Spring naar inhoud

- - - - -

Wie A zegt....(Cat shelter verhaal)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
38 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 20 november 2009 - 10:50

Ik snap nu dat mijn reactie in het chocolade topic voor vragen zorgde, maar CS heeft mij heel veel verdriet bezorgd destijds.

Mijn verhaal begint in nov 06. Ik had op een site een katje gezien dat ik wou adopteren, er stond een nummer bij en ik kwam terecht bij CS die mij zegden dat het katje bij een gastgezin zat en ik moest maar zelf contact opnemen met die mensen. Dus ik heb dat gedaan, ben naar dat katje gaan kijken en het bleek dat het om een nestje ging dat gevonden was in een leegstaand huis, de buren hadden het nestje grootgebracht en zochten dus mandjes. Toen ik vroeg hoeveel ik moest geven, zei men dat ik niks moest betalen omdat ze al blij waren dat het een goede thuis kreeg. Dat katje is Savannah.
In augustus 08 is mijn grootste lieveling Ferris gestorven, hij was nog maar 10 maand oud. Ik was ontroostbaar en wou zeker geen ander poesje, maar na een tijd wou ik toch wel weer een kitten. Ik zag dus een katje op de site van CS en maakte afspraak om te gaan kijken. Ik moest ter plaatse 10€ voorschot betalen, maar maakte daar niks van. Toen het tijd werd het kitten te gaan ophalen, (waar ik mijn hart al aan had verpand en waar ik enorm naar uit keek) belde ik om te horen hoeveel ik nog moest betalen en schrok toen een beetje. Ik heb twee katten uit het asiel gehaald waar ik ook voor moest betalen, ik heb ondertussen Elias uit Nederland waar ze nog veel meer voor vroegen en ik heb daar nooit vragen rond gesteld, maar op dat moment vond ik het een beetje vreemd omdat ik Savannah gratis had gekregen .
Ik stuurde dus een mail naar CS met deze opmerking en kreeg een hele giftige mail terug dat ik het katje niet kreeg want dat ik het zeker niet zou kunnen verzorgen omdat ik er nu al geen geld voor wou geven. Ik ben daar echt niet goed van geweest en mijn man was ook erg boos omdat wij hier al onze dieren prima verzorgen (mijn hond heeft al duizenden euro's gekost aan DA) Mijn man heeft nog met CS gebeld om te zeggen dat het een misverstand was en dat ik zo dolgraag dit kitten wou, maar ze wilden het niet geven, zeiden dat het al naar iemand anders was gegaan.
Ik ben daar ziek van geweest, heb twee weken lopen huilen, ja, tis gewoon een adoptie die niet doorgaat (zit momenteel trouwens opnieuw te huilen).

Ik vond de opmerkingen van CS dus volkomen ongegrond en heel voorbarig, ze hadden minstens kunnen komen kijken hoe ze hier gepampered worden.

En vandaar heeft CS er bij mij dus gelegen en zou ik liever zonder kat blijven dan bij hen nog eentje te adopteren.

En nu mogen jullie daar vanalles op zeggen, mijn verdriet blijft, ik weet nog perfect hoe die kleine eruit zag.
Lies heeft aangeboden te informeren waar hij zit, maar dat wil ik niet. Ze hadden mij toen gezegd dat hij samen met een zusje geplaatst werd en ik neem aan dat hij goed verzorgd wordt, maar ik hoef niks meer te weten.
Je kan ook rouwen om een diertje dat niet gestorven is.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#2 Geplaatst 20 november 2009 - 11:22

hmja....
toen pixie gestorven was heb ik naar CS gemaild (puur informatief) dat ik terug een mandje vrij had.
Wij als opvanggezin hebben erg veel ervaring met kittens, en CS was zowaar op de hoogte van het hele Pixie-verhaal en de vermoedelijke overdosis...
wat kreeg ik als antwoord?

"wacht nu maar even tot duidelijk wordt waaraan pixie overleden is, ik denk dat jullie op dit moment beter geen kittens die maar 1 keer gevaccineerd zijn meer adopteren"

:o

Nu vraag ik je... autopsieverslag kon tot nu toe niets anders vaststellen dan anemie, er was een klein vaag vermoeden van longontsteking (maar daar vertoonde ze geen symptomen van, pixie vertoonde eigenlijk geen enkel ziektesymptoom: geen diarree, geen braken, geen koorts, geen natte oogjes, geen niezen, geen verlies van eetlust..) Dit kan ze ook opgelopen hebben door 4 dagen aan het infuus te liggen waarbij ze haar urine niet meer kon ophouden en constant in haar eigen "vocht" lag...

pixie was van speels schattig gezond kitten (met een beetje wormen) veranderd in een hoopje ellende, maar ze wilde blijven eten tot vlak voor het einde! Ze leek ook best helder, ze was gewoon deels verlamd en vertoonde neurosymptomen omdat haar CZS beschadigd was...
Ik heb alles uitgelegd, dat ik ook een opleiding gevolgd heb in die richting, dat ik al een aantal jaar opvangwerk doe én dat ik een nieuwe DA heb nu zodat het pixie-verhaal zich niet herhaalt...

maar neen, ik krijg geen kitten bij CS... :(
Ik voelde mij toen ook best slecht hoor, want als ik zie wat er rondom mij (in mol, niet KS) gebeurt met katten dan kan ik jullie garanderen dat de poezen hier een gouden mandje hebben...
@ fairy, ik voel met je mee hoor, dat zijn meestal berichtjes waar je op dat moment echt geen behoefte aan hebt omdat je al met zoveel verdriet zit...

Ik begrijp wél dat CS het beste voor heeft met hun kittens en dat ze zich enorm inzetten, feit, maar soms zijn ze inderdaad wat te snel met hun conclusies vind ik, en dat is spijtig!

Bewerkt door Dier, 20 november 2009 - 11:25.

Fieke
Fieke
  • 3.188 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 20 november 2009 - 11:22

Oei, dat is wel een droevig verhaal. Ik begrijp wel dat voor jou persoonlijk die organisatie 'er gelegen heeft'.
Ik heb nog nooit persoonlijk contact gehad met CS maar ik vind over het algemeen dat ze goed werk verrichten, naar wat ik lees.
Jammer van je slechte ervaring :hug:
Geplaatste afbeelding

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#4 Geplaatst 20 november 2009 - 11:35

Oei, ik vind het wel een beetje spijtig dat er van CS nu zo een negatief beeld wordt opgehangen terwijl die mensen dag in, dag uit het beste van zichzelf geven om katten en kittens te redden...
Zelf heb ik nog geen katje daar gehaald, maar ik ben er héél zeker van dat als we er eentje bijnemen, ik naar daar zal gaan...
Heb wel al contact gehad met mensen van daar en ze zijn altijd even vriendelijk en correct...
Nu Fairy over jouw verhaal kan ik nu zo niet oordelen, maar ik ben ervan overtuigd dat zij ook enkel het beste voor hadden met de katjes...
Dier, afgaande op je berichtjes hier, snap ik wel dat ze de boot een beetje afhouden, je mag de dingen toch ook niet overhaasten?

Uiteindelijk komt het erop neer dat ze het beste voor hebben met de katjes en is dat niet het belangrijkste???

Ok, ik snap dat het moeilijk was of is voor jullie en ik wil hier tegen niemand zijn schenen stampen, maar ik vind niet dat CS het verdiend om op deze manier in een slecht daglicht geplaatst te worden...

Bewerkt door lizke, 20 november 2009 - 12:04.

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 20 november 2009 - 11:40

Jammer dat jouw ervaring daar niet positief mee was... Ik heb zelf geen ervaring met CS, maar ik ben er wel van overtuigd dat het een organisatie is die het goed voorheeft...

Maar ik begrijp jouw gevoel en verdriet ook heel erg goed...

Misschien ligt het er ook gewoon aan dat het afhangt wie aan de andere kant van de mail of telefoon zit? Veel mensen kunnen gewoon heel erg grof overkomen door de manier waarop ze iets formuleren, terwijl het misschien niet de bedoeling is...

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#6 Geplaatst 20 november 2009 - 11:57

Ik vind niet dat dit op een openbaar forum moet staan. Jullie hebben problemen met cat shelter door 1 minder goede ervaring, daarom moet niet de hele organisatie zwart gemaakt worden.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#7 Geplaatst 20 november 2009 - 12:05

Ik sluit me volledig aan bij Lizke.  Ik vermoed zelfs dat je in de meeste asiels en dierenopvangcentra die antwoorden zal krijgen. Zij nemen hun verantwoordelijkheid  ten opzichte van de katjes.

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#8 Geplaatst 20 november 2009 - 12:06

Dier zei:

"wacht nu maar even tot duidelijk wordt waaraan pixie overleden is, ik denk dat jullie op dit moment beter geen kittens die maar 1 keer gevaccineerd zijn meer adopteren"

:o

Is dit zo'n rare vraag?

Het gaat nog altijd om het welzijn van het kitten

Bewerkt door Lies, 20 november 2009 - 12:06.

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 20 november 2009 - 12:15

Sluit me aan bij Lizke ook ,
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 november 2009 - 12:20

Ik vind die vraag van CS ook heel normaal hoor!! je moet het ook eens vanuit HUN standpunt zien hee!! Zij ontfermen zich over katjes die al een tegenslag achter de rug hebben, en hun grootste bekommernis is dat hun schatjes nu 100% zeker een goeie en veilige thuis krijgen!
Eigenlijk kan je dit bést vergelijken met de adoptie van een kind!! Wij hebben er 2 geadopteerd. De vragen die ze er je stellen komen ook cru over soms; maar eigenlijk willen ze gewoon zeker zijn dat het kind in kwestie deze keer geluk zal hebben en niet een 2de keer een mislukking zal ervaren..........!! Ik heb er alle begrip voor!!

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#11 Geplaatst 20 november 2009 - 12:20

Lies zei:

Ik vind niet dat dit op een openbaar forum moet staan. Jullie hebben problemen met cat shelter door 1 minder goede ervaring, daarom moet niet de hele organisatie zwart gemaakt worden.

huh? dat doe ik toch niet?
In tegendeel, door dit uit te leggen is het gedaan met de onbeantwoorde vragen van "tiens wat zou er zijn"
Ik maak hen niet zwart, ik zei destijds dat ze er bij mij gelegen hebben, dat is iets heel anders. Ik ga niet overal roddelen over zij dit en zij dat. Ik ga ook niet andere mensen afraden daar een katje te nemen.
Ik heb gisteren gezegd dat ik naar de chocolade belevenis wou komen en heb gezegd dat iedereen fouten maakt en dat we met een schone lei beginnen. Tuurlijk doen ze goede dingen en tuurlijk kost dat handen vol geld.

Ik ben door hen zwartgemaakt binnen de organisatie, ik mag daar geen katje meer adopteren omdat ik gewoon gevraagd had, "tiens, vorig katje was gratis en nu 37€". Simpele, doodnormale vraag toch, die jij ook gaat stellen als je morgen ineens 80€ bij de dokter moet betalen ipv 22.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#12 Geplaatst 20 november 2009 - 12:22

Lut zei:

Ik vind die vraag van CS ook heel normaal hoor!! je moet het ook eens vanuit HUN standpunt zien hee!! Zij ontfermen zich over katjes die al een tegenslag achter de rug hebben, en hun grootste bekommernis is dat hun schatjes nu 100% zeker een goeie en veilige thuis krijgen!
Eigenlijk kan je dit bést vergelijken met de adoptie van een kind!! Wij hebben er 2 geadopteerd. De vragen die ze er je stellen komen ook cru over soms; maar eigenlijk willen ze gewoon zeker zijn dat het kind in kwestie deze keer geluk zal hebben en niet een 2de keer een mislukking zal ervaren..........!! Ik heb er alle begrip voor!!

en nu ga ik zelf ook flooden

Als jij een kind adopteert en je betaalt (zeg maar wat) 1000€ en voor het tweede kind vraagt men 10000€, ga jij dan ook niet vragen waarom dit ineens zoveel is. En hoe ga jij je dan voelen als je dat kind niet krijgt omdat je deze vraag stelde??

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#13 Geplaatst 20 november 2009 - 12:28

Ik snap nu eigenlijk niet zo goed waarom dit hier niet geschreven mag worden, omdat het over cat shelter gaat???? Er werd in het andere topic toch regelmatig gevraagd wat er nu aan de hand was..... nu schrijft ze en is het ook niet goed.

Ik zou trouwens dezelfde vraag hebben gesteld en ook zeker niet omdat ik het niet zou willen betalen maar gewoon om het te weten.... lijkt me niets mis mee met die vraag.

En wat betreft Dier vind ik het persoonlijk ook nogal cru overkomen omdat toch zeer duidelijk is dat het niet haar fout is dat het kitten is overleden. Hoeveel mensen willen er niet zeer snel weer leven in huis hebben......

Maar goed deze kritieken zou mij niet weghouden bij Catshelter er zijn toch ook zeer veel tevreden mensen.

Wat ik nu wel een beetje raar vind eigenlijk is dat er over de poezenboot wel de negatieve dingen gezegd mogen worden en over cat shelter niet :catscratchhead ze doen toch allebei zeer hun best voor die zielige dutskes.

Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt en niet iedereen is even tactisch en dit topic zou mij er zeker niet van weerhouden om daar een kitten te gaan halen.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#14 Geplaatst 20 november 2009 - 12:40

Elk huisje heeft zijn kruisje. Waar mensen zijn worden fouten gemaakt....
En ook iedereen heeft recht om zijn/haar verhaal te doen...

Ik vind CS zeker een goed initiatief, een van de beste in België wat katten betreft, maar ook zij kunnen wel eens een inschattingsfout maken. Wat jij mee hebt gemaakt is zeker niet leuk Fairy en ik begrijp dat je hierdoor zwaar op je tenen getrapt bent. Het is niet fijn als iemand je op zo'n manier in vraag stelt, maar je moet gewoon ook begrijpen dat in een opvang men vaak zo op mijn hoede is omdat er al veel vroegere, slechte ervaringen met mensen zijn geweest. 't Zijn maar mensen he, en iedereen maakt wel eens een inschattingsfout.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#15 Geplaatst 20 november 2009 - 12:43

*mikkeke* zei:

Ik snap nu eigenlijk niet zo goed waarom dit hier niet geschreven mag worden, omdat het over cat shelter gaat???? Er werd in het andere topic toch regelmatig gevraagd wat er nu aan de hand was..... nu schrijft ze en is het ook niet goed.

Ik zou trouwens dezelfde vraag hebben gesteld en ook zeker niet omdat ik het niet zou willen betalen maar gewoon om het te weten.... lijkt me niets mis mee met die vraag.

En wat betreft Dier vind ik het persoonlijk ook nogal cru overkomen omdat toch zeer duidelijk is dat het niet haar fout is dat het kitten is overleden. Hoeveel mensen willen er niet zeer snel weer leven in huis hebben......

Maar goed deze kritieken zou mij niet weghouden bij Catshelter er zijn toch ook zeer veel tevreden mensen.

Wat ik nu wel een beetje raar vind eigenlijk is dat er over de poezenboot wel de negatieve dingen gezegd mogen worden en over cat shelter niet :catscratchhead ze doen toch allebei zeer hun best voor die zielige dutskes.

Waar mensen werken worden nu eenmaal fouten gemaakt en niet iedereen is even tactisch en dit topic zou mij er zeker niet van weerhouden om daar een kitten te gaan halen.

juist