Spring naar inhoud

- - - - -

wat heeft biebel toch?

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
ilske
ilske
  • 47 berichten

#1 Geplaatst 19 november 2009 - 15:16

biebel is onze kater van 6jaar, hij heeft in het verleden als eens een blaasontsteking gehad, maar dat was met antibiotica na een tijdje wel verholpen! Nu hebben wij laatst ontdekt dat hij overal begint te plassen, vooral op zaken van ons zoals mijn handtassen die op de vloer liggen, of zoals gisteren mijn beste laarzen die gewoon tegen de muur stonden (bovendien mijn duurste ook! ) Ik vraag me nu af hoe dat komt en of het te verhelpen is, waarom zou hij dit doen en zou het terug een blaasprobleem kunnen zijn? Heeft iemand van jullie dit ook al voor gehad en wat doe je eraan ? groetjes en tot hoors,

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#2 Geplaatst 19 november 2009 - 15:19

Als ik jou was zou ik zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan om een medische oorzaak te laten uitsluiten...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#3 Geplaatst 19 november 2009 - 15:25

Het zou best kunnen dat Biebel terug blaasontsteking of blaasgruis heeft.
Probeer misschien een plasje op te vangen, en even met Biebel naar de dierenarts te  gaan.

ilske
ilske
  • 47 berichten

#4 Geplaatst 19 november 2009 - 15:25

ja best, maar ik ben het hele weekend weg en hoop dat biebel niet plast want als de kids het moeten opkuisen, pubers, zie het niet echt zitten. Hopelijk kan ik begin volgende week wel gaan. Maar zou het altijd een medisch probleem zijn?

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 19 november 2009 - 15:30

ilske zei:

ja best, maar ik ben het hele weekend weg en hoop dat biebel niet plast want als de kids het moeten opkuisen, pubers, zie het niet echt zitten. Hopelijk kan ik begin volgende week wel gaan. Maar zou het altijd een medisch probleem zijn?

Neen, daarvoor is het niet altijd een medisch probleem maar als je dat al laat uitsluiten, kan je proberen te achterhalen waar het dan wel aan ligt en dan dat probleem oplossen...

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#6 Geplaatst 19 november 2009 - 15:30

Plotse onzindelijkheid laat je toch vaak aan een medische oorzaak denken.
Het kan ook gebeuren, als er in huis een stress situatie is ontstaan waardoor de poes zich niet prettig voelt, en daarom plots overal gaat plassen.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#7 Geplaatst 19 november 2009 - 15:34

Zo snel mogelijk naar de dierenarts gaan best.

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#8 Geplaatst 19 november 2009 - 15:34

Kun je vandaag of morgen niet meer naar de dierenarts gaan?

ilske
ilske
  • 47 berichten

#9 Geplaatst 19 november 2009 - 15:40

morgen misschien, maar dan moet ik er wel voor zorgen dat ik een beetje plas kan opvangen, zal zien. Kan je trouwens aan andere zaken, buiten het plassen dan, zien of je kat wat mankeert? Hij lijkt voor de rest wel happy, komt zelfs meer knuffelen, zou biebel er echt ziek van moeten zijn dan? :)

ilske
ilske
  • 47 berichten

#10 Geplaatst 19 november 2009 - 15:46

we hebben wel sinds een 3tal weken nieuwe binnendeuren laten plaatsen en dat was hij niet gewoon, maar daarvoor ging hij met ons mee slapen en dan deed hij boven ook niks, dus dat zou het probleem niet mogen zijn, en biebel met stress , dat is onverenigbaar denk ik, hem kennende,

Guest_ChrisT_*
Guest_ChrisT_*

#11 Geplaatst 19 november 2009 - 16:32

Hmm, het lijkt mij persoonlijk niet dat een kat daarvan snel in de stress raakt, zeker niet als dat normaal ook niet gebeurd bij dergelijke situaties.

Een zindelijk dier plast niet zomaar in huis. En aangezien je totaal geen idee hebt wat het is (bijvoorbeeld een infectie o.i.d.) zou ik toch z.s.m. gaan. Kan iemand anders niet morgen of van het weekend met het diertje naar de DA? Je wilt natuurlijk niet zondag/maandag thuiskomen en zien dat je toch eerder had moeten gaan..

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 21 november 2009 - 12:32

Ben je al bij de DA geweest met Biebel ? :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

ilske
ilske
  • 47 berichten

#13 Geplaatst 27 november 2009 - 14:28

PeggyJ zei:

Ben je al bij de DA geweest met Biebel ? :geluk:

hey, ja en blijkbaar was er geen medisch probleem, ook gekeken naar zijn urine ivm gruis, moest hem aantal dagen in het oog houden. Zou het kunnen dat hij zijn plas minder lang kan ophouden dan mijn andere kat ? Hij is ook een pak dikker dan lulu, die kan dat wel. Ik moet hem s'avonds echt in het oog houden, want als hij meeglipt naar boven heb ik s'morgens ergens prijs. Zolang hij maar aan zijn kattebak kan is er geen probleem!

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#14 Geplaatst 27 november 2009 - 14:51

Meer kattebakken zetten lost het probleem dan waarschijnlijk op?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#15 Geplaatst 27 november 2009 - 14:58

Misschien is hij jaloers, zo heb ik ook een kat gehad, hij kon geen andere katten verdragen... daarom ging hij sproeien alleen op de slaapplaatsen van iedereen.
Ik zie dat je 3 katten hebt en die zijn waarschijnlijk al eventjes bij jullie dus het zou raar zijn dat hij plots jaloers gaat zijn, dus zou dan toch naar de da gaan!