Spring naar inhoud

- - - - -

Waar moet je allemaal rekening mee houden als je op jezelf gaat wonen

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#16 Geplaatst 23 november 2009 - 16:43

Saskia is nu helemaal overdonderd door alle reacties en besluit nog heel wat jaren bij Hotel Mama te blijven :ha

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#17 Geplaatst 23 november 2009 - 16:46

Wow :s dat is toch wel veel om over na te denken.
Ik ga samenwonen met mijn vriend :) al gaat het vrees ik nog een tijdje duren...

morgen ga ik hem dit allemaal eens laten lezen denk ik
want we weten maar half waar we aan beginnen :oops:

merci voor de vele tips tot nu toe! ALS we alleen wonen, mogen jullie allemaal langskomen :LOL:

Edit: haha inderdaad Lies, het gaat nog zeker een jaartje of 2 Hotel mama blijven

Bewerkt door Saskia, 23 november 2009 - 16:47.

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#18 Geplaatst 23 november 2009 - 16:46

Lies zei:

Saskia is nu helemaal overdonderd door alle reacties en besluit nog heel wat jaren bij Hotel Mama te blijven :ha

Ocharm ja. Nu een beetje leukere kant van het verhaal graag!

Positieve punten:
* Je eet wat je wil, wanneer je wil
* Nooit gezever van ouders op je dak wanneer je absoluut dan naar TV moet kijken
* Je wordt meer nog dan als je thuis woont, in de watten gelegd door hen

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#19 Geplaatst 23 november 2009 - 16:47

Lies zei:

Zo kan ze wel nog wat sparen :) Dat is dan weer het voordeel haha :)

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#20 Geplaatst 23 november 2009 - 16:47

Ik zou nog iets vergeten, wanneer het definitief is dat je een appartement gevonden hebt, dan kan je altijd subtiel aan tantes, nonkels, bomma's, oma's, moeke's, mama's en papa's laten weten hoe fier je bent dat je gaat samenwonen en misschien krijg je dan wel een "samenwoondonatie". Zo kregen wij onze diepvriezer en klein elektro van de schoonouders, geld van mijn ouders, een wasmachine van mijn moeke, ... Alle beetjes helpen zeg ik maar :LOL:

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#21 Geplaatst 23 november 2009 - 16:48

Mélina zei:

Ocharm ja. Nu een beetje leukere kant van het verhaal graag!

Positieve punten:
* Je eet wat je wil, wanneer je wil
* Nooit gezever van ouders op je dak wanneer je absoluut dan naar TV moet kijken
* Je wordt meer nog dan als je thuis woont, in de watten gelegd door hen

hahaha da's waar ja, de eerste weken dat ik niet meer thuis woonde stonden ze om de haverklap aan de deur met soep, handdoeken, noem maar op :-) Ze misten mij blijkbaar toch al :)
Als ik nu een paar dagen niets laat weten dan bellen ze al om te vragen of ik nog leef hahaha :)

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#22 Geplaatst 23 november 2009 - 16:49

Hobayni zei:

Ik zou nog iets vergeten, wanneer het definitief is dat je een appartement gevonden hebt, dan kan je altijd subtiel aan tantes, nonkels, bomma's, oma's, moeke's, mama's en papa's laten weten hoe fier je bent dat je gaat samenwonen en misschien krijg je dan wel een "samenwoondonatie". Zo kregen wij onze diepvriezer en klein elektro van de schoonouders, geld van mijn ouders, een wasmachine van mijn moeke, ... Alle beetjes helpen zeg ik maar :LOL:

ja dat heb ik gemerkt dat vele een samenwoonvat geven :)
denk dat wij dat ook gaan doen
om uitzet moeten we ons geen zorgen maken

bestek en borden krijgen we van mijn mama, handdoeken krijgen we van niels zijn mama :LOL:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#23 Geplaatst 23 november 2009 - 16:54

Hobayni zei:

Daar waren mijn ouders voor :)
Zij hebben mijn meubels en frigo betaald. Ze vonden het oneerlijk tov mij omdat mijn broer 5 jaar had gestudeerd en ik niet.
Ze hadden veel geld in zijn toekomst gestoken, studies, kot,... Vandaar dat ze het persé de meubels wouden betalen.

Voor mij was dat niet nodig en ik heb de meubels gekozen die ik met mijn budget ook had gekocht.
Een heel welkome start was het dus.

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#24 Geplaatst 23 november 2009 - 16:56

@ Saskia: het is inderdaad veel dat op je afkomt en wij schrokken ook in het begin soms van onverwachte rekeningen of papieren die blijkbaar nog in orde moesten worden gemaakt.
Anderzijds, elke 'tegenslag' of 'fout' is een goede leerschool geweest en je wordt er een heel stuk zelfstandiger door. Wij zijn 27 en 24 jaar en hebben pas een zoontje. We kennen veel mensen van 27- 30 die nog in "hotel mama" wonen en als we die soms bezig zien en horen hebben we vaak het gevoel dat zij nog pubers zijn...
en natuurlijk het grootste voordeel: je vrijheid! Je doet wat je wil, eet wat je wil, kijkt tv wanneer je wil... ;)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#25 Geplaatst 23 november 2009 - 16:56

Lies zei:

Daar waren mijn ouders voor :)
Zij hebben mijn meubels en frigo betaald. Ze vonden het oneerlijk tov mij omdat mijn broer 5 jaar had gestudeerd en ik niet.
Ze hadden veel geld in zijn toekomst gestoken, studies, kot,... Vandaar dat ze het persé de meubels wouden betalen.

Voor mij was dat niet nodig en ik heb de meubels gekozen die ik met mijn budget ook had gekocht.
Een heel welkome start was het dus.

en heeeeeeeeeele mooie meubeltjes :) Allé vind ik persoonlijk :)

Guest_Pinkbubblegum_*
Guest_Pinkbubblegum_*

#26 Geplaatst 23 november 2009 - 16:58

Ik heb zelf mijn diepvriezer, stofzuiger, microgolf, wasmachine en droogkast gekregen van mijn grootouders.
Voor de rest heb ik hun meubels gekregen aangezien zij toch gingen verhuizen en nieuwe meubels gingen kopen.
Mijne uitzet, dus alles voor de keuken heb ik van mijn mama, dit had zij nog van de scheiding.

Na 5 jaar heb ik mijn nieuwe meubels en sofa gekocht :)

Guest_Mélina_*
Guest_Mélina_*

#27 Geplaatst 23 november 2009 - 17:01

Saskia zei:

ja dat heb ik gemerkt dat vele een samenwoonvat geven :)
denk dat wij dat ook gaan doen
om uitzet moeten we ons geen zorgen maken

bestek en borden krijgen we van mijn mama, handdoeken krijgen we van niels zijn mama :LOL:

Ge moet voor de grotere dingen proberen te gaan: wasmachine, Senseo, droogkast, stofzuiger :x

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#28 Geplaatst 23 november 2009 - 17:08

[QUOTE][Ik heb zelf mijn diepvriezer, stofzuiger, microgolf, wasmachine en droogkast gekregen van mijn grootouders.
Voor de rest heb ik hun meubels gekregen aangezien zij toch gingen verhuizen en nieuwe meubels gingen kopen
/QUOTE]

Als je het krijgt mag je jezelf gelukkig prijzen ;) ... Indien niet moet je toch rekenen op een kost van ongeveer 4000€. Okee, wij hebben meteen een amerikaanse frigo gekocht, wat de kosten wat opdrijft maar voor electronica, bankstel, eetkamer etc mag je toch rekenen op 3500€
wij hadden zelf gekocht:
- stofzuiger
-wasmachine
-fornuis
-microgolfoven
-droogkast
-salontafel
-tv-meubel
-eetkamertafel + 6 stoelen
-bankstel
-dressoir voor badkamer
-amerikaanse frigo ( = ijskast + diepvries)
- kleerkast voor mijn vrouw
-cd-rekjes
ikzelf had dan vroeger in school mijn eigen bed, kleerkast en eetkamerdressoir al gemaakt.
Al onze bijgekochte meubels kwamen niet uit de dure zaken, maar eerder ikea, e.d.

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#29 Geplaatst 23 november 2009 - 17:10

Wij gaan vooral kringloopmeubels kopen
mijn vriend heeft er tijdje gewerkt en heeft hier en daar wat aan de kant laten zetten voor een goed prijsje :) en omdat hij er gewerkt heeft mag het langer blijven staan dan dat er gewone klant wat opzij zou laten zetten

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#30 Geplaatst 23 november 2009 - 17:15

zo moet je het ook doen want het leven is gewoon heel erg duur en ze profiteren overal van de jonge mensen.
onze eetkamertafel en stoelen hebben we gekocht van een klooster waar alles werd verkocht het is een vol eiken tafel met barsten en nerven in, maar dat vinden wij juist mooi
de stoelen zitten wel erg hard, denk dat dat werd gedaan om de monnikskes of nonnekes vroeger nog wat extra te geselen :d