Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
Guest_lizke_*
Guest_lizke_*

#46 Geplaatst 24 november 2009 - 11:05

kiki zei:

Lizke, 50 euro x vier is ook 200 euro hè. ;)

Seg, bedankt he, Kiki, zo erg is het nu ook weer niet gesteld met mijn intelligentiepeil :ha De onderliggende toon in Lies haar opmerking was volgens mij meer van: "tja, je hebt er dan ook maar één he... zulma'ke zou zo graag een vriendje van bij Cat Shelter willen" ;) :mrgreen:

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#47 Geplaatst 24 november 2009 - 11:25

Voor vier katten hebben wij tot nu toe ongeveer de volgende vaste kosten per maand (hoewel er ook veel variabele kosten zijn).

Droogvoer: 30 euro
Natvoer: 120 euro
Kattenbakvulling: 70 euro
Versvoer (tot nu toe voornamelijk vleesjes van slager of supermarkt; binnenkort wordt het wel een grotere kost, vermits ik van plan ben meer KVV te gaan voeren): 30 euro
Speeltjes: 20 euro
Snoepjes en haarbalpasta etc: 5 euro

Totaal: ongeveer 275 euro (entingen, ontworming, dierenarts, kosten van nestjes, krabpalen, mandjes,... niet meegerekend; reëel gezien besteden wij de meeste maanden wel véééél meer dan die 275 euro aan de katjes)

Met Cookie en Mojo hebben we er wel twee nieuwe katjes bij, dus zal dit bedrag wel nog een stukje omhoog gaan.

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#48 Geplaatst 24 november 2009 - 11:33

quid_faciendum zei:

Voor vier katten hebben wij tot nu toe ongeveer de volgende vaste kosten per maand (hoewel er ook veel variabele kosten zijn).

Droogvoer: 30 euro
Natvoer: 120 euro
Kattenbakvulling: 70 euro
Versvoer (tot nu toe voornamelijk vleesjes van slager of supermarkt; binnenkort wordt het wel een grotere kost, vermits ik van plan ben meer KVV te gaan voeren): 30 euro
Speeltjes: 20 euro
Snoepjes en haarbalpasta etc: 5 euro

Totaal: ongeveer 275 euro (entingen, ontworming, dierenarts, kosten van nestjes, krabpalen, mandjes,... niet meegerekend; reëel gezien besteden wij de meeste maanden wel véééél meer dan die 275 euro aan de katjes)

Met Cookie en Mojo hebben we er wel twee nieuwe katjes bij, dus zal dit bedrag wel nog een stukje omhoog gaan.

Dit is wel heel hoog, vind ik toch. Hoe kom je aan 120€ voor natvoer? Geef je enkel almo? Als ik dat mag weten toch ;) Ik zit met 3 katten op 50 € aan natvoer per maand heel ruim genomen en hier krijgen ze porta en cosma.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#49 Geplaatst 24 november 2009 - 11:33

kiki zei:

Hoe kom je aan 54 euro maandelijks aan Stronghold Lut?
Ik betaal 34 euro voor een grote doos met zes pipetjes bij de apotheek.

Ik heb de laatste keer 60,60 euro betaald voor 3 stronghold pipetjes 45 mg? en tijdens de wintermaanden probeer ik die maar om de 6 weken te gebruiken. Dus... er zijn goedkopere strongholds dan die ik heb? :help:

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#50 Geplaatst 24 november 2009 - 11:36

Joloka zei:

Ik heb de laatste keer 60,60 euro betaald voor 3 stronghold pipetjes 45 mg? en tijdens de wintermaanden probeer ik die maar om de 6 weken te gebruiken. Dus... er zijn goedkopere strongholds dan die ik heb? :help:

:o

Dat is veel.

Ik betaal voor frontline combo voor een doos van 3 pipetten 16 € dacht ik. Volgende maand is het hier frontline tijd, dan zal ik eens op de prijs letten.

Kijk hier eens naar de prijs Lut https://www.medpets....old kat/97/1/1/

Bewerkt door Lies, 24 november 2009 - 11:37.

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#51 Geplaatst 24 november 2009 - 11:39

Joloka zei:

Bedoel je niet 20,60 euro???

Guest_*mikkeke*_*
Guest_*mikkeke*_*

#52 Geplaatst 24 november 2009 - 11:39

Ik heb eigenlijk echt geen idee hoeveel het zal zijn..... en ik ben net zo'n struisvogel die het niet wil weten :x

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#53 Geplaatst 24 november 2009 - 11:41

Och, het waren 3 verpakkingen voor 60,60 €. :blont:
Stronghold 45 mg: €20,20
Stronghold 15 mg: € 17.79
En dat telkens voor 3 pipetjes.
Joepie, mijn maandelijks budget wordt weer groter ;)

Geplaatste afbeelding

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#54 Geplaatst 24 november 2009 - 11:45

Dus:
Ik ga me er dus ook even aan wagen. Voor 4 schatten:
- natvoer: €30

- korrels: ongeveer € 47 (is omdat ik voorlopig nog zakken van 4 kg koop. Zodra ik grotere zakken koop, wordt dit goedkoper)
- kattenbakzand: ongeveer € 28
- Stronghold: € 27 (als ik ze maandelijks geef)
- snoepjes: ongeveer € 10
Dat wordt dus € 142 per maand.
En dan nog af en toe een speeltje (maar deze maand hebben ze er maar 2 nieuwe bijgekregen dus dat valt mee. Ik kwam aan €10).

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 24 november 2009 - 11:53

Voor 3 poezen zijn de vaste kosten :
Natvoer Animonda : 6.5 € (gebruik ongeveer een 5-tal blikken per maand)
Natvoer carnibest : 12 € (ongeveer 4 rollen van 500g per maand nodig)
Droge voeding : 41.95 € voor een zak Orijen van 7 kg (kom wel langer dan een maand toe )
cat's best oko plus : 18 € voor een zak van 40l waar ik ook langer dan een maand mee toekom.
Dat is dan ongeveer een 80 € per maand dat ik uitgeef.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#56 Geplaatst 24 november 2009 - 12:14

Lies zei:

Dit is wel heel hoog, vind ik toch. Hoe kom je aan 120€ voor natvoer? Geef je enkel almo? Als ik dat mag weten toch ;) Ik zit met 3 katten op 50 € aan natvoer per maand heel ruim genomen en hier krijgen ze porta en cosma.

Vermits ik niet zo heel veel droogvoer geef, al staat het er wel constant voor de katten (droogvoer is dan ook 'maar' 30 euro per maand) en mijn katten, vooral papa Blixa en dochter Bèta, veel eten kunnen verzetten, geef ik elke dag ongeveer een groot blik Porta 21  (dat afhankelijk van de promotie bij zooplus meestal wel iets meer dan 2 euro kost, soms is het ook wel een beetje minder dan een heel blik per dag) én nog zo'n twee kleinere blikjes met een ander smaakje (Almo, Cosma,...) of soms ook wel Bozita, wat een stukje goedkoper is, maar dat nog rapper op is dan de rest. De katten krijgen gemiddeld een drietal keer per dag een portie natvoer. Vandaar dus de 120 euro :-) De kost van natvoer zal natuurlijk wel minderen eens de katten wat meer rauwvoer eten, maar momenteel zijn ze daar nog niet allemaal voor te vinden.

Guest_Hobayni_*
Guest_Hobayni_*

#57 Geplaatst 24 november 2009 - 12:32

Wij kopen altijd een zak eten van 10kg, kost een 40€ (Sanabelle), daar komen wij een 2,5maand mee toe. Dus 16€ euro per maand aan korrels.
20€ aan kattenzand (2 zakken van ieders 15kg komen we een maand, soms langer, mee toe voor 2 grote kattenbakken)
Snoepjes: 15€ ongeveer per maand
Maximum zitten wij aan 50 à 60 euro voor drie katten. Persoonlijk vind ik dat heeel goed meevallen. Tenzij zij hun stronghold moeten hebben natuurlijk, dat is hier om de 3maand dus 80euro voor4dozen.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#58 Geplaatst 08 april 2010 - 18:30

Ik geef dit topic weer een UP, misschien leuk voor alle nieuwe die er inmiddels weer zijn en ik heb het zelf ook weer eens opnieuw uitgerekend haha..
Geplaatste afbeelding

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#59 Geplaatst 08 april 2010 - 18:38

Nu juist omdat Peter zo zonder werk komt , hebben wij onze finacieen eens onder de loep genomen opnieuw..

En ook uiteraard uitgerekend wat de vier poezels hier nu percies kosten, ik heb echt alles omgerekend per maand..

Dus per maand:

Brokjes 10 euro ( staan heel de dag)
Natvoer 13,50 (s'morgens allemaal 100 gram)
Kattengrid 10 euro
rauw vlees 15 euro ( 2 x keer per week vis en lamshart en kip)
wormenkuur 2 euro ( 2 x per jaar)
Vooienspul 12 euro ( 4 keer per jaar)
Entingen 7 euro ( 1 maal per 2 jaar)

Is een totaal van 70 euro per maand..

Ik heb geen speeltjes mee gerekend want dat is geen nood zaak, ze zijn ook heel zoet met wc rollen, touwtjes, en bolletjes wol..

Bewerkt door brithany, 08 april 2010 - 18:50.

Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#60 Geplaatst 08 april 2010 - 18:58

Ik denk dat t bij mij veel erger is:
4 paardjes: stro 30 eur, hooi 105 eur, krachtvoer:48 eur, wortelen: 48 eur.
1 dog: 88 eur
4 katten:50 eur brokjes,60 eur almo en 24 eur kattenzand.
1konijn: 15 eur krachtvoer, stro pak ik van de paarden en krullen is te verwaarlozen.
Vogel en vissen tel ik niet mee, dat is ook te verwaarlozen.
Ik tel dus nog geen snoepjes, appelen, varkensoren, pensstaafjes, ontwormingen , inentingen, en hoefsmid 100eur om de 2 maand niet mee. Zonder dit mee te rekenen zit ik aan 468 eur per maand.
Hebben we een winnaar? :mrgreen: