Spring naar inhoud

- - - - -

Rookverbod

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#1 Geplaatst 19 november 2009 - 15:45

Vandaag wordt wrsch goedgekeurd dat er vanaf 2012 een rookverbod komt in de cafés, wat vinden jullie hiervan?

Ik rook zelf (meer gelegenheidsroker, want bvb. sinds zaterdag geen sigaret meer gerookt). Heb er ook totaal geen problemen mee dat er op restaurant niet meer gerookt mag worden, vind dat veel beter zo. Natuurlijk bij het op café gaan hoort momenteel voor mij nog een sigaretje bij. Al moet ik ook toegeven dat ik na een avondje café vind dat mijn kleren ongelooflijk stinken en mijn haar - brrr... dus vind het ook niet aangenaam.
Eigenlijk vind ik dat iedere café-uitbater dat voor zichzelf zou mogen uitmaken.
De overheid legt ons maar meer en meer regeltjes op...
Vroeger was dat toch ook allemaal niet zo en wij zijn toch ook allemaal groot geworden...

Bewerkt door lizke, 19 november 2009 - 16:01.

veerlevs
veerlevs
  • 2.275 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 19 november 2009 - 15:52

Voor een stukje begrijp ik je wel.  Maar als verstokte "niet-roker" kom ik gedurende jaren al niet meer in een café omdat je soms de rookwolken wel kan snijden.  En idd ook omdat je helemaal stinkt van de rook.  Jij bent blijkbaar niet zo, maar veel rokers vinden het maar normaal dat je in hun rook gaat zitten en laat ons eerlijk zijn het is en blijft ongezond.  Als de niet-rokers mogen meebetalen voor de verschillende kankers die je er kan van krijgen en de kosten die het ziekenfonds dan moet dragen voor mensen die weten dat ze er ziek van kunnen worden, dan vind ik het niet meer roken op café een kleine bijdrage van hun kant.  Ik krijg nu misschien veel mensen op mijn dak, maar dat is toch wel een beetje mijn mening.  Als iedere roker zou doen zoals jij dan waren de regels helemaal niet nodig, maar ja...  Ikzelf krijg zware astma aanvallen wanneer er in mijn buurt gerookt wordt, dus ik vind het wel fijn zo.  Toch leuk mensen zou als jij te leren kennen, die er anders mee omgaan.  TOF!  Alé eens horen wat de rest er van denkt.  Gevaarlijk onderwerp ;)

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#3 Geplaatst 19 november 2009 - 15:53

Ik ben ook roker (en ik probeer dat zo hoffelijk mogelijk te doen), en ik vind ook dat ze dan maar rokers- en niet-rokers-cafés moeten inrichten, zodat ieder voor zich kan uitmaken of hij na een avondje uit wil stinken of niet. :)

Ik ga regelmatig op café met vriendinnen, en eerlijk gezegd, als er overal rookverbod zou komen, dan weet ik zeker dat wij minder iets zullen gaan drinken en meer bij mekaar thuis zullen afspreken. Bij alcohol hoort voor ons nu eenmaal een sigaretje...

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 19 november 2009 - 15:56

Ik vind het een goede zaak dat er niet meer gerookt mag worden in café's, telkens je erbuiten komt stinken je kleren en haren uren in de wind en dan nog gezwegen van de brandende ogen. Sorry voor al de rokers maar ze hadden dit al veel eerder moeten gedaan hebben.
Ik wil ook wel eens genieten van een avondje met vrienden op café zonder dat ik moet meeroken. En in de restauranten zit toch ook niet minder volk omdat ze er niet meer mogen roken, de rokers hebben hun aangepast wat ik chapeau vind, dus zullen ze dat ook wel moeten doen in café's. :)

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#5 Geplaatst 19 november 2009 - 16:11

Oei, modjes, als dit eerder thuishoort bij discussies, verplaats dan maar hoor... had er niet echt bij stilgestaan :)

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 19 november 2009 - 16:21

Ik vind dit erg goed ,
nu ik rook zelf niet en ga echt heel weinig op cafe of restaurant zitten , doe ik het toch eens hangt de stank gewoon in mijn kleren en hangt er een verschrikkelijke walm in de omgeving en dat vind ik vies
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 19 november 2009 - 16:59

Ik rook wel, en dat je nergens meer mag roken (wat in Nederland al een mooi poosje zo is, in openbare gelegenheden) stoort mij niet, nou ja eerlijk is eerlijk, naar een cafe ging ik toch al nooit, maar wel b.v. met een dagje winkelen even ergens zitten voor een kop koffie en een sigaretje, en dat vindt ik wel jammer dat dat niet meer mag, maar och ik kan best een paar uur zonder hoor :LOL:

Bewerkt door Nashota, 19 november 2009 - 17:00.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 19 november 2009 - 17:04

Ik heb het verplaatst! ;)

lizke zei:

Oei, modjes, als dit eerder thuishoort bij discussies, verplaats dan maar hoor... had er niet echt bij stilgestaan :)

catherine zei:

Ik vind het een goede zaak dat er niet meer gerookt mag worden in café's, telkens je erbuiten komt stinken je kleren en haren uren in de wind en dan nog gezwegen van de brandende ogen. Sorry voor al de rokers maar ze hadden dit al veel eerder moeten gedaan hebben.
Ik wil ook wel eens genieten van een avondje met vrienden op café zonder dat ik moet meeroken. En in de restauranten zit toch ook niet minder volk omdat ze er niet meer mogen roken, de rokers hebben hun aangepast wat ik chapeau vind, dus zullen ze dat ook wel moeten doen in café's. :)

Daar ben ik volledig met eens, sorry. :oops:

Guest_Ria_*
Guest_Ria_*

#9 Geplaatst 19 november 2009 - 17:31

Hoewel ik ook graag rook bij een pintje of een glaasje witte wijn ben ik VOOR een algemeen rookverbod .

Sigaretten stinken , de geur kruipt in je kleren, roken schaadt je medemens en ik zit er niks mee in om in weer en wind even buiten te gaan staan als de drang te groot wordt .

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#10 Geplaatst 19 november 2009 - 17:54

Wat ik dan weer erg hypocriet vind van onze oh zo "competente" :misselijk: leiders..ze denken echt dat iedereen massaal gaat stoppen erdoor, maar waar ze niet aan denken : als iedereen massaal stopt kunnen ze ons land opdoeken. Per pakje krijgt onze regering meer dan 3 euro, als er 1 mio mensen stoppen die 1 pakje per dag roken loopt vadertje staat meer dan 3 mio euries mis PER DAG! Wie gaat dat betalen, dat massaal groot gat dat België in zijn staatskas gaat hebben? Ze hebben nu al een staatsschuld die ik zelfs niet zou willen in Thaise bhats (en die zijn geen bal waard even ter info) De koffiedrinkers in hun rookvrije ruimte?
Nog niet gesproken van de talloze cafés die de deuren gaan mogen sluiten omdat het volk wegblijft, wie gaat die doppers dan betalen? De lege staatskas?
Ik vind dat ieder voor zich uitmaakt of hij wel of niet rookt, maar rokers zijn geen paria's, ze mogen nergens nog komen waar het vroeger gezellig was...en uiteindelijk, zijn het de rokers die de grapjes van de regering grotendeels meebetalen... En ja, ik rook, en ja, dit zijn juiste cijfers omdat ik de kostprijs van taxvrije sigaretten ken (en dan bedoel ik niet die uit de luchthaven...)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#11 Geplaatst 19 november 2009 - 17:58

Ik rook ook en ja ik vind het spijtig dat ze het volledig afschaffen in horecazaken, dat ze dan tenminste een aparte ruimte voorzien met bv. een afzuiging dat je daar een sigaretje kan roken.

In de zomer is het niet erg om buiten te staan maar in de winter.. hmmm neen dank u.
Ok dat mensen die niet roken er last van hebben maarja volledig afschaffen vind ik nu wel een beetje cru...

Guest_ijammeke_*
Guest_ijammeke_*

#12 Geplaatst 19 november 2009 - 18:09

Ik rook ook en ik heb er geen moeie mee om me aan te passen aan de niet rokers. Als er bij mij thuis iemand komt op bezoek die last heeft van de rook ga ik zelf in de keuken roken. Het is niet omdat ik rook dat iedereen maar moet meeroken. ;)

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 19 november 2009 - 18:15

Ik rook niet, maar heb er eerlijk gezegd geen probleem mee dat er in cafés gerookt wordt.  Op restaurant vind ik het iig niet aangenaam.
Om nu volledig de cafés rookvrij te maken vind ik een beetje te.  Er zijn nu ook al cafés waar er niet gerookt mag worden.
Nuja, ik rook zelf niet dus last heb ik er ook niet van dat het niet meer mag binnenkort, kga dan tenminste minder stinken als ik uitga O:)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 19 november 2009 - 18:16

Ik ben ook een roker en ik heb geen probleem met dat rookverbod. Moet wel zeggen dat hier in huis ook niet gerookt wordt. Als ik wil roken ga ik buiten in de partytent een sigaretje roken. Wat ik zo leuk vind is dat als je buiten staat te roken, je in gesprek raakt met andere rokers.
Moet eerlijk zeggen dat er hier in ons dorp een taverne is waar ik met moeite nog binnenga omdat er zoveel rook hangt. Zelf ik moet dan naar adem happen. Vanaf 12 uur 's middags tot 16 uur mag er zogezegd niet gerookt worden (etensmoment) maar zelfs dan is de rook er om te snijden.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 19 november 2009 - 18:17

Ingrid zei:

Wat ik dan weer erg hypocriet vind van onze oh zo "competente" :misselijk: leiders..ze denken echt dat iedereen massaal gaat stoppen erdoor, maar waar ze niet aan denken : als iedereen massaal stopt kunnen ze ons land opdoeken. Per pakje krijgt onze regering meer dan 3 euro, als er 1 mio mensen stoppen die 1 pakje per dag roken loopt vadertje staat meer dan 3 mio euries mis PER DAG! Wie gaat dat betalen, dat massaal groot gat dat België in zijn staatskas gaat hebben? Ze hebben nu al een staatsschuld die ik zelfs niet zou willen in Thaise bhats (en die zijn geen bal waard even ter info) De koffiedrinkers in hun rookvrije ruimte?
Nog niet gesproken van de talloze cafés die de deuren gaan mogen sluiten omdat het volk wegblijft, wie gaat die doppers dan betalen? De lege staatskas?
Ik vind dat ieder voor zich uitmaakt of hij wel of niet rookt, maar rokers zijn geen paria's, ze mogen nergens nog komen waar het vroeger gezellig was...en uiteindelijk, zijn het de rokers die de grapjes van de regering grotendeels meebetalen... En ja, ik rook, en ja, dit zijn juiste cijfers omdat ik de kostprijs van taxvrije sigaretten ken (en dan bedoel ik niet die uit de luchthaven...)

Ze zijn heeeeeeeeeeeeeel hypocriet...
Ze proberen zogezegd mensen te doen stoppen.  Daar moet ik eens goed mee lachen, ze zijn content dat ze er zoveel inkomsten mee hebben. :evil:

Geplaatste afbeelding