Spring naar inhoud

- - - - -

Wie A zegt....(Cat shelter verhaal)

• Dit onderwerp is gesloten Dit onderwerp is gesloten
38 reacties op dit onderwerp
wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#16 Geplaatst 20 november 2009 - 12:49

Ik sluit me volledig aan bij mikkeke. Het is nu eenmaal des mensen dat we dingen misverstaan of dat we fouten maken. wat belangrijk is hoe we ermee omgaan, wat we eruit leren en hoe we het rechtzetten.

En ofwel mag je op dit forum je verhaal doen met een asiel ofwel mag je hier geen ervaringen met asiels plaatsten. Maar wel negatieve ervaringen met asiel X en niet met asiel Y,... dat vind ik echt niet kunnen. :trance: Het is toch de bedoeling dat we elkaar hier eerlijk informeren! en ik vind niet dat fairy CS zwart maakt, ze doet gewoon haar verhaal.

het is niet meer dan normaal dat fairy en dier hun verhaal hier doen. ik kan ook wel snappen dat CS fairy's vraag heeft misgeinterpreteerd want idd, mensen die klagen over de kost van een kitten zullen hun kat niet goed verzorgen. Maar dat dit misverstand niet kan rechtgezet worden en dat fairy nu op een zwarte lijst staat....

Lut
Lut
  • 11.643 berichten
  • 4 katten

#17 Geplaatst 20 november 2009 - 12:59

Fairy zei:

en nu ga ik zelf ook flooden

Als jij een kind adopteert en je betaalt (zeg maar wat) 1000€ en voor het tweede kind vraagt men 10000€, ga jij dan ook niet vragen waarom dit ineens zoveel is. En hoe ga jij je dan voelen als je dat kind niet krijgt omdat je deze vraag stelde??

wat is "flooden" ??

Ter verduidelijking: de prijs weet je al van bij het eerste kontakt met de organisatie, en niet wanneer het kind in kwestie er al is!Alles wordt daar haarfijn uitgelegd waar al dat geld naartoe gaat! (indien ze dat NIET doen, dan is het geen betrouwbare vereniging!) Een kind kan je trouwens niet "op bestelling" krijgen, het is GEEN KOOPWAAR!!!!
Nog 1 ding: alhoewel "de prijs" bij onze zoon en dochter heel verschillend was, zien we ze allebei even graag en is de ene niet meer "meer waard" dan de andere!

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#18 Geplaatst 20 november 2009 - 13:27

Vindt het persoonlijk misschien wel een beetje cru de manier waarop het gebeurd is maar met Mélina heb ik enkel heel positieve ervaringen met het Catshelter (Limburg). Wij hebben haar in augustus geadopteerd en zij volgen Mélina nog altijd heel goed op om ervoor te zorgen dat ze zich snel helemaal fantastisch voelt bij ons. Het is echt een goede samenwerking met hen. Zij brachten mij zelfs bachbloesems en Feliway toen Mélina gebracht werd. Okay dat kost inderdaad wat geld die adoptie maar als je al die zaken zelf moet doen (zoals laten castreren of steriliseren) kost je dat veel meer geld. Plus ze moeten er eigenlijk ook wat aan verdienen (wat ze denk ik niet doen) want hoe kunnen ze anders die andere katjes opvangen? Vind het wel wat raar waarom Savannah gratis was en dit kitten nu niet.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#19 Geplaatst 20 november 2009 - 13:31

Overigens vind ik de situatie van Fairy en Dier wel volkomen verschillend! Bij Fairy kan ik me inderdaad inbeelden dat CS mss een beetje een inschattingsfout heeft gemaakt. Maar wel een begrijpelijke! Mensen die moeilijk doen over de aankoopprijs van een kat zijn vaak ook mensen die later op vanalles en nog wat beknibbelen en uiteraard mag je niet gaan beknibbelen op bv dierenartskosten. Ik kan me best inbeelden dat jij het niet zo bedoelde Fairy, maar ik denk dat je ook wel begrijpt waarom ze bij een organisatie die kittens opvangt op de hoede is als men een probleem lijkt te maken over de prijs.

Echter vind ik dat hun reactie onbetwistbaar de juiste was bij Dier. Je moet toch zeker zijn dat het niet om iets besmettelijk gaat vooraleer je dan een kitten plaatst. De opvanggezinnen steken er niet met hart en ziel zoveel tijd en moeite in om kittens groot te brengen opdat ze dan het gevaar zouden lopen dat het kitten ook zou sterven. Dat ze een buffertijd in acht nemen vind ik maar normaal!

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 november 2009 - 13:33.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#20 Geplaatst 20 november 2009 - 13:46

ja, maar!
wij zijn zelf al een aantal jaar opvanggezin!! (en het ging niet over buffertijd, ik heb het autopsieverslag van pixie binnen dusssss...wat is het probleem dan?)
Denken de mensen nu echt dat als je als DA assistente die opvangt de risico's niet probeert te minimaliseren?!
We hebben voor alle veiligheid alles ontsmet waar pixie ingezeten had, ondanks het feit dat pixie eigenlijk geen ziektesymptomen vertoonde.

Pixie is bekeken door 4 verschillende DA (ze is zelfs binnengebracht in een kliniek en vandaar is ze naar mij verhuisd) en ze was gezond verklaard!
De autopsie heeft NIETS van ziekte kunnen aantonen, en ze heeft nooit gebraakt of diarree gehad.

Wij handelen ook voor het welzijn van onze poezen, maar er zijn op dit forum ook mensen waarbij een katje overleden is door ziekte die wél een nieuw katje in huis gehaald hebben.
Daarbij komt ook nog dat ik INFORMATIEF informatie wilde inwinnen over de kittens en heel de bataklan omdat wij normaal enkel kittens uit eigen opvang adopteren en geen ervaring hadden met CS, normaal zitten hier genoeg kittens om uit te "kiezen", maar al onze kittens zijn voorlopig geplaatst en het kittenseizoen is bijna ten einde.

Ik heb CS dan ook niet afgekraakt, integendeel, heeft iedereen mijn laatste zinnetje wel gelezen?? :louche:

Bewerkt door Dier, 20 november 2009 - 13:56.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#21 Geplaatst 20 november 2009 - 13:58

pff, ik zeg in het vervolg al niks meer. Ik ga mij beperken tot denken.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#22 Geplaatst 20 november 2009 - 14:03

Fairy zei:

pff, ik zeg in het vervolg al niks meer. Ik ga mij beperken tot denken.

ik doe mee, eerlijkheid wordt hier toch de kop ingedrukt.. :trance:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#23 Geplaatst 20 november 2009 - 14:04

Het is normaal dat ze bij CS de mensen screenen gewoon omdat ze het beste voorhebben met die diertjes. Het is normaal dat ze geen katje willen plaatsen die nog niet alle inentingen heeft gehad bij iemand waarvan de kat overleden is door een bepaalde ziekte. Ze wilden gewoon zeker zijn van het autopsierapport, wat ik volkomen normaal vind.

Tegenwoordig zijn er vanalle ziektes die zelfs na de dood nog ergens kunnen blijven hangen, neem nu je handen, je kan die zoveel wassen als je wilt, er blijven aaaaaaaaaltijd microben enz. opzitten.

Ik denk ook niet dat het hun bedoeling was om je verdriet aan te doen, verre van. Die mensen hebben hun handen zo vol met al die oproepen en verzorgingen dat ze gewoon de tijd niet hebben om ellenlange mails of telefoontjes van uren te doen om hun beslissing te verantwoorden.

Maarja ik kan uw reactie wel begrijpen, daar niet van.. maar hun begrijp ik ook heel goed, ze gaan niet over 1 nacht ijs om een katje te plaatsen.

Ik vind het spijtig dat je er een slechte ervaring aan hebt overgehouden, maar wie zegt dat dat de volgende keer ook zo gaat zijn?  Daarom denk ik dus ook niet dat zij slechte bedoelingen hadden, ookal kwam het een beetje hard aan.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#24 Geplaatst 20 november 2009 - 14:05

Dier zei:

ja, maar!
wij zijn zelf al een aantal jaar opvanggezin!! (en het ging niet over buffertijd, ik heb het autopsieverslag van pixie binnen dusssss...wat is het probleem dan?)
Denken de mensen nu echt dat als je als DA assistente die opvangt de risico's niet probeert te minimaliseren?!
We hebben voor alle veiligheid alles ontsmet waar pixie ingezeten had, ondanks het feit dat pixie eigenlijk geen ziektesymptomen vertoonde.

Pixie is bekeken door 4 verschillende DA (ze is zelfs binnengebracht in een kliniek en vandaar is ze naar mij verhuisd) en ze was gezond verklaard!
De autopsie heeft NIETS van ziekte kunnen aantonen, en ze heeft nooit gebraakt of diarree gehad.

Wij handelen ook voor het welzijn van onze poezen, maar er zijn op dit forum ook mensen waarbij een katje overleden is door ziekte die wél een nieuw katje in huis gehaald hebben.
Daarbij komt ook nog dat ik INFORMATIEF informatie wilde inwinnen over de kittens en heel de bataklan omdat wij normaal enkel kittens uit eigen opvang adopteren en geen ervaring hadden met CS, normaal zitten hier genoeg kittens om uit te "kiezen", maar al onze kittens zijn voorlopig geplaatst en het kittenseizoen is bijna ten einde.

Ik heb CS dan ook niet afgekraakt, integendeel, heeft iedereen mijn laatste zinnetje wel gelezen?? :louche:

2 Opmerkingen:

1) Zelfs met autopsie begrijp ik waarom CS een buffertijd wilt. Jij weet als opvanggezin zelf wat een geld en tijd er in het opkalefateren van kittens kruipt. Dat zet je niet zomaar op het spel. Ik leg aan de mensen die bij mij een kitten willen kopen na sterfte van hun kat ook een buffertijd van 3 maanden op, tenzij het bv gaat om een kat die natuurlijk is gestorven (bv ouderdom).
En heel eerlijk als mensen daar moeilijk over doen, als ze niet eens een paar weken/maanden kunnen wachten dan hoeft het voor mij ook niet.

2) Het is niet omdat anderen nadat ze een ZIEKE kat zijn verloren direct een kat binnenhalen dat IK dat zou doen. Het is niet omdat anderen na het verlies van een ZIEKE kat een kat krijgen van een opvang of cattery dat IK ze er een zal geven. Alleen het beste was genoeg voor mijn opvangers en alleen het beste is genoeg voor mijn cattery-kittens. En ja, dat houdt in dat je soms eens té voorzichtig moet zijn. Maar liever te voorzichtig dan dat ik over X weken een telefoontje krijg "het kitten ligt hier dood".

En ook al wil je enkel info inwinnen, dan vind ik het maar logisch en eerlijk van CS dat ze duidelijk hun voorwaarden stellen van bij het eerste contact. Dan weet je tenminste waaraan je je kan verwachten.

Bewerkt door Smitten Kitten, 20 november 2009 - 14:07.

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#25 Geplaatst 20 november 2009 - 14:11

zoals ik al zei:
ik wilde vooral informatie inwinnen, als je dan zo'n mail krijgt dan laat ik het wel
en pixie was niet gestorven aan ziekte, pixie heeft een overdosis gehad. En voor zover ik me herinner is dat niet besmettelijk?

Wat pixie betreft heeft hilde van de opvang zelfs naar hen gemaild voor meer info omtrent de symptomen en de doseringen bij pixie, en de DA van CS hebben toen ook gezegd dat het overdosis was, pixie is ondergebracht gewéést bij een DA van CS!!! wat hebben mensen toch een kort geheugen...

en nu is deze discussie gedaan voor mij, ik ben al dat gezever hier méér dan beu. Jullie oordelen constant zonder het hele verhaal te kennen.

Bewerkt door Dier, 20 november 2009 - 14:11.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#26 Geplaatst 20 november 2009 - 14:14

Dier zei:

zoals ik al zei:
ik wilde vooral informatie inwinnen, als je dan zo'n mail krijgt dan laat ik het wel
en pixie was niet gestorven aan ziekte, pixie heeft een overdosis gehad. En voor zover ik me herinner is dat niet besmettelijk?

Wat pixie betreft heeft hilde van de opvang zelfs naar hen gemaild voor meer info omtrent de symptomen en de doseringen bij pixie, en de DA van CS hebben toen ook gezegd dat het overdosis was, pixie is ondergebracht gewéést bij een DA van CS!!! wat hebben mensen toch een kort geheugen...

en nu is deze discussie gedaan voor mij, ik ben al dat gezever hier méér dan beu. Jullie oordelen constant zonder het hele verhaal te kennen.

Kijk, ik zeg niet dat Pixie ZIEK was, lees mijn reacties maar eens grondig door, want je leest wat je wilt lezen 8)

Ik zeg gewoon dat ik het absoluut begrijp dat een organisatie als CS daar geen risico's in wilt nemen en dus mss wel eens te voorzichtig uit de hoek komt. Maar in dit soort dingen vind ik "te voorzichtig zijn" niet iets dat je hen kan verwijten.

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#27 Geplaatst 20 november 2009 - 14:14

Dier zei:

zoals ik al zei:

jama ik sprak in het algemeen he :) Pff een overdosis.. hoe erg :(
Misschien dat ze je de tijd wilde geven om het te verwerken, ja een buffertijd dus..
Maar meiske, niet zo kwaad reageren, da's toch voor niks goed? Ok ge hebt een slechte ervaring gehad maar ze zullen hun redenen wel hebben gehad hé. Misschien hadden ze zelf een zware dag, kan ook zijn he?

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#28 Geplaatst 20 november 2009 - 14:16

Smitten Kitten zei:

Kijk, ik zeg niet dat Pixie ZIEK was, lees mijn reacties maar eens grondig door, want je leest wat je wilt lezen 8)

Ik zeg gewoon dat ik het absoluut begrijp dat een organisatie als CS daar geen risico's in wilt nemen en dus mss wel eens te voorzichtig uit de hoek komt. Maar in dit soort dingen vind ik "te voorzichtig zijn" niet iets dat je hen kan verwijten.

het was op voorgaande posts bedoeld hé, niet op die van u!
Iedereen gaat er, ondanks de pixie-discussie én de heisa daarrond nog steeds van uit dat pixie ziek was... en dat is niet zo..
Wij spelen ook op veilig, maar je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren en als CS langs de ene kant overtuigd is dat het een overdosis was, waarom doen ze dan zo moeilijk?

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#29 Geplaatst 20 november 2009 - 14:19

euhm.. het ging NIET over PIXIE.. lees wat ik gezegd heb:
jama ik sprak in het algemeen he :) Pff een overdosis.. hoe erg :( :(

En ik zei ook, trek het u niet aan, ze zullen hun reden wel gehad hebben of een slechte dag, misschien daarom dat ze wat cru waren.
Dat ze wilden wachten op het autopsierapport vind ik wel normaal... zo krijg jij de tijd ook om het te verwerken.

Bewerkt door Pinkbubblegum, 20 november 2009 - 14:20.

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#30 Geplaatst 20 november 2009 - 14:21

Dier zei:

het was op voorgaande posts bedoeld hé, niet op die van u!
Iedereen gaat er, ondanks de pixie-discussie én de heisa daarrond nog steeds van uit dat pixie ziek was... en dat is niet zo..
Wij spelen ook op veilig, maar je mag niet iedereen over dezelfde kam scheren en als CS langs de ene kant overtuigd is dat het een overdosis was, waarom doen ze dan zo moeilijk?

Weet je, ik besef dat het moeilijk is om zoiets niet persoonlijk te nemen en dat jij het een beetje als een belediging ziet dat je geen kitten kreeg omdat je zelf ook weet dat je het beste voor hebt voor je katten enz en zelf opvangt en geen complete leek bent wat dierengezondheid betreft. Maar denk echt dat men daar bij CS niets kwaad ermee bedoelde en dat ze gewoon extra voorzichtig wilden zijn...