Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuw huisgenootje

• Log in om te reageren
39 reacties op dit onderwerp
English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 november 2009 - 22:13

Hoi allemaal. Sommigen onder jullie weten dus al dat ik naast mijn 7maand oude Ragdoll Amon nog een 2de katje wil. Dat idee had ik al een paar maanden. Ipv een 2de Ragdoll te nemen, wilde ik een goede daad doen. Ik ging dus voor een katje op Catshelter.
Het eerste katje dat me opviel was net besproken toen ik het opvanggezin telefoneerde. Dit vond ik heel jammer. Ik had dan een volledig zwart poesje gezien, genaamd Twiggy. Vandaag ben ik gaan kijken en Twiggy was nog erg zwak, ze was nog wat ziek en had diarree. Zo erg, dat haar poepje open lag :( Ze was ook enorm klein en had dus ondergewicht. Ze is 8 weken oud, maar als je ze ziet zou je zeggen dat het een kleintje is dat net haar oogjes open heeft en de eerste stapjes zet. De opvangmama zei dat ze nog heel lang in behandeling zou blijven. Ondertussen kwam haar zusje, Tiala, bij mij op schoot gekropen. Ze was ook nog zo klein, ze paste nog in mijn hand, en toen ze begon te spinnen was ik verkocht. Twiggy wordt dan samen met haar broertje geplaatst en hopelijk wordt zij snel beter.
Veel mensen zeggen dat het geen goede beslissing is. Ze zeggen dat mijn Ragdoll ongelukkig zal zijn, dat ze niet overeen zullen komen, dat je een HTK een buitenleven niet mag ontzeggen. Maar zij zijn met de fles grootgebracht en zijn kwetsbaar. Dan kan ik ze toch beter een gouden mandje binnen geven dan dat ze buiten nog vanalles moeten meemaken? Het is toch beter dat ik een HTK neem zodat er opnieuw opvang vrijkomt voor andere poezeltjes dan dat ik weer een raskat neem... niet dan? En Amon kan totaal niet alleen zijn, en dan kunnen ze ten minste lekker spelen.
Nu heb ik nog een probleempje :) Twiggy was een volledig zwart katje, en ik had de naam Zara al bedacht voor haar. Maar haar zusje, die ik dus nu zal adopteren is helemaal geen "Zara". Daar past die naam niet bij vind ik :LOL: Heeft iemand ideeën? Het moet wel bij Amon passen uiteraard :d dus geen Amon en Fluffy of zoiets :) Ideeën zijn welkom!
In bijlage een foto van Tiala. Ze is in het echt wel veel mooier, en veel kleiner ook dan op de foto.

Tiala.jpg

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 20 november 2009 - 22:21

Proficiat met je toekomstige nieuwe schatje. Ik denk dat Amon wel rap gewoon zal zijn dat er een klein spookje rond springt. En een HTK kan je ook gemakkelijk binnen houden hoor. Ik vind het heel mooi van je dat je een gewoon katje een zalig leven wilt geven.

Amira vind ik een zeer mooie naam.

Bewerkt door catherine, 20 november 2009 - 22:24.

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#3 Geplaatst 20 november 2009 - 22:33

Wat een klein schattig dutske!
Amon en ... Zira
             ... Zana
             ... Yara
             ... Kira
             ... Mara
Ik zou het ni goe weten ;)
Veel succes met je nieuwe kleine schatje en heel veel plezier ermee!!

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 november 2009 - 22:36

Amira is inderaad mooi :) ik heb een leerling in mijn klas die zo heet hihi.
Mara is ook mooi... Mss moet ik er Mira van maken :goofy: dat past nog wel. Ok, Mira komt op het lijstje. Nog andere tips? :d

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#5 Geplaatst 20 november 2009 - 22:52

Of Noma?
Of Noa?

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 november 2009 - 22:57

Noa vind ik ook heel mooi :d maar dat stond al op een andere lijst... Ook iets met toekomstige huisgenootjes... Maar dan voor kindjes ipv poezeltjes HAHA 8)

Geplaatste afbeelding

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 november 2009 - 22:58

proficiat met je toekomstige katje
Lara
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#8 Geplaatst 20 november 2009 - 23:13

Manon Vancampfort zei:

Noa vind ik ook heel mooi :d maar dat stond al op een andere lijst... Ook iets met toekomstige huisgenootjes... Maar dan voor kindjes ipv poezeltjes HAHA 8)
Holala, nog mooie vooruitzichten!! Wat kan het leven toch schoon zijn ;)

Nina
Enya
Ella
Finne
Erin (lees eerin)

En ik denk nog verder na zenne ;)

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 november 2009 - 23:17

beetle zei:

Holala, nog mooie vooruitzichten!! Wat kan het leven toch schoon zijn ;)

Nina
Enya
Ella
Finne
Erin (lees eerin)

En ik denk nog verder na zenne ;)

Hey Beetle
Gij hebt goede smaak  :) Nina en Ella staan ook al mijn lijstje met kindernamen... Als die er ooit komen natuurlijk :d maar das toekomstmuziek want daar moet je met 2 voor zijn uiteraard haha.

Geplaatste afbeelding

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#10 Geplaatst 20 november 2009 - 23:26

Manon Vancampfort zei:

Hey Beetle
Gij hebt goede smaak :) Nina en Ella staan ook al mijn lijstje met kindernamen... Als die er ooit komen natuurlijk :d maar das toekomstmuziek want daar moet je met 2 voor zijn uiteraard haha.

Thx!
Moet het eigenlijk op een a eindigen?

Lina
Liza

Bewerkt door beetle, 20 november 2009 - 23:27.

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#11 Geplaatst 20 november 2009 - 23:47

Aïka
Cilla
Zoë
Inky
Leïka
Angel
Xena
Usha (oesha uitgesproken)
Aruna (aroena uitgesproken)
Luka (Loeka uitgesproken of geschreven)
Ezra
Ayla
Zazoe

Verder kan ik niet meer denken vandaag ... Maar morgen doe ik nog eens mijn best!
Slaapwel!! En droom maar van je kleine schatje!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 21 november 2009 - 09:01

Gefeliciteerd met je nieuwe schat!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#13 Geplaatst 21 november 2009 - 09:38

Gefeliciteerd met je nieuwkomer!

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 21 november 2009 - 09:51

Dikke proficiat
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 21 november 2009 - 10:29

beetle zei:

Aïka
Cilla
Zoë
Inky
Leïka
Angel
Xena
Usha (oesha uitgesproken)
Aruna (aroena uitgesproken)
Luka (Loeka uitgesproken of geschreven)
Ezra
Ayla
Zazoe

Verder kan ik niet meer denken vandaag ... Maar morgen doe ik nog eens mijn best!
Slaapwel!! En droom maar van je kleine schatje!

Hm mijn ervaring is dat ik veel namen op een A mooi vind, weet niet hoe het komt  :) sommige namen zijn heel mooi, maar ik moet er een gevoel bij hebben dat het bij haar past. Dat is niet simpel :) Ik kan ze ook Mona noemen, Mona en Amon en dan Manon 8) allemaal dezelfde letters hihi. Nee ik ben er nog niet uit. Zal sewwes ook eens op van die sites zoeken, naar namen die iets met geschiedenis te maken hebben (ik geef geschiedenis, vandaar :d ) Amon is de Egyptische oppergod. Maar ik vind geen andere Egyptische namen die mooi zijn voor een kat. Alle, er zijn nog mooie namen, maar ze mogen niet te lang zijn :) ik moet ze nog kunnen uitspreken.

Geplaatste afbeelding