Spring naar inhoud

- - - - -

Slapen bij ons in bed!

• Log in om te reageren
42 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 23 november 2009 - 16:39

Dat lijkt wel enorm op het trainen van een hond hé.
Je kat commando's aanleren wist ik al, maar om een plaats in het bed te kennen wist ik niet.
Hier kennen ze op, af, kom, nee. Bix kent ook draai u, hij heeft van tijd de neiging om met zijn achterste in mijn gezicht te gaan liggen, dan moet ik alleen draai u zeggen en hij legt zich te goei.
En ETEN dat kennen ze ook :ha

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#17 Geplaatst 23 november 2009 - 16:45

Hier hebben ze de keuze, liefst heb ik er 1 in mijn armen, :love3: Angel doet dat dikwijls....
Chanel ligt altijd aan mijn voeten, zelfs dat haar kittens in de kamer er naast zitten O:) , ze kan me niet missen. :d
Sala die zit natuurlijk bij de kittens, maar als er geen kittens zijn dan ligt ze bij mij onder het donsdeken. :heart:
Spano die wisselt af, ligt ook soms in mijn armen. :d

Alicia
Alicia
  • 2.222 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 23 november 2009 - 17:47

Hier gaat de deur toe 's nachts.

Ik vind het ook wel sneu om hem alleen te laten, maar mijn nachtrust is te belangrijk.

Ik begrijp het ook niet goed dat er zoveel katten op bed slapen... Dan word je toch regelmatig wakker? Ben je dan wel goed uitgeslapen 's morgens?

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#19 Geplaatst 23 november 2009 - 18:52

Alicia zei:

Hier gaat de deur toe 's nachts.

Ik vind het ook wel sneu om hem alleen te laten, maar mijn nachtrust is te belangrijk.

Ik begrijp het ook niet goed dat er zoveel katten op bed slapen... Dan word je toch regelmatig wakker? Ben je dan wel goed uitgeslapen 's morgens?

Dat is dus mijn probleem inderdaad... soms word ik dus wakker met het idee van "oh nee, ik lig toch niet op haar?!!"

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 23 november 2009 - 18:55

Zou me niet kunnen indenken dat ik zonder kat in bed zou liggen 's nachts. Als er eens een keertje geen bij me ligt, dan geraak ik zelfs niet in slaap. :onzeker:

Geplaatste afbeelding

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#21 Geplaatst 23 november 2009 - 19:01

Vroeger sliepen mijn chihuahua en mijn kat bij mij maar nu nietmeer omdat mijn vriend dat niet zo leuk vond (hij kon er niet van slapen...) Voor mij is het eender, is slaap er gewoon door! Syrah lag meestal ronkend naast mijn oor en Lola onder de dekens zo lepeltje hihi.
Het was ook een beetje omdat ik geen deur had in de slaapkamer en nu wel :)
Ze hebben er eigenlijk niks van gemaakt dat het niet meer mocht, een nacht gemiauwt en toen was het al stil!
Tja tis wel gezellig met de diertjes in bed, alleen kunnen ze wel eens een "ongelukje" hebben en dat vind ik eigenlijk echt onhygienisch (je matras kan je niet wassen hé) en als ze vlooien hebben... :s

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 23 november 2009 - 19:16

Ikzelf vind het zalig wanneer een kat bij mij komt liggen :heart: . Mijn vriend is ook zo... Bang dat hij erop gaat liggen, bang dat ze niet genoeg plaats hebben,.. Ik trek mij er niets (meer) van aan. Als ik mij wil omdraaien, doe ik dat. Oke, ik hou (als ik wakker ben) wel wat rekening met mijn 2 schatten, maar ik ga niet een nacht slecht liggen hoor. Ze passen zich wel terug aan. En raar maar waar.., ze komen altijd bij mij liggen :heart: .

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#23 Geplaatst 23 november 2009 - 19:19

Onze katten slapen ook op bed en het is een waterbed ! Wel nog geen enkel gaatje gehad in 5 jaar dat we dat bed hebben.
We hebben geen last van onze poezen, je wordt daar aan gewoon zeker. Onze katten zijn wel heel erg rustig en weten dat naar bed gaan, ook echt slapen betekend.
Als we eens ergens anders slapen voelt het heel raar. Dan mis ik ze wel en geraak ik moeilijker in slaap.
Ons bed wordt wekelijks verschoond en van vlooien hebben we nog nooit last gehad, onze poezels komen niet buiten en hebben toch frontlinepipetten. Bovendien worden onze katten maandelijks gewassen. Dagelijks word alles gestofzuigd, dus ook ons bed.  Onder de dekens kruipen ze zoiezo niet, dat vinden ze niet leuk. Ze liggen aan weerskanten naast ons hoofdkussen of aan onze voeten. Een vaste ligplaats hebben ze wel en zo laten ze mekaar met rust.
We hebben ook katten die nooit op bed komen, daar hebben ze geen behoefte aan.
Ik houdt zo van dat zachte gespin , zalig slaapliedje, daar wordt ik pas rustig van !! :love3: :love3: :love3: :love3: :love3: :love3:
In de kinderkamers komen ze niet. De kinderen slapen met hun deuren dicht.

English Rose
English Rose
  • 2.906 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 23 november 2009 - 19:19

Ik wilde eerst niet dat Amon bij mij zou slapen. Maar een Ragdoll neemt dat niet aan haha :d . Hij bleef miauwen en bonken tegen de deur, soms bijna een uur aan een stuk... Toen was ik het ook beu. Nu slaapt hij elke nacht bij mij en ik zou niet meer zonder kunnen :heart: soms als hij zich verveelt begint hij op het dekbed te springen (want dat zakt zo lekker in 8) ) en dan zet ik em wel eens in de living als ik nog verder wil slapen.

Geplaatste afbeelding

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#25 Geplaatst 23 november 2009 - 20:37

mijn slaapkamer deus staat open  maar Ramses zal niet in mijn bed komen maar bij de dochter daar moet de deur dicht of meneer is in het bed , hoe heb ik dit aangepakt van dag 1 hem laten verstaan dat het niet kon en Ramses gans de nacht weer naar beneden in zijn bed gebracht en dat is hier gelukt soms gaat hij wel eens proberen hoor zeker als de deur van de dochter niet goed dicht is maar ik doe mijn licht aan en zoef Ramses is snel naar beneden

xantippe
xantippe
  • 3.580 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 23 november 2009 - 20:43

samaya slaapt ook bij ons in bed, we hebben een tijdje geprobeerd haar op de grond te laten slapen, maar dat is niet gelukt. niet gelukt als in ik kon haar niet missen :oops:
ze heeft ook een mandje in de slaapkamer. ze wisselt af tussen aan onze benen liggen, in haar mand, en vlak naast mij. spinnen doet ze niet zo echt, wel soms veel te wild in het rond crossen, maar dan zetten we haar even op de gang. ik vind het echt fijn, met samaya in bed slapen, had me wel voorgenomen dat nooit te doen. maar voor mij is het vooral fijn omdat ik altijd allergisch ben geweest aan katten en dan vind je het héérlijk dat je zelfs kan slàpen met een kat in bed.

Guest_beetle_*
Guest_beetle_*

#27 Geplaatst 23 november 2009 - 21:45

Onze slaapkamer deur gaat voorlopig dicht ...
Niet dat de katten niet welkom zijn in ons bed maar ... als ik mijn voeten durf bewegen in bed, springt Boef ernaartoe alsof het een levende muis is! En mijn tenen zullen het geweten hebben!
Als ik dan eindelijk goe lig en stillekes, voel ik Boef van 't bed springen en bij ons jongste zoontje (die nog bij ons op de kamer ligt) in bed kruipen.  Daar ben ik niet zo happy mee ...  Ik zou niet willen dat mijn kleine ventje verstikt wordt door de kat of opstaat met een hoop schrammen ...
Dus tot zoonlief een eigen kamertje heeft; geen poezen op mijn bed (tenzij ik met de nacht heb gestaan ... stiekem dan ... dat ventje het ni ziet ... want 's avonds staan ze dan ook aan de deur te miauwen, zegt hij :LOL: ;) ;) )

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#28 Geplaatst 23 november 2009 - 21:52

Bij ons slapen ze gezellig bij op bed Geplaatste afbeelding

Ik zou het niet anders willen hebben!

Vroeger werd ik wakker van elk geluidje, sinds we katten hebben slaap ik overal door :LOL:

Frances
Frances
  • 7.446 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 23 november 2009 - 22:02

Leuk om alle ervaringen hier te lezen :LOL: Dus als besluit kan ik nemen dat het van persoon tot persoon afhangt of je het toelaat of niet, en oplossing is gewoon deur toe :) jaaaaaaa wie kan zoon snoezebolleke nu weerstaan in bed?!!! :LOL: :LOL: hihi

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#30 Geplaatst 23 november 2009 - 22:04

Natuurlijk! Allemaal mee als ze willen. 's Winters blijven ze soms liever beneden liggen, lekker warm omdat op de slaapkamer niet gestookt wordt.
Heerlijk is dat, zo'n zalig gevoel al die spinnende lijfkes tegen me aan.
Lou is een andere kwestie,dat is m'n kwijlende kopkat.
Eerst een beetje "dabben" op vrouwkes' hoofd: au au Lou, stop! :o
Als hij dan eindelijk ligt op m'n hoofd moet ik de kwijl regelmatig afvegen uit m'n haren, m'n gezicht, jummie....
Soms krijg ik gewoon de lachkriebels als hij "het" weer heeft, lig ik in m'n eentje te schateren in bed...
Geplaatste afbeelding