Spring naar inhoud

- - - - -

Welke fontein heb jij?

• Log in om te reageren
225 reacties op dit onderwerp
technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#61 Geplaatst 18 maart 2009 - 21:07

elixeryen zei:

Hoe herkenbaar! :ha
Hoe vul je die drinkwell eigenlijk bij Technozino? Moet je gewoon de drinkbak vullen?
Bovenkant is er een deksel dat je eraf neemt,daar zit ook de filter, maar meestal giet ik gewoon bij in het bakje zelf.

Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#62 Geplaatst 19 maart 2009 - 21:55

Ik heb sinds 4 weken een Fresh Flow en tot hiertoe heb ik hem 3 keer helemaal uitgewassen. Eerst een paar uur in azijn, uitschuren en weer ineen zetten. Gaat allemaal heel gemakkelijk en vlot. Ik wilde ff aan andere Fresh Flowbezitters vragen hoe vaak jullie dat ding schoonmaken en hoelang jullie met een filter doen. Die hing dus echt wel onder de haren en de pluisjes maar éénmaal proper is hij als nieuw. Ik heb er echt totaal geen benul van of merk je dat mss? Gaat hij dan meer lawaai maken ofzo?

Niels + Evelyn
Niels + Evelyn
  • 3.389 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:09

OK, het is officieel... ik ga dit weekend een fontein aanschaffen! (Niels weet het wel nog niet maar soit :) ) Sinds Dieuwke in ons midden is, ligt er altijd overal water... Gisteren zag ik met de zon allemaal natte pootjes op de vloer staan, waren er spatten water op de muur en kast terechtgekomen,... Ik dacht: "De sloebers waren zo aan het spelen dat het balletje tussen het water terechtgekomen is en ze gespat hebben" Maar deze morgen heb ik mijn naïviteit opzij gezet... Dieuwke vindt water blijkbaar GEWELDIG! En mevrouwtje zit met haar pootje in het waterpotje te stappen en te krabben... Uiteindelijk zit ze wat te drinken, maar slaagde ze er ook in om allevier haar pootjes IN haar waterbakje te krijgen... :oops:
Ik dacht dat het bakje misschien te klein was (alhoewel...), maar toen ik er een groter bakje naast zette, stapte en rolde Dieuwke erin!!! :x

'k Heb hier verhalen gelezen van Gaëtane haar waterpoezie, maar'k zit er ook met zo eentje opgescheept!  8) Zou zo een fonteintje het prutsen met water stimuleren of zou ik niet contstant met een dweil achter prinsesje haar kontje moeten lopen? ;)
Geplaatste afbeelding

Roosje
Roosje
  • 7.935 berichten
  • 2 katten

#64 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:12

Allemaal leuke fonteinen !
Geplaatste afbeelding

Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#65 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:24

hier staat ook al een jaar een drinkwell platinum....
was hem twee keer per week 'gewoon' uit en eenmaal in de maand gaat hij de vaatwasser in... als ik het vaak genoeg doe dan is het een zeer simpele klus die max 15min in beslag neemt...
we zijn er heel erg tevreden mee , het filterje heb ik ondertussen wel vervangen door dampkapfilters... even goed maar stukken goedkoper ;)

Bewerkt door calfig, 20 maart 2009 - 10:28.

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#66 Geplaatst 20 maart 2009 - 10:56

Niels + Evelyn zei:

OK, het is officieel... ik ga dit weekend een fontein aanschaffen! (Niels weet het wel nog niet maar soit :) ) Sinds Dieuwke in ons midden is, ligt er altijd overal water... Gisteren zag ik met de zon allemaal natte pootjes op de vloer staan, waren er spatten water op de muur en kast terechtgekomen,... Ik dacht: "De sloebers waren zo aan het spelen dat het balletje tussen het water terechtgekomen is en ze gespat hebben" Maar deze morgen heb ik mijn naïviteit opzij gezet... Dieuwke vindt water blijkbaar GEWELDIG! En mevrouwtje zit met haar pootje in het waterpotje te stappen en te krabben... Uiteindelijk zit ze wat te drinken, maar slaagde ze er ook in om allevier haar pootjes IN haar waterbakje te krijgen... :oops:
Ik dacht dat het bakje misschien te klein was (alhoewel...), maar toen ik er een groter bakje naast zette, stapte en rolde Dieuwke erin!!! :x

'k Heb hier verhalen gelezen van Gaëtane haar waterpoezie, maar'k zit er ook met zo eentje opgescheept!  8) Zou zo een fonteintje het prutsen met water stimuleren of zou ik niet contstant met een dweil achter prinsesje haar kontje moeten lopen? ;)

Ik ken dat probleem met die pootjes in't water, schattig he :ha

Wij hebben ons ook daardoor een fontein aangeschaft, de eerste die ik vond was in Zoomart, de (oude) Cat-it. Is met een bol waar ze moeilijk nog mee kunnen spelen, juist Taiga die kwam er eerst aan met haar pootje, maar nu drinkt ze er gewoon van zoals ze met haar drinkbakje deed. De volgende die we gaan aanschaffen, zal ofwel de Drinkwell zijn ofwel de Fresh Flow, ik vrees dat ze daar wel terug mee gaat spelen, maarja dat zien we dan wel
Voor ons werkt de oude Cat-it momenteel perfect, ook vooral omdat we helemaal geen ervaring hebben met fonteintjes alsook onze poezemietjes niet, zo kunnen ze het makkelijk gewoon worden. Behalve MM die heeft er nog geen enkele keer van gedronken, de koppige beest :louche: Mss ook een aanrader voor jouw dametjes?

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#67 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:09

calfig zei:

hier staat ook al een jaar een drinkwell platinum....
was hem twee keer per week 'gewoon' uit en eenmaal in de maand gaat hij de vaatwasser in... als ik het vaak genoeg doe dan is het een zeer simpele klus die max 15min in beslag neemt...
we zijn er heel erg tevreden mee , het filterje heb ik ondertussen wel vervangen door dampkapfilters... even goed maar stukken goedkoper ;)

Super idee van die dampkap filters. Even doeltreffend als de echte? en welke bedoel je, die geruite van bij Blokker? Merci alleszins, ik doe hier toch goede ideekes op hoor! :thumb:

Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#68 Geplaatst 20 maart 2009 - 11:25

kiki zei:

Super idee van die dampkap filters. Even doeltreffend als de echte? en welke bedoel je, die geruite van bij Blokker? Merci alleszins, ik doe hier toch goede ideekes op hoor! :thumb:

gewoon van die ouderwetse witte wat je aan de lopende meter op de markt ofzo kan kopen... je kunt ze in afwasmachine steken en dan kun je ze langer herbruiken... en ik plooi ze wel dubbel en steek ze vooraan in het reservoir (dus vóór de gleuf waar het normaal zit), vind het zelfs beter als de oorspronkelijke filter en je kunt zien als ze vuil zijn...
:d
deel graag onze ideetjes hoor :goofy: ik heb een mac gyvertje in huis dus die heeft dagelijks goede ideetjes :heart:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#69 Geplaatst 20 maart 2009 - 17:42

Zou dat MacGyver trucje ook werken in een Cat-it?

Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#70 Geplaatst 20 maart 2009 - 18:26

poezemannen zei:

Zou dat MacGyver trucje ook werken in een Cat-it?

geen idee hoe die filter eruit ziet maar naar mijn bescheiden mening kan dat wel hoor :d , is prima filtermateriaal

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#71 Geplaatst 20 maart 2009 - 19:16

Ziet er zo uit:
Dus misschien wat dubbelvouwen zodat het iets steviger is en dan past het er waarschijnlijk ook wel mooi in..

Bijgevoegde thumbnails

• wpc274af75.jpg

Guest_calfig_*
Guest_calfig_*

#72 Geplaatst 21 maart 2009 - 19:42

poezemannen zei:

Ziet er zo uit:
Dus misschien wat dubbelvouwen zodat het iets steviger is en dan past het er waarschijnlijk ook wel mooi in..

ik zou het zeker proberen... je kan het dubbel of drie of vierdubbel vouwen ... hoe dikker hoe beter het filtert moet je maar denken... ;)
scheelt stuk in je portemonee hoor ;)

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#73 Geplaatst 21 maart 2009 - 20:28

Goed idee van die dampkapfilters

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 30 maart 2009 - 07:27

Is er iemand die de nieuwe Cat-it heeft? Gisteren uitleg gekregen van een verkoopster op de show in St-Niklaas en moet zeggen dat hij misschien toch nog interessant zou kunnen zijn... Zij beweert echter wel dat we met 3 filters/jaar zouden toekomen, waar ik heel sterk mijn twijfels over heb, want dat zijn meestal maar verkoperspraatjes natuurlijk :louche:
Die dampkapfilters raadde ze af, mijn vriend had dat gevraagd... ze zei dat het nut van de filter dan teniet gedaan wordt...

Die oude Cat-it ben ik niet zo tevreden van in dat opzicht dat ik hem moeilijk vind om hem bij te vullen, het heeft een "half jaar" (bij wijze van spreken) geduurd eer ik dat systeem doorhad met dat bolletje en dat veertje :ha Ik was er echter in geslaagd eerst om het bolletje met het veertje aan de andere kant te steken, dus het bolletje aan de buitenkant :ha

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#75 Geplaatst 30 maart 2009 - 13:25

:ha :ha Sorry, is wel grappig!