Spring naar inhoud

- - - - -

Tupac

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 19 november 2009 - 20:14

Binnenkort krijgt mijn Tupac gezelschap van een klein poesje.
Zelf hebben wij nog 2 honden (bassethounds of hushpuppies zoals de schoenen).Ze zijn zeer braaf maar enorm enthousiast zodat ze nogal wild omgaan met alles en iedereen.
Nu weet ik niet goed hoe ik het moet aanpakken als het poesje komt.
Het moet gewoon worden aan kater Tupac en ook aan de honden.
Alles in één keer zal niet gaan maar ik kan mijn honden geen week of zo apart houden hoogstens een dag of twee.
Hoe doe ik dat het best? Heeft iemand enig idee? O:)

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#2 Geplaatst 19 november 2009 - 20:17

(Ik heb je topic verplaatst aangezien dit topic meer gaat over tips ivm het introduceren van een nieuw poesje dan het voorstellen ervan...)

Jammer genoeg heb ik zelf niet echt ervaring om katten met honden te laten kennismaken maar ik ben er zeker van dat er mensen zijn met tips!

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 19 november 2009 - 22:13

hopelijks krijg ik nog een paar tips. Waar staat mijn topic nu? ;)

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 november 2009 - 11:51

Mijn mini-maltezertje is al van kleins-af opgegroeid met katten, en mijn ervaring hier is dat als de honden al katten gewoon is, dat het toch gemakkelijker is om hen aan elkaar te laten wennen. Zeker als het kleintje ook al honden kent zal het niet zolang duren voor ze elkaar gewoon zijn.
Ik zou hen in het begin wel apart zetten en dan eventueel gescheiden in een ruimte met een vliegenraam of dergelijke tussen zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken, maar niet bij elkaar kunnen. Ze eens van ruimte wisselen zodat ze aan elkaars geur gewoon worden en wanneer je ze bij elkaar laat, zeker in het begin zou ik ze nog niet alleen laten. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#5 Geplaatst 21 november 2009 - 12:06

:geluk: :geluk: :geluk:

erikavandenbroele
erikavandenbroele
  • 758 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 21 november 2009 - 14:19

zal het zo eens proberen. :catscratchhead