Spring naar inhoud

- - - - -

ogen kleur

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Guest_jopi_*
Guest_jopi_*

#1 Geplaatst 22 november 2009 - 11:36

Hoi iedereen,

Kan er iemand me vertellen wanneer ik zeker ben van de kleur van de kitten ogen en of ze nog verranderen
in de nest van drie zit er een lapjeskat een zwart en een bijna wit, zal er twee foto's bij plaatsen het wit heeft zo een felle blauwe oogjes vraag me af of dat zo blijft, er is toch verschil met het zusje haar ogen
niet de moeder maar de grootmoeder heeft ook felle blauw ogen, het zit in de familie
hopend op reactie grts jopi

Bijgevoegde thumbnails

• witteke3.JPG
  • nl3.JPG

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#2 Geplaatst 22 november 2009 - 12:07

ik kan er niet op antwoorden maar kan wel zeggen dat het prachtige kittens zijn!!!!

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 22 november 2009 - 12:12

Ik denk dat het witte kitten de blauwe oogjes gaat behouden, maar het kitten op de 2de foto gaat denk ik nog veranderen, je ziet daar nu al 2 kleuren in het oog.

krulleke
krulleke
  • 5.601 berichten

#4 Geplaatst 22 november 2009 - 12:17

Het witte kitten lijkt me geen wit maar een point.Dus ja dan houd het kitten blauwe ogen.

Bewerkt door krulleke, 22 november 2009 - 12:21.

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#5 Geplaatst 22 november 2009 - 13:51

yep, het calico kitten zal nooit blauwe oogjes houden, dat is "technisch" niet mogelijk

Guest_Elfonia_*
Guest_Elfonia_*

#6 Geplaatst 22 november 2009 - 14:08

krulleke zei:

Het witte kitten lijkt me geen wit maar een point.Dus ja dan houd het kitten blauwe ogen.

Hier dus weer zoals ik in je andere topic opmerkte:

je zou dit als fokker toch moeten weten? :catscratchhead

Pointed katten hebben steeds blauwe ogen...

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#7 Geplaatst 22 november 2009 - 14:22

Fairy zei:

yep, het calico kitten zal nooit blauwe oogjes houden, dat is "technisch" niet mogelijk

Dit is niet helemaal waar ;) maar meestal gaat die regel wel op

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#8 Geplaatst 22 november 2009 - 14:30

Laat mij eens een calico met blauwe ogen zien????????
dit is wél een verdunning calico en een raskat wellicht, dan kan het afhankelijk van de ouders wél, maar ik zie mijn Noa nog niet direct met blauwe ogen

Bewerkt door Fairy, 22 november 2009 - 14:35.

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#9 Geplaatst 22 november 2009 - 14:50

Fairy zei:

Laat mij eens een calico met blauwe ogen zien????????
dit is wél een verdunning calico en een raskat wellicht, dan kan het afhankelijk van de ouders wél, maar ik zie mijn Noa nog niet direct met blauwe ogen

Het is ook meestal niet zo, maar het kan wel hoor. Ligt een beetje ook aan de verdeling van het wit. Ik heb zo snel geen voorbeeld, het was ook meer om aan te geven dat het niet zo stellig is dat het nooit gebeurd........ Was geen aanval, maar een aanvulling. ;)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 22 november 2009 - 15:12

Het driekleurtje kan onmogelijk blauwe ogen hebben !! Die zullen koper worden. Tri en bicolors en ook klassieke kleuren hebben NOOIT blauwe ogen, dat is onmogelijk !!!

Het andere kitten is een colorpointje met wit, daar kan je dus geen stamboom voor aanvragen want pointjes met wit zijn niet toegestaan. Dit kitten zal wel blauwe oogjes houden, maar zo fel zullen ze niet blijven, ze zullen lichter worden.

Ze zijn wel mooi hoor !! Veel succes ! :heart: :heart:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 22 november 2009 - 17:53

:LOL: :heart: :heart:
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#12 Geplaatst 22 november 2009 - 18:21

:heart: :heart:

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 22 november 2009 - 18:30

:heart: :heart:

henny
henny
  • 1.601 berichten

#14 Geplaatst 22 november 2009 - 19:23

feroesti zei:

Het driekleurtje kan onmogelijk blauwe ogen hebben !! Die zullen koper worden. Tri en bicolors en ook klassieke kleuren hebben NOOIT blauwe ogen, dat is onmogelijk !!!

Het andere kitten is een colorpointje met wit, daar kan je dus geen stamboom voor aanvragen want pointjes met wit zijn niet toegestaan. Dit kitten zal wel blauwe oogjes houden, maar zo fel zullen ze niet blijven, ze zullen lichter worden.

Ze zijn wel mooi hoor !! Veel succes ! :heart: :heart:

In de Brits Korthaar standaard van de Harlekijn en Van staat bij oogkleur:
*Copper or deep orange
*Odd eyed, one eye deep blue, the other one copper or deep orange
*Deep blue

Bij de Bi-colour: copper or deep orange.

Het kan dus wel, net als Ginnie al eerder opmerkte, het ligt aan de witverdeling. Als deze op de plaats van de ogen is, dan is het heel goed mogelijk.

Henny

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#15 Geplaatst 22 november 2009 - 19:38

Oké , maar bij dit kitten zie je het koper er al inkomen. Het is toch normaal dat ze op die leeftijd nog blauw in hun ogen hebben. Dit kitten krijgt koper ogen, daar ben ik van overtuigd.

Het is trouwens enorm uitzonderlijk als calico's blauwe ogen hebben en  dan is daar meestal op gefokt. Wat bij deze niet zo is heb ik begrepen...

Het colorpointje niet natuurlijk, dat houdt de blauwe oogjes...