Spring naar inhoud

- - - - -

Welke fontein heb jij?

• Log in om te reageren
225 reacties op dit onderwerp
elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#1 Geplaatst 05 maart 2009 - 15:53

Omdat er in allerhande topics toch over fonteintjes gesproken wordt, lijkt het me fijn om een topic te openen waar mensen hun ervaringen kunnen delen over kattenfonteintjes.

Ik had vroeger de (oude) Cat-it:
Geplaatste afbeelding

De poezels vonden de fontein super. Het water loopt van de bol en dat vonden ze erg leuk. Ik vond hem alleen iets minder leuk.. Mijn Cat-it bromde ontzettend luid. :evil:
Ik heb hem uiteindelijk ingeruild voor een andere Cat-it maar ook bij deze was het brommen niet te houden.
Het kuisen en vullen van de Cat-it vond ik al een even grote ramp.

Momenteel heb ik de Drinkwell Platinum:
Geplaatste afbeelding
In deze fontein kan er maar liefst 4 liter in. Ik had gemerkt dat ik de Cat-it toch regelmatig moest bijvullen en daarom had ik liever een fontein die wat groter was.
Ik had gelezen dat deze fontein muisstil was en was ongelooflijk benieuwd of dat ook effectief zo zou zijn. Mijn fontein zoemde natuurlijk wel! :evil:
Ik heb er een nieuw pompje ingestoken en het gezoem was nog steeds aanwezig maar toch een pak minder.
Al bij al ben ik tevreden over deze aankoop, al had ik hem wel iets stiller verwacht. De katjes (en dan vooral Aynoa) vinden de straal enorm leuk. Aynoa speelt er graag mee en neemt soms een douche door haar hoofdje onder de 'kraan' te houden.
Het kuisen en bijvullen van de Drinkwell vind ik erg gemakkelijk.

Geplaatste afbeelding

Aldhissla
Aldhissla
  • 7.106 berichten
  • 5 katten

#2 Geplaatst 05 maart 2009 - 15:56

ik heb hier alleen een zelfgemaakte staan ^^
die maakt geen lawaai :p
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

Nele
Nele
  • 4.789 berichten
  • 8 katten

#3 Geplaatst 05 maart 2009 - 16:04

ik heb de Big Dog drinkwell.daar kan er een 8,5 liter water in dacht ik. daar doe ik 2 dagen mee. dus een kleinere fontein was niet echt een optie! ik ben er wel heel tevreden over. enkel vind ik hem redelijk groot om hem helemaal uit te wassen. nogal onhandig, want hij past dus niet in de gootsteen!

voor in de kattenren komt er een grote bak, met filterpompje, en waarschijnlijk planten. dus een minivijvertje(zonder de vissen dan, die zouden er niet lang inblijven denk ik!) (---> die moet ik nog in elkaar knutselen)

Bijgevoegde thumbnails

• drinkwell.png

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 05 maart 2009 - 16:10

Aldhissla zei:

ik heb hier alleen een zelfgemaakte staan ^^
die maakt geen lawaai :p
Geplaatste afbeelding

ha ha kei goe, dat is ook goedkoper he ;)

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 05 maart 2009 - 16:14

Wij hebben de Pet Mate Fresh Flow Deluxe in groot formaat. :)
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeelding

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#6 Geplaatst 05 maart 2009 - 16:15

Ik heb de Cat-it en ben er relatief tevreden over, zoemt idd een beetje maar het stoort me niet echt. Om de 2 dagen moet ik die terug opvullen en iedere maand steek ik er een nieuwe filter in.

Ik denk moest ik de Drinkwell kopen voor hen dat heel mijn keuken onder water zou staan want heb meerdere poezels die gek zijn op water spelen :ha

Guest_Mirella_*
Guest_Mirella_*

#7 Geplaatst 05 maart 2009 - 16:51

Ik heb de Drinkwell platinum, dezelfde dus als elixeryen

Guest_Elien_*
Guest_Elien_*

#8 Geplaatst 05 maart 2009 - 17:20

Karolientje zei:

Wij hebben de Pet Mate Fresh Flow Deluxe in groot formaat. :)
Geplaatste afbeelding

ik heb ook deze, de medium, moet dagelijks bijgevuld worden, de volgende wordt dus een groter model! Ik vind hem wel zeer makkelijk uitkuisen, alles gaat makkelijk uit elkaar

Guest_garnet_*
Guest_garnet_*

#9 Geplaatst 05 maart 2009 - 17:52

Ik heb ook de fresh flow deluxe maar doordat Joey hem volledig leegschept met zijn pootjes is deze vervangen door een gewoon waterreservoir

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#10 Geplaatst 05 maart 2009 - 18:32

Ik heb ook de oude Cat-it..voorlopig tevreden van maar ja, hij maakt wel wat lawaai..

Guest_Fleterna's evita_*
Guest_Fleterna's evita_*

#11 Geplaatst 05 maart 2009 - 18:47

Ik heb de cat-it en ik ben er echt tevreden over, die van ons maakt bijna geen lawaai.

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#12 Geplaatst 05 maart 2009 - 19:12

Hier de drinkwell en nu wel een groter reservoir besteld maar de poezels vinden hem super!

Tirza
Tirza
  • 2.399 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 05 maart 2009 - 19:16

ik heb cat-it tot pompje kapot was

Nu heb ik fresh flow. Veel makkelijker in onderhoud en echt fluisterstil

Pixel
Pixel
  • 17.046 berichten

#14 Geplaatst 05 maart 2009 - 19:27

Wij hebben twee cat-its (oude model). Ik vind ze super! Ze maken eigenlijk geen lawaai, behalve wanneer het water te laag staat natuurlijk. Maar dat is wel handig eigenlijk, want dat geluid is dan zo irritant dat ik verplicht ben om het snel te gaan bijvullen.
Uitkuisen is heel gemakkelijk vind ik. Niet veel werk aan, je kan alles volledig uit elkaar halen (zelfs het pompje).

De fresh flow hebben we hier ook gehad. Amai, wat een miserie. Wat een ellendig ding vond ik dat! Maakte lawaai. Pompje zat verschillende keren per dag vol haar en maakte dan nog meer kabaal! En dat was eigenlijk ook wel logisch want het water gaat eerst door het pompje om dan door de filter te gaan... Die volgorde is toch gewoon absurd. :o
En dat uitkuisen was helemaal een ramp. Heb dat maar 1 keer gedaan en daarna is dat ding de kast in gezwierd. En die ene keer was een keer te veel hoor, had dat bijna in colère door het huis gesmeten. :evil: Hoekjes en kantjes waar je verdorie met je sponsje nog niet aan geraakt om te kuisen. Dat ding komt hier nooit meer in huis.

Met andere fonteinen heb ik geen ervaring. Zal ook niet direct gebeuren denk ik, vermits we heel tevreden zijn met de cat-its die we nu hebben.

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#15 Geplaatst 05 maart 2009 - 19:38

Een collega/vriendin heeft onlangs een Cat-It gekocht maar dat is dus enkel de bol..dus de kat moet van de bol drinken..er is zo geen extra kommetje zoals bij ons aan waar het water ook invloeit..is dit dan de nieuwe Cat-It?