Spring naar inhoud

- - - - -

Slapen bij ons in bed!

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 23 november 2009 - 15:05

Hey!

Ik heb eerst wat gezocht of deze topic al bestond, maar heb het niet gevonden, verbeter me als hij wel zou bestaan!

Het gaat om het feit dat ons Anaïs het nogal leuk vindt om bij ons te slapen, tussen ons in, in bed... Ondertussen dat er talloze andere plaatsen zijn waardat ze kan gaan slapen (krabpaal, zetel, stoelen, een mandje op tafel met noten in waar ze nu ook in licht te slapen...) ze doet het niet elke nacht, maar toch, wij hebben liever niet dat ze bij ons slaapt 's nachts. Hoe leer je dit af? :s
We laten altijd de deur naar de living open, zo kan ze kiezen waar ze naartoe gaat...

Bedankt!
Groetjes,
Frances

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#2 Geplaatst 23 november 2009 - 15:08

:geluk: Ik denk dat dit heel moeilijk af te leren is, hier slaapt wie goesting heeft bij ons ook op het bedn soms zijn het er 2 soms wel eens 3 of zelfs geen. Hier staan alle deuren open dus ze kunnen gaan slapen waar ze willen.
Mss Proberen je deur toe te doen?

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#3 Geplaatst 23 november 2009 - 15:09

Als je niet wil dat ze op het bed slaapt, dan moet je de deur van de slaapkamer toe doen.
Een kat gaat altijd op de beste plaats liggen en zo in het bed tussen jullie in is best gezellig, zacht en warm.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#4 Geplaatst 23 november 2009 - 15:10

Als je mag kiezen, dan kies je toch voor het beste plaatske zeker!
Geef die kleine meid eens ongelijk! :d

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 23 november 2009 - 15:11

Ja dat zou een mogelijkheid zijn, maar ik doe dat liever niet, want dan zit ze helemaal alleen in de living, en als ze niet bij ons in bed slaapt, dan slaapt ze op de zetel in de slaapkamer, precies dat ze de wacht houdt :LOL: Dus ik zou haar niet graag opsluiten in de living, zodat het precies is dat we niet thuis zijn.

Als jullie vinden dat ik dat beter wél kan doen, zeg het dan hé :) ik ben totaal niet zo ervaren als de meesten onder jullie!

Bewerkt door Frances, 23 november 2009 - 15:11.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 23 november 2009 - 15:13

Guschi zei:

Als je mag kiezen, dan kies je toch voor het beste plaatske zeker!
Geef die kleine meid eens ongelijk! :d

Ja dat is waar :d volgens mij is ze trouwens verliefd op Steven ofzo :d Hij is een week ziek geweest en nu is hij terug gaan werken. Anaïs was de hele voormiddag helemaal in de war! miauwen tot en met en rondspringen, ze snapte het echt niet. En dan vond ze een pul van hem, en dan is ze daarop gaan liggen!!! Zooo schattig!  :heart:

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#7 Geplaatst 23 november 2009 - 15:14

Wat beter is, dat beslis je zelf, ik vind het juist heerlijk, zo'n klein poezenlijfje dicht tegen me aan!

Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#8 Geplaatst 23 november 2009 - 15:15

Hier slapen ze ook bij ons.. We hebben een groot bed dus.. Af en toe maken ze ons wel eens wakker snachts met hun geronk maar er zijn erger dingen :)

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#9 Geplaatst 23 november 2009 - 15:16

Guschi zei:

Wat beter is, dat beslis je zelf, ik vind het juist heerlijk, zo'n klein poezenlijfje dicht tegen me aan!

Ja het is leuk! maar ik draai en keer regelmatig in mijn slaap en dan zit ik constant met het idee van o nee sebiet lig ik op haar! :s :s  misschien moet ik eraan wennen ;) en dan komt dat allemaal in de sjakosh? :)

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#10 Geplaatst 23 november 2009 - 15:26

Frances zei:

Ja het is leuk! maar ik draai en keer regelmatig in mijn slaap en dan zit ik constant met het idee van o nee sebiet lig ik op haar! :s :s misschien moet ik eraan wennen ;) en dan komt dat allemaal in de sjakosh? :)

Niets van aantrekken. Ik lig hier meestal met 3 katten op het bed en ik draai mij zonder iets aan te trekken van hun. het is nog altijd mijn bed.
In het begin wordt je nog veel wakker door de kat, maar na een tijdje merk je niets meer. Ik wordt hier 's morgens wakker met speelgoed naast mijn hoofd, helemaal niets van gemerkt 's nachts.

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 23 november 2009 - 15:27

Lies zei:

Niets van aantrekken. Ik lig hier meestal met 3 katten op het bed en ik draai mij zonder iets aan te trekken van hun. het is nog altijd mijn bed.
In het begin wordt je nog veel wakker door de kat, maar na een tijdje merk je niets meer. Ik wordt hier 's morgens wakker met speelgoed naast mijn hoofd, helemaal niets van gemerkt 's nachts.

Haha zalig :LOL: :LOL: Oké, dan stop ik met mij zorgen te maken :d wij hadden vooral schrik haar te pletten 's nachts :s maar geen ocharme dus!

Guest_Libelle_*
Guest_Libelle_*

#12 Geplaatst 23 november 2009 - 15:31

Als je er bovenop gaat liggen, zal je het snel merken/voelen/horen! :LOL:

(ik spreek uit ervaring... :oops: :d )

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#13 Geplaatst 23 november 2009 - 15:36

Hier liet ik vroeger ook de slaapkamerdeur open en dan lagen alle 6 mn poezen bij me op bed. Ondertussen heb ik de deur gesloten en ze slapen nu allemaal mooi op hun krabpaal want het werd een beetje te druk :)

Marjananas
Marjananas
  • 2.897 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 23 november 2009 - 15:59

Onze katten komen meestal in de loop van de nacht bij ons liggen.
We gaan met twee slapen en worden wakker met vier... :love3:
Alleen kunnen ze soms lawaai maken waar ik wakker van word, op de één of andere manier vinden ze in de slaapkamer ALTIJD wel iets om tegen te meppen of mee te spelen.  Of ze proberen de kast open te krijgen want dat ligt daar toch zo zacht !  Soms zet ik ze om vijf uur 's morgens wel eens terug in de woonkamer.
Maar ik ben er nog nooit gaan op liggen dat ik weet, maar moest dat gebeuren zal ik dat snel geweten hebben denk ik... :LOL:

Guest_katman_*
Guest_katman_*

#15 Geplaatst 23 november 2009 - 16:30

Beste Frances,
In tegenstelling tot wat (sommige) mensen denken kun je katten PERFECT trainen! Ik heb twee katten en één slaapt ook op ons bed, enkel, we hebben haar een plaatsje gegeven aan de voeten en zo is er geen overlast. Katten leren enorm snel en slechte manieren leren wij hun (onbewust) snel aan... Laat uw kat rustig bij u komen als u gaat slapen maar geef haar de laatste uren voor het slapen gaan geen eten meer.
Zorg dat je enkele (een handje) vol brokjes hebt en ga naar bed. Wanneer ze bij u komt neem je ze zachtjes op en zeg er DUIDELIJK een commando woordje bij (is even goed als een clicker trouwens die voor training gebruikt wordt. Neem bijvoorbeeld het woord "voet" als commando (niet roepen hé, is geen hond). Nu komt HET belangrijkste onderdeel: van zo rap ze op de plaats is waar ze moet liggen zeg je dus "voet" en geef je ONMIDDELLIJK een snoepje of brokje droogvoeding of iets waar ze verlekkerd op is. Hier is het van zeer groot belang dat de beloning BINNEN DE SECONDE aan de kat wordt gegeven., daarna mag je eventueel (als ze haar neergelegd heeft), zachtjes bevestigen met "jaaa, brave poes" ofzo. Nu de eerste keren zal het niet zo perfect lukken maar als je dit regelmatig herhaald gaat het lukken. Nu dan is het nog niet gedaan want dan komt de derde leerfase: bekrachtig het belonen nu door maar AF EN TOE meer te belonen... Wanneer uw kat het "trucje" goed kent is er mogelijk sprake van "extensie of uitdoving" na een tijdje en dat moet je voorkomen door sporadisch nog eens een snoepje te geven...