Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
nisha's wonderland
nisha's wonderland
  • 2.871 berichten

#151 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:17

heb ik echt nog niet over nagedacht... Koop grind per pallet en eten per 100kg... Geen gedacht van hoeveel ik maandelijks uitgeef. Als het op is koop ik ander...

Verder krijgen ze af en toe eens visje of een snoepje of wat anders wat ze heel graag lusten!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#152 Geplaatst 30 januari 2011 - 21:31

YvVanRoyen zei:

:p ik wil het niet weten, ik wil het niet weten, ik wil niet rekenen, ik reken op het werk al een hele dag. thuis wil ik genieten van alle poezeltjes, 't vrouwke en lekker eten en drinken ...

Zeker dat je het niet wilt weten?? Ik anders wel :x :x :x :p :p .

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#153 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:21

Ik ga dit topicje nog eens uppen. Waarom?
Ik heb momentel 6 poezeltjes en 3 kittens.  Ik ben nu aan maand 3 om alle kosten die we uitgeven aan de poezen (maar dan echt alles) te noteren en dus bij te houden.
Gemiddels kom ik op een 500 euro per maand (de laatste 3 maanden). :o :o
Nu is het wel zo dat ik de laatste maanden veel kosten heb gehad.

- Tijger die ziek was en waarbij me niets vond. Dus verschillende DA bezoeken, andere onderzoeken, 2 AB- kuren, andere medicatie,...
- Rosje die zijn weg tot bij ons gevonden had. Dus ook DA bezoeken, ook (bloed)onderzoeken, daarna bleek ze zwanger.
Dus een zwangere kat brengt ook extra kosten met zich mee en ik denk dat ik jullie niet moet wijsmaken dat kittens ook een mooie duit geld kosten.

We hebben ons deze maand ook een krabpaal aangeschaft (geen dure) en vorige maand 3 wandhangers. Dus dat zit er ook bij.

Dus ja, een mooie reis kosten ze ons zeker :goofy: . Zeker na zo'n maanden O:) .

Hopelijk gaat het nu wel minderen, maar voorlopig vrees ik ervoor. Rosje moet haar herinentingen nog krijgen + sterilisatie.
En afhankelijk of we de kittens gaan houden of niet, kost het ook weer een mooi duitje 8) .

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#154 Geplaatst 20 mei 2012 - 19:58

Er zijn zo van die momenten waarop onze poezels ons flink wat centjes kosten :trance:
Maar een groot deel van die kosten zijn éénmalig of komen slechts één maal om de zoveel tijd terug (krabpaal, sterilisatie, jaarlijkse vaccins, ontkalken tandjes als ze wat ouder zijn, ...).

Deze week heb ik bij Zooplus een bestelling geplaatst van net geen 190€, maar daar zit een kattenhol, een kattennet, wat speelgoedjes en een spaarplan bij (zodat ik in 't vervolg korting krijg, 'k heb er al 50% van de prijs uit), de rest is keiveel eten (ik was een topic over gezonde voeding aan het bekijken terwijl ik bij Zooplus aan het bestellen was :louche: ).
Met dat eten gaan ze een hele tijd doen, zeker met de brokjes (4.4 kg terwijl ik er hier nog een 4,5kg had staan voor mijn dieet-katten) en toch ook wel een tijdje met de natvoeding.

Maar als er zo ééntje tussenzit met gezondheidsproblemen of die speciale zorgen nodig heeft, of veel ouderdomskwaaltjes krijgt, of gelijk als bij jou zwanger wordt en de beste zorgen krijgt, dan loopt het soms wel op. Tijdens zo'n maanden wil ik ook de rekeningen niet optellen, en anders moet ik die mentaal maar "over een heel kattenleven" spreiden. 'k Heb geen kinderen, alleen poezels die mijn surrogaat-kindjes zijn :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#155 Geplaatst 20 mei 2012 - 20:00

Sabine2 zei:

Er zijn zo van die momenten waarop onze poezels ons flink wat centjes kosten :trance:
Maar een groot deel van die kosten zijn éénmalig of komen slechts één maal om de zoveel tijd terug (krabpaal, sterilisatie, jaarlijkse vaccins, ontkalken tandjes als ze wat ouder zijn, ...).

Deze week heb ik bij Zooplus een bestelling geplaatst van net geen 190€, maar daar zit een kattenhol, een kattennet, wat speelgoedjes en een spaarplan bij (zodat ik in 't vervolg korting krijg, 'k heb er al 50% van de prijs uit), de rest is keiveel eten (ik was een topic over gezonde voeding aan het bekijken terwijl ik bij Zooplus aan het bestellen was :louche: ).
Met dat eten gaan ze een hele tijd doen, zeker met de brokjes (4.4 kg terwijl ik er hier nog een 4,5kg had staan voor mijn dieet-katten) en toch ook wel een tijdje met de natvoeding.

Maar als er zo ééntje tussenzit met gezondheidsproblemen of die speciale zorgen nodig heeft, of veel ouderdomskwaaltjes krijgt, of gelijk als bij jou zwanger wordt en de beste zorgen krijgt, dan loopt het soms wel op. Tijdens zo'n maanden wil ik ook de rekeningen niet optellen, en anders moet ik die mentaal maar "over een heel kattenleven" spreiden. 'k Heb geen kinderen, alleen poezels die mijn surrogaat-kindjes zijn :)

Ik heb ook geen kinderen. Manlief zegt wel eens: 'Waarom bestaat er niet zoiets als 'kattengeld' zoals 'kindergeld'?' O:)

Sabine2
Sabine2
  • 8.920 berichten
  • 4 katten

#156 Geplaatst 20 mei 2012 - 20:02

Ja, daar gaan we verder over mogen dromen :LOL:

Deborah
Deborah
  • 115 berichten
  • 3 katten

#157 Geplaatst 04 juni 2012 - 14:47

Voor mijn 3 poezels:

Droge voeding: € 34,99
Natvoer: +/- € 14,97 (elke maand ander bedrag want ik wissel van merken af)
Snoepjes: €  5,00

Kattenbakvulling: € 17,99
Rol vuilniszakken: € 6,25 (Ik koop speciaal een rol met 22 liter zakken voor het vuile grit)

Totaal: € 79,20

Ik zal vast nog wel een paar dingetjes vergeten zijn. :)
Volgende maand zal het weer een stuk duurder zijn want dan krijgen 2 van de 3 hun jaarlijkse inenting / check-up + Timo zal dan ook (eindelijk) gechipt worden. O:)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#158 Geplaatst 04 juni 2012 - 16:17

Oh, zat ik ook maar aan de 80 euro per maand :goofy:

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#159 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:43

Hey allemaal,

Ik zou heel graag een poesje in huis halen, maar besef dat zo'n beestjes natuurlijk ook centjes kosten als je ze een goed leven wil geven. Daarom mijn vraag aan jullie, hoeveel geven jullie gemiddeld per jaar uit aan jullie kat? En daarmee bedoel ik dan voeding, kattenbakkorrels, dierenarts,... (geen luxedingen zoals trimsalon of éénmalige aankoop van de kattenbak zelf bijvoorbeeld).

groetjes!
Mylo Banner

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#160 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:47

Wij hebben 2 katten in huis en wij betalen zo'n 50€ de maand aan eten (droog en natvoer), kattenbak korrels hebben we 30€ betaald voor een zak van 40L (houtvezel) en daar zijn we nu onze 3de maand mee ingegaan.
We hebben hier nog geen onverwachte dierenarts kosten gehad, maar daar moet je ook rekening mee houden natuurlijk.
En voor hun jaarlijke inenting zijn we zo een 25€ per kat kwijt.

En dan ja, speeltjes, snoepjes enz, maar dat maak je zo duur als je zelf wilt :)

Time spent with cats is never wasted

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#161 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:51

Bekijk berichtFarailde7, op 13 februari 2013 - 16:43, zei:

Hey allemaal,

Ik zou heel graag een poesje in huis halen, maar besef dat zo'n beestjes natuurlijk ook centjes kosten als je ze een goed leven wil geven. Daarom mijn vraag aan jullie, hoeveel geven jullie gemiddeld per jaar uit aan jullie kat? En daarmee bedoel ik dan voeding, kattenbakkorrels, dierenarts,... (geen luxedingen zoals trimsalon of éénmalige aankoop van de kattenbak zelf bijvoorbeeld).

groetjes!

Ik heb je topic samengevoegd  met een bestaand topic hierover.
Hier zal je al heel wat informatie terugvinden :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#162 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:53

Bekijk berichthilleke, op 13 februari 2013 - 16:51, zei:

Vandaar ik niet kon reageren! :-)

Maar 25 euro per kat aan inenting?? Ik betaal al 45 euro voor de leucose inenting alleen per kat! Zonder visite uiteraard.
Oke, dit MOET je niet doen (mijn komen buiten).

Er is ergens hier op de site wel een topic over. Misschien eens via zoekfunctie even opzoeken.

Farailde7
Farailde7
  • 2.741 berichten
  • 1 katten

#163 Geplaatst 13 februari 2013 - 16:58

Bekijk berichthilleke, op 13 februari 2013 - 16:51, zei:

Ah bedankt! Sorry, ik had het niet gezien dat er al een bestond.
Mylo Banner

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#164 Geplaatst 13 februari 2013 - 17:05

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 13 februari 2013 - 16:53, zei:

Vandaar ik niet kon reageren! :-)

Maar 25 euro per kat aan inenting?? Ik betaal al 45 euro voor de leucose inenting alleen per kat! Zonder visite uiteraard.
Oke, dit MOET je niet doen (mijn komen buiten).

Er is ergens hier op de site wel een topic over. Misschien eens via zoekfunctie even opzoeken.

Die van ons komen nu wel niet buiten en de DA had gezegd dat zulke inentingen niet echt nodig zijn als je katjes nooit buiten komen.
Ik begin nu wel te twijfelen of het 25 of 30€ was, kan zijn dat het toch 30€ was, kan ik niet echt met zekerheid meer zeggen.
Maar 45€ zeker niet.
Ze zijn wel gechipt, dat heeft rond een 70€ gekost.

Time spent with cats is never wasted

Kegi
Kegi
  • 1.341 berichten
  • 2 katten

#165 Geplaatst 13 februari 2013 - 19:47

Ik geef dan blijkbaar toch echt niet veel uit aan onze bloterikken. Ik betaal voor het eten +-60 euro/3m en +-25/3m voor kattengrind. Dan ongeveer een 5-tal euro aan snoepjes en natvoer eten ze hier praktisch niet, want dat zorgt voor diarree... En dat is dan voor 2 katten geteld. En dan nog 1x per jaar 20euro voor hun jaarlijkse inenting.