Spring naar inhoud

- - - - -

Rookverbod

• Log in om te reageren
68 reacties op dit onderwerp
Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#61 Geplaatst 27 november 2009 - 22:28

hé scully , hoop dat je naar gent komt , kunnen we er samen eens eentje gaan paffen buiten , de anderen volgen wel , ze willen weten wat we vertellen :twisted:

scully
scully
  • 1.884 berichten
  • 9 katten

#62 Geplaatst 27 november 2009 - 23:20

Pietje zei:

hé scully , hoop dat je naar gent komt , kunnen we er samen eens eentje gaan paffen buiten , de anderen volgen wel , ze willen weten wat we vertellen :twisted:

inderdaad, je slaat de nagel op de kop! :LOL: :thumb: :LOL: ik hoop alleen da ik dan weer ni vergeet van mijn jas aan te doen want ik zit nu met een dikke verkoudheid van vorige zondag toen ik op bezoek was in antwerpen! :LOL:

*

Geplaatste afbeelding

Pootjes van de Blooterikjes :hart: Cattery DeKuChaDuSa

Guest_Ingrid_*
Guest_Ingrid_*

#63 Geplaatst 27 november 2009 - 23:30

Dier zei:

ik ga inderdaad op café voor gezelligheid en sociaal contact, en voor mij hoort een sigaretje daar gewoonweg bij. En inderdaad, als ik niet meer mag roken op café dan blijf ik thuis, en ik denk toch dat er nog andere mensen zo denken ook ja...

Ikke
Al gaan wij al lang niet meer op café eigenlijk, zit veel liever gezellig thuis met glaasje bij man en poezels. Is trouwens veel minder gevaarlijk, kan al glas meedrinken dan zonder een flik met vlammende salami die me aan de kant zwiert om op zo'n ding te blazen,.
Wij hebben luchtverversing hier, staat ook steeds raam op kier als er gerookt wordt (voor de poezels alles hier) en zij die hier al kwamen kunnen het beamen denk ik, door dat luchtverversingssysteem in combinatie met raam stoort rook niet. Zowel mijn man als ik roken, en ik vind het niet erg dat op restaurant niet mag gerookt worden, dan smaakt je eten zo lekker niet meer, maar op café vind ik het een beetje te ver gaan, echt waar. Waarom moeten rokers ALTIJD inbinden?
En nog even op een vorige reactie : denk je nu echt dat rokers de grote kost zijn voor ziekenkas? Al die kankers die niets met roken te maken hebben en de vergrijzing kosten de Belgische ziekenkas veel meer! (en dit is niet uit de lucht gegrepen, ik beheerde de dossiers statistieken voor dit soort onderwerpen tot drie jaar geleden)

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#64 Geplaatst 27 november 2009 - 23:33

Pietje zei:

als het jullie niet stoort kom ik mee paffen :LOL:

Serenity
Serenity
  • 4.269 berichten
  • 7 katten

#65 Geplaatst 28 november 2009 - 00:23

Ik ben voor een rookverbod.Ik heb vroeger zelf gerookt,maar nu al hele tijd gestopt.Ik ben van mening,rokers behoren tot de minderheid tov niet rokers, ze kiezen hier zelf voor en zijn dus de "speciaaltjes".Ik vind dan ook dat rokers zich moeten aanpassen aan niet rokers,en niet andersom...dat is een foute boel.Ik ga ook niet naar cafe,ik kom altijd halfdood thuis dan,jammer genoeg,want het zou zeker nog eens fijn zijn met vrienden.In nederland is dit al lang zo,en de show gaat er ook gewoon verder.Ik ben wel van mening dat elke cafébaas dan mag kiezen of hij een aparte rookruimte maakt...Hier zou ik geen problemen mee hebben...Het gaat mij vooral om de overdreven felle rook...de geur...tja,als er niet meer gerookt wordt gaat een dancing bv enorm ruiken naar zweet...dus geen idee.De reuk vind ik nog niet zo erg,dus een aparte ruimte zou voor mij ok zijn.Dus op café zou ik zeggen 50/50 verdeling,een eerlijke zaak.Op restaurant vind ik het niet meer dan normaal dat er niet gerookt wordt,wat een gore bedoening als je lekker aan genieten bent van je eten.Of van die domme onderverdelingen met rokers en niet rokers.Alsof de lucht op dat gedeelte blijft dmv een onzichtbare barrière.Dan is het een kleine hoffelijkheid om even buiten te roken ofzo.Geniet je van je eten als er een wierrook stokje 10cm voor je neus staat te branden terwijl je een croque monsieur opeet...ik denk het niet :LOL: Dus eindigend waar ik begon " I have peace with it ! "

Bewerkt door Serenity, 28 november 2009 - 00:26.

Geplaatste afbeelding

Pietje
Pietje
  • 909 berichten

#66 Geplaatst 28 november 2009 - 01:01

tiny zei:

als het jullie niet stoort kom ik mee paffen :LOL:

oké tinny we zijn al met ze'n drieen de rest volgt wel :heart:

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 29 november 2009 - 01:05

scully zei:

kijk met een beetje aanpassen heb ik geen probleem, echt niet, maar elke keer als een aap buiten in de regen en kou en wind moeten staan omdat er een hoop totaal onredelijke nietrokers zijn vind ik niet een beetje aanpassen, dat noezm ik echt een vorm van discriminatie.
*

Ik eigenlijk niet. Als iemand anders zijn longen wil vervuilen mag die persoon dat rustig doen, maar ik wil daar liever niet aan blootgesteld worden, ik heb geen zin om vergiftigd te worden door mee te roken....
Geplaatste afbeelding

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#68 Geplaatst 29 november 2009 - 07:31

IK rook ook en ben het niet eens met die opgelegde dingen... ik heb geen problemen en respect voor de niet rokers op restaurant en maak er geen punt van om buiten of in een aparte plaats te roken... thuis rook ik zelf ook niet binnen maar voor de rokers onder ons vind ik het erg dat je zelf op cafe niet meer gaat mogen roken en ook voor de auto zijn ze ermee bezig.... ik rook nu wel in de auto als ik naar mijn werk of ergens naar toe rij... dat het gevaarlijk zou zijn jeeeeeeeez wat gaan ze nog allemaal opleggen.... ik vind dat ieder dat voor zich zelf moet uitmaken of ie rook in de wagen of niet..... voor cafe's en auto's ben ik het dus NIET eens.en nu ga ik er eentje opsteken zenne :goofy: ik denk dat er ook meer en meer mensen niet meer op cafe zullen gaan met dan weer alle gevolgen vandien... sluitingen van cafe's ed.

Guest_AnnDB_*
Guest_AnnDB_*

#69 Geplaatst 29 november 2009 - 08:41

Ik rook zelf niet. Maar vind het rookverbod in café's wat overdreven. Voor vele mensen hoort het er nu eenmaal bij. En als je daar niet tegenkan, kom er dan gewoon niet binnen.
Achter het rookverbod in restaurants sta ik echter volledig. Vroeger kon ik me er wel eens aan ergeren als daar gerookt werd. Het verpest je maaltijd toch wel wat vind ik persoonlijk :oops: .
En ik vrees dat de buitenlucht hier toch ook al helemaal met fijn stof vervuild zit wat ook helemaal niet gezond is en misschien zelfs onderschat wordt. Dus zouden we eigenlijk ook de auto meer moeten thuislaten.

Bewerkt door AnnDB, 29 november 2009 - 09:02.