Spring naar inhoud

- - - - -

Constipatie.

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Guest_zoemzoem_*
Guest_zoemzoem_*

#1 Geplaatst 20 november 2009 - 16:31

Ik heb een vraagje ivm een poes van een vriendin van mij.
Ze eet niet zo goed meer en is al enkele dagen neit meer op haar kattebak geweest. Ze heeft duidelijk last van constipatie. Ze heeft de dierearts al gebeld en die zei eerst eens proberen met whiskas melk te geven en eventjes afwachten...
Zijner nog dingen die ze eerst kunnen proberen?

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 20 november 2009 - 22:56

Mss is ze verstopt, ik moest vroeger toen één van onze katten geconstipeert was een klein koffielepelke parafine olie geven dan glijdt alles gemakkelijker.
Je vindt die olie bij de apotheker. Lukt het daar niet mee dan zou ik toch foto's laten nemen mss zit er wel iets vast in de darmen.
Je kan mss ook iets geven tegen haarballen dat helpt soms ook.

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 november 2009 - 12:21

Visolie of dergelijke onder haar eten mengen en iets tegen haarballen zou ik ook durven geven. :geluk: :geluk: :geluk:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#4 Geplaatst 21 november 2009 - 12:34

Wat sardientjes of tonijn in olie willen hier wel helpen.
Geplaatste afbeelding

Guest_zoemzoem_*
Guest_zoemzoem_*

#5 Geplaatst 22 november 2009 - 10:04

Dank jullie!!
Ik ga meteen alls doorgeven. Ik hoop dat het helpt.Morgen gaat ze sowiso naar de da.

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#6 Geplaatst 22 november 2009 - 10:05

:geluk: :geluk: :geluk:

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 22 november 2009 - 10:27

Als ze echt geconstipeerd is kan je dat voelen aan haar buikje! (dat is vrij hard dan)
Wij geven oraal een beetje olie op meestal (met een spuitje), leggen er een warmwaterkruik bij (niet té heet) en meestal zie je ook dat ze daar dan echt op gaan liggen. Bij kittens masseren we hun buikje ook zodat de stoelgang gemakkelijker kan passeren (doen we meestal bij kittens in de overgang van melk naar vaste voeding, die krijgen daar vaker last van)

Whiskas melk zou ik eerlijk gezegd niet geven (krijgen poezen vrij snel diarree van en dat wil je eigenlijk ook niet), maar die kittenmelk van beaphar of royal canin (da's poedermelk) daar hebben we wel goede ervaringen mee)

:oops: is maar een tip!

Guest_zoemzoem_*
Guest_zoemzoem_*

#8 Geplaatst 22 november 2009 - 11:06

Dier zei:

Als ze echt geconstipeerd is kan je dat voelen aan haar buikje! (dat is vrij hard dan)
Wij geven oraal een beetje olie op meestal (met een spuitje), leggen er een warmwaterkruik bij (niet té heet) en meestal zie je ook dat ze daar dan echt op gaan liggen. Bij kittens masseren we hun buikje ook zodat de stoelgang gemakkelijker kan passeren (doen we meestal bij kittens in de overgang van melk naar vaste voeding, die krijgen daar vaker last van)

Whiskas melk zou ik eerlijk gezegd niet geven (krijgen poezen vrij snel diarree van en dat wil je eigenlijk ook niet), maar die kittenmelk van beaphar of royal canin (da's poedermelk) daar hebben we wel goede ervaringen mee)

:oops: is maar een tip!

Ze moet die melk niet zomaar geven , maar nu en dan kleine beetjes. Gewoon een klein bodempje van een schoteltje. niet teveel in 1 keer. was op aanraden de da.eerst even dat proberen...

Haar buikje zit goed vol, dat voel je maar ik kan niet zeggen dat het erg hard is ofzo... heb haar net gemaild met al de tips rond de olie. hopelijk helpt dat, maar als het geen zin had gaat ze tich naar de da. Als ze intussen al niet geweest is want ik heb haar niet gehoord sedert vrijdag.

Ester
Ester
  • 5.914 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 november 2009 - 11:35

Als de kat het regelmatig heeft, zou ik eens wat psyllium husk toevoegen aan de maaltijd. (Ispaghula; ook wel bekend als Isogel)
Geplaatste afbeelding

"Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd".
Geplaatste afbeelding

Guest_zoemzoem_*
Guest_zoemzoem_*

#10 Geplaatst 22 november 2009 - 17:18

Het was de eerste keer. Ze is er toch al mee naar de dierenarts geweest omdat ze zelfs de melk niet meer wilde. Haar darmen lagen volledig stil en ze heeft 2 inspuitingen gekregen en gisteren is alles weer netjes op gang gekomen.

Maar die laatste tip ga ik toch doorgeven,  je weet nooit dat het de eerste keer van meerdere leren is...de poes is trouwens al 8 jaar.