Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#31 Geplaatst 24 november 2009 - 00:00

ik WIL het echt niet weten... ik zou er in ieder geval een heeele hoop leuke spullen voor kunnen kopen...
maarja... die spullen kunnen me nooit zo gelukkig maken als men lieve engeltjes ^^ ze zijn het veel meer dan waard :) en veel geld... ik vind men schatjes onbetaalbaar :)

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#32 Geplaatst 24 november 2009 - 00:07

[quote name='crazy_catlady'] ik WIL het echt niet weten... ik zou er in ieder geval een heeele hoop leuke spullen voor kunnen kopen...
maarja... die spullen kunnen me nooit zo gelukkig maken als men lieve engeltjes ^^ ze zijn het veel meer dan waard :) en veel geld... ik vind men schatjes onbetaalbaar :)
[/quote

Zo is dat! Een waarheid als een koe.
Wat zijn spulletjes in vergelijking met de liefde die je krijgt?

Bewerkt door kiki, 24 november 2009 - 00:07.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#33 Geplaatst 24 november 2009 - 00:11

[quote name='kiki'][quote name='crazy_catlady'] ik WIL het echt niet weten... ik zou er in ieder geval een heeele hoop leuke spullen voor kunnen kopen...
[/quote

Zo is dat! Een waarheid als een koe.
Wat zijn spulletjes in vergelijking met de liefde die je krijgt?
[/quote]

niks... met alleen maar spulletjes te kopen probeer je alleen maar om een onvulbare leegte te vullen...
Maar het verbaasd me elke dag opnieuwe hoeveel vreugde men hart kan voelen als ik één van men schatjes gelukkig zie spelen, of als iemand tevreden op men schoot ligt te spinnen... Dat geeft zoveel meer voldoening, warmte en vreugde dan gelijk welke spullen...

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#34 Geplaatst 24 november 2009 - 08:41

Ik ga me er dus ook even aan wagen. Voor 4 schatten:
- natvoer: €30
- korrels: ongeveer € 47 (is omdat ik voorlopig nog zakken van 4 kg koop. Zodra ik grotere zakken koop, wordt dit goedkoper)
- kattenbakzand: ongeveer € 28
- Stronghold: € 54
- snoepjes: ongeveer € 10
Dat wordt dus € 169 per maand.
En dan nog af en toe een speeltje (maar deze maand hebben ze er maar 2 nieuwe bijgekregen dus dat valt mee. Ik kwam aan €10).

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#35 Geplaatst 24 november 2009 - 08:44

Joloka zei:

- korrels: ongeveer € 47 (is omdat ik voorlopig nog zakken van 4 kg koop. Zodra ik grotere zakken koop, wordt dit goedkoper)
En dan nog af en toe een speeltje (maar deze maand hebben ze er maar 2 nieuwe bijgekregen dus dat valt mee. Ik kwam aan €10).

En ik lig daar dus niet wakker van. :p

Geplaatste afbeelding

Ellenita
Ellenita
  • 26.688 berichten
  • 9 katten

#36 Geplaatst 24 november 2009 - 09:28

ik wil het gewon niet weten,..... :LOL:
poezenknuf van mij en mijn pareltjes : :paw Iruna,Syrai, Hindou, Reiko, Inty, Deva, Loki, Munay, Indira en *Thaira* :paw
Geplaatste afbeelding

Guest_Fairy_*
Guest_Fairy_*

#37 Geplaatst 24 november 2009 - 09:38

Ellenita zei:

ik wil het gewon niet weten,..... :LOL:

zie je wel, struisvogelpolitiek is populair hier :LOL:
Ik weet wel dat ik medisch gezien véél meer spendeer aan de dieren dan aan mezelf. Ikzelf zal gemakkelijk met iets blijven rondlopen, maar m'n diertjes die gaan naar de dokter en ze zijn niet verzekerd

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 24 november 2009 - 09:51

brithany zei:

Wat is dat??

Dikke melk, eigenlijk bijna pap voor poezels.
Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#39 Geplaatst 24 november 2009 - 09:52

Ook al: als ze twee keer kuchen, een haar ligt verkeerd of ze slapen drie minuten langer, dan hang ik al aan de foon.
Leg het probleem uit en dan zegt hij automatisch:" Of wil je dat ik even langskom?"(hij woont hier om de hoek).
"Ja doe dat maar, dan ben ik op m'n gemak.)
Dat maakt me dus geen sikkepit uit zolang iedereen hier maar gezond en wel is.
En zoals Fairy zegt denk ik dan ook als ik iets mankeer:"Och ja het zal wel weer overgaan".
Geplaatste afbeelding

Smitten Kitten
Smitten Kitten
  • 11.119 berichten

#40 Geplaatst 24 november 2009 - 10:03

Bij ons hangt dat af van maand tot maand. Nu deze maand is een heeeele dure en alleen aan krabpalen ben ik al bijna 1000 euro kwijt. Maar dan kan ik ook meteen weer voort voor een aantal jaar. Volgende maand is er ook een hele dure, maar daarna zijn het weer wat rustige maanden (puur de kosten van mijn eigen katten dan, de komende drie maanden hebben we ook een nestje kittens in huis, wat ook een dure bedoening is, maar dat tel ik nu niet mee in de kosten van mijn katten. Daar heb ik ook een andere rekening voor.)

Maar er zijn ook maanden dat ik buiten eten, kattenbakvulling, af en toe een speelgoedje etc niets extra koop voor de katten.

Mijn vriend en ik delen de kosten van de katten wat betreft voeding, medische zorgen en kattenbakvulling. De rest (zoals mijn 1000 euro aan krabpalen :LOL: ) betaal ik zelf.

Kattenbakvulling: 20 euro per week
Carnibest of ander KVV: ca. 1,5 euro/dag
Ander vers (bv stukje biefstuk, kwarteltje, kipfilet): ca. 3 euro/dag
Blik: ca. 2 euro/dag
Brok: geen idee, we kopen zakken van 10 kilo en aangezien ze brok enkel als snack eten heb ik geen idee hoeveel er per dag van gegeten wordt en hoeveel dat dan precies kost. We doen in elk geval heeeeel lang met een zak voer.
Speelgoed: ongeveer 15 euro/maand

Hier komen dan nog de kosten van entingen/ontwormingen en andere medische kosten etc bij, maar gelukkig *houdt hout vast...* hebben we gezonde katten en zijn de dierenartsbezoeken zeldzaam. Natuurlijk krijgen ze ook af en toe eens een snoepje, wat geitenmelk, wat viyo etc, maar hoeveel dat dan precies kost is ook moeilijk uit te rekenen.

Ja, wij geven veel geld uit aan onze katten, en buitenstaanders zonder huisdieren durven daar wel eens opmerkingen over maken. Maar het is mijn keuze om dit te doen en we kunnen het ons permitteren. We hebben geen kinderen, geen andere dure hobbies, geen nood aan verre dure luxevakanties. Mijn katjes zijn gelukkig, ik ben gelukkig, wat moet het nog meer zijn?

Ik vind het wel belangrijk dat je weet wat er in en uit je portomonnee gaat en dat je toch een realistisch beeld hebt van wat je huisdieren je kosten, want het is gewoon ook belangrijk dat je wel degelijk genoeg geld hebt om voor je dieren te zorgen, ook als er onvoorziene tegenslagen zijn. Want heb helaas al vaak rondom mij gezien dat mensen maar dieren in huis bleven halen, "want wat is nu een mondje meer?" en dat ze er uiteindelijk toch financiëel niet meer voor konden zorgen, en daar is zo'n diertje dan de dupe van...

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#41 Geplaatst 24 november 2009 - 10:27

Goh, ik zou het zo direct niet weten, maar ik ga toch eens een gokje wagen heb zo eens opgeteld en ik denk zo een vijftig euro per maand, al zal dat vaak ook wel meer zijn ;) Ik vind dat dat nog goed meevalt, dus moet me zeker niet inhouden :ha

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#42 Geplaatst 24 november 2009 - 10:28

lizke zei:

Goh, ik zou het zo direct niet weten, maar ik ga toch eens een gokje wagen heb zo eens opgeteld en ik denk zo een vijftig euro per maand, al zal dat vaak ook wel meer zijn ;) Ik vind dat dat nog goed meevalt, dus moet me zeker niet inhouden :ha

Gij hebt dan ook maar 1 kat hé

Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#43 Geplaatst 24 november 2009 - 10:32

Lies zei:

Gij hebt dan ook maar 1 kat hé

Wilt ge daar iets specifiek mee bedoelen ofzo :twisted: ???

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#44 Geplaatst 24 november 2009 - 10:33

Joloka zei:

Hoe kom je aan 54 euro maandelijks aan Stronghold Lut?
Ik betaal 34 euro voor een grote doos met zes pipetjes bij de apotheek.

Geplaatste afbeelding

kiki
kiki
  • 8.951 berichten
  • 7 katten

#45 Geplaatst 24 november 2009 - 10:35

Lizke, 50 euro x vier is ook 200 euro hè. ;)
Geplaatste afbeelding