Spring naar inhoud

- - - - -

Bericht over Rescue remedy, onzin of mogelijk?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#1 Geplaatst 21 november 2009 - 17:22

Ik neem dit over van een Engels forum waar de titel mij al sceptisch maakte, maar toen ik verder las, groeide mijn ongeloof.

Op dat forum staat dus dat "namaak" Rescue Remedy (waarvan ik mijn twijfels heb of dat hier verkocht wordt) levensgevaarlijk is voor katten.
Dat het over namaak gaat, werd pas duidelijk in het topic :s

Nu, er zou "
Ethyene Glycol" in zitten, wat ook in anti-vries zit. Blijkbaar zit dit stofje eveneens in sommige schoonheidsproducten, dus dames, weet wat je op je gezicht smeert :louche: .

Weten jullie of er idd alcoholvrije RR wordt verkocht, waarvan ook sprake in dat topic en of er ook hier namaak RR op de markt is?

Ik geloof in elk geval totaal niks van dit verhaal. Het lijkt me het zoveelste broodje aap verhaal.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#2 Geplaatst 21 november 2009 - 17:27

Je zit altijd juist als je de originele rescue koopt. Dus het gele doosje met de officiele handtekening van Bach.

Er is tegenwoordig ook een alcohol vrije rescue op de markt, die heet Rescue Kids.

Geplaatste afbeelding

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#3 Geplaatst 21 november 2009 - 17:31

Ik denk dat er sowieso altijd alcohol in zit.  Er worden extracten gemaakt van de bloemetjes met water.  De alcohol wordt er nadien bij gedaan om het langer te kunnen bewaren.
Maar ik zou voor mezelf noch voor de katten RR kopen in een andere winkel dan de apotheker of biowinkel.  En zeker niet als het etiket afwijkt of verschilt van het originele...  
Ik heb nog nooit gehoord van namaak RR maar eerlijk gezegd verbaast tegenwoordig mij niks meer...

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 21 november 2009 - 17:32

Lies zei:

Er is tegenwoordig ook een alcohol vrije rescue op de markt, die heet Rescue Kids.

Toch dus... :LOL:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#5 Geplaatst 21 november 2009 - 20:36

Ik zou het ook houden op het originele :)
En het is daaaaaaaaaarom dat ik zo weinig mogelijk op mijn gezicht smeer haha :)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#6 Geplaatst 22 november 2009 - 00:42

Heb ook enkel de originele in huis. En ik smeer veel op mijn gezicht, maar ook van de betere soort :)

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#7 Geplaatst 22 november 2009 - 12:29

Ik koop de mijne ook altijd bij de apotheker, dus die in het gele doosje. Er zit idd alcohol in want als je het op een wonde doet dan pikt dat toch wel ferm vind ik. Maar alcohol werkt ook ontsmettend en het idd om het produkt beter te bewaren.