Spring naar inhoud

- - - - -

Waar moet je allemaal rekening mee houden als je op jezelf gaat wonen

• Log in om te reageren
38 reacties op dit onderwerp
Guest_Amelie_*
Guest_Amelie_*

#31 Geplaatst 23 november 2009 - 17:15

Saskia zei:

Wij gaan vooral kringloopmeubels kopen
mijn vriend heeft er tijdje gewerkt en heeft hier en daar wat aan de kant laten zetten voor een goed prijsje :) en omdat hij er gewerkt heeft mag het langer blijven staan dan dat er gewone klant wat opzij zou laten zetten

Das nog gemakkelijk :)

Dier
Dier
  • 797 berichten
  • 1 katten

#32 Geplaatst 23 november 2009 - 20:17

Ik heb nu iets anders. Ik heb een studio in leuven.
Het is in deze blok rond de 400/maand en vaste kosten ongeveer 600 per jaar (dus voor water, electriciteit, verwarming, kotnet en tv, ...)

voordeel aan het gebouw waar ik nu zit: domicile is hier mogelijk!! dus na mijn studies kan ik hier gewoon blijven wonen! Nadeel: als je geen student meer bent kan je niet o kotnet inloggen dus moet je nog een apart abo nemen voor internet

ik zit hier nog goed voor een paar jaar :thumb:
als je die kosten vergelijkt met de kosten van een ├ęcht appartement dan vind ik dat mooi meevallen hoor, maarja ik ben alleen dus dan heb je sowieso niet veel nodig (ik heb een heel klein keukentje, douche en een aparte wc, maar voor mij volstaat het :) )

Bewerkt door Dier, 23 november 2009 - 20:18.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#33 Geplaatst 23 november 2009 - 20:32

Als jullie na die 2j hotel bij mama nog samen zijn, kunnen jullie mss beter uitzien om een huisje of appartement te kopen. De andere kosten van meubels ed blijven hetzelfde. En je kan de hypotheek lening inbrengen op je belastingen. Huren is verloren geld. :)

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#34 Geplaatst 23 november 2009 - 20:42

om een huis/appartement te kopen daar hebbe we al over gebabbeld
we zouden toch liever eerst even huren (3 jaar ofzo) en het kost misschien wel wat geld, maar als het dan toch nog zou moeten foutgaan, is het gewoon kwestie van de huur enzo op te zeggen en komt het toch nog goedkoper uit dan dat we iets zouden kopen (als wij goed denken toch :LOL: )

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#35 Geplaatst 23 november 2009 - 20:59

Weet je, over huren (en kopen) in Belgie heb ik helemaal geen verstand. Ik heb dus maar 1 tip waar je op moet letten.........

dat je genoeg ruimte hebt voor al je (toekomstige) poezels

:catangel

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Saskia_*
Guest_Saskia_*

#36 Geplaatst 23 november 2009 - 21:26

ginnie zei:

Weet je, over huren (en kopen) in Belgie heb ik helemaal geen verstand. Ik heb dus maar 1 tip waar je op moet letten.........

dat je genoeg ruimte hebt voor al je (toekomstige) poezels

:catangel

haha :)
tja dat is nog zo'n discussiepunt he... mijn vriend wil de katten niet meenemen, ik wel
mijn vriend wil een hond, ik niet :LOL:

heb al geprobeerd om hem om te praten door te zeggen: jij krijgt een hond als mijn katten meemogen
maar voorlopig werpt het zijn vruchten niet af..

we hebben nog wel even de tijd

Guest_turbojeng_*
Guest_turbojeng_*

#37 Geplaatst 23 november 2009 - 21:49

@ saskia: honden worden in 90% van de huurwoningen/appartementen geweigerd, katten doen ze minder moeilijk over maar kunnen ze ook weigeren...
wij mogen in regel geen huisdieren houden maar hebben ook onze twee katten. We hebben ze wijselijk verzwegen voor onze huisbaas

ginnie
ginnie
  • 12.877 berichten
  • 13 katten

#38 Geplaatst 23 november 2009 - 21:54

Saskia zei:

haha :)
tja dat is nog zo'n discussiepunt he... mijn vriend wil de katten niet meenemen, ik wel
mijn vriend wil een hond, ik niet :LOL:

heb al geprobeerd om hem om te praten door te zeggen: jij krijgt een hond als mijn katten meemogen
maar voorlopig werpt het zijn vruchten niet af..

we hebben nog wel even de tijd

Wat dacht je van een hond onder de katten :x Of een grote kat en een kleine hond :x
Met een beetje compromis kom je er wel (voorbehouden dat je een huisje vindt waar je huisdieren mag houden dan.)

Geplaatste afbeelding
Groetjes van Wendy en de poezenbende

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#39 Geplaatst 23 november 2009 - 22:45

Ik heb niet gelezen wat hier allemaal al staat (te moe ;) ) maar ik woon juist alleen dus ik heb wel een idee, misschien zijn deze nog niet genoemd:

- brandverzekering
- familiale verzekering
- ziekenfonds
- Telecommunicatie: vaak veel duurder dan je denkt
- TV: idem dito
- anders berekende belasting dan thuis

de rest waar ik zo even op kom is wss al gezegd geweest ;)