m hoog tegen de muur, niet te doen.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 19 november 2009 - 19:21

Ik ga met Shiva ook wandelen (kijk maar in het foto-album). Hij is dat gewend van jongsafaan. In de tuin vindt hij dat heel erg leuk, maar ook in het park. Als ik niet teveel boodschappen moet doen neem ik hem mee aan de leiband en in een draagzak: mee naar de Tom&Co, naar de wijnwinkel, naar de Standaard Boekhandel. Hij geniet van de aandacht van de winkeliers. Onlangs heb ik hem zelfs meegenomen naar een kledingwinkel, aanvankelijk wel in zijn transportbakje maar de verkoopsters waren allemaal zo lief voor hem dat hij uiteindelijk aan zijn tuigje rondliep in de winkel.
Als het rustig is en niet teveel lawaai, is Shiva op zijn gemak en wandelt hij flink mee. (Je moet wel zijn parcour volgen) Ik moet met hem niet langs een drukke autoweg gaan lopen want dan is hij erg bang.
Je hebt wel veel bekijks maar negatieve reacties heb ik nog niet gehad. Je ziet wel aan hem dat hij dat erg leuk vindt.
Geplaatste afbeelding