Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
my_Minoes
my_Minoes
  • 640 berichten
  • 1 katten

#61 Geplaatst 08 april 2010 - 19:17

Ik weet het niet, we hebben maar 1 poezel dus het zal wel meevallen. Hij krijgt elke dag te eten(gelukkig), hij krijgt inentingen en krijgt speeltjes, meer niet :) (en hij krijgt ook aandacht natuurlijk)

Bewerkt door my_Minoes, 08 april 2010 - 19:18.

Geplaatste afbeelding

arifiene
arifiene
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#62 Geplaatst 08 april 2010 - 19:17

Tgoh, ik heb er maar 2, dus dat zal wel meevallen.
1 keer in de 5 maand 10 kg sterilised RC is iets van een 55 euro, 1 keer in de 5 maand 10 kg Young male (RC) is 73 euro, dan nog de cosma thai en almo nature (koop ik in grote voordeelpakketen enzo). Ik hou het niet bij (terwijl ik het wel zou moeten doen, want ik het betaal het allemaal zelf van mijn zaterdagjob).

De opvangertjes kosten hier in ieder geval heel wat meer. Nu betaalt de VZW gelukkig de dierenartskosten sinds kort, dat scheelt al héél wat.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#63 Geplaatst 08 april 2010 - 19:17

En dat met vier paardjes erbij, hier koste mij paardje alleen al 300 euro per maand :trance: :trance:

alaantje zei:

Ik denk dat t bij mij veel erger is:
4 paardjes: stro 30 eur, hooi 105 eur, krachtvoer:48 eur, wortelen: 48 eur.
1 dog: 88 eur
4 katten:50 eur brokjes,60 eur almo en 24 eur kattenzand.
1konijn: 15 eur krachtvoer, stro pak ik van de paarden en krullen is te verwaarlozen.
Vogel en vissen tel ik niet mee, dat is ook te verwaarlozen.
Ik tel dus nog geen snoepjes, appelen, varkensoren, pensstaafjes, ontwormingen , inentingen, en hoefsmid 100eur om de 2 maand niet mee. Zonder dit mee te rekenen zit ik aan 468 eur per maand.
Hebben we een winnaar? :mrgreen:

Geplaatste afbeelding

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#64 Geplaatst 08 april 2010 - 19:20

Ja, maar die staan hier thuis, dus dat scheelt wel.

Guest_sarahtje_*
Guest_sarahtje_*

#65 Geplaatst 08 april 2010 - 19:25

Ik koop bij zooplus meteen voor enkele maanden (5 maanden) de laatste rekening van 155 euro voor (hou je vast) voor 35 kg droogvoer.

droogvoer: 31 euro
natvoer: 40 euro (maar gaat minderen)
kattenbakkorrels: 21 euro
speeltjes: 5 euro per maand
snoepjes: 2 euro (ze eten amper snoepjes - ze willen het niet, enkel kattenkaviaar en dat wil enkel mushu en die krijgt het maar 1x om de 2 weken) (ze begint dik te worden)
en dan nog de dierenarts kosten er nog eens bij
dus dat is een 100 euro per maand
en dan nog eens 10 euro voor het konijn is dus 110 euro.
Ach al wat was het 1000 euro ik zou het met de glimlach geven. De liefde die je krijgt is zo onbetaalbaar zoals anderen hier al zeiden.

Guest_grietje54_*
Guest_grietje54_*

#66 Geplaatst 08 april 2010 - 19:30

zou het niet weten denk er ook niet bij na,geef 2 keer almo en er staat mainecoonbrokken en dan zijn snoepje :)

Guest_Tails_*
Guest_Tails_*

#67 Geplaatst 08 april 2010 - 19:54

Met 2 OKH's kom ik aan deze rekening:
Droogvoer: 15€
Natvoer: 10€
Kattenbak: 25€
Aankoop algemene spullen: 30€
Dierenarts: 15€

Is zowat het gemiddelde dat ik de laatste 8 maanden uitgaf,... Dus sinds ik m'n 2 madammen heb, heb ik wel meer uitgegeven, maar heb er wel rekening mee gehouden dat een bench en voerbakjes en zo langer gaan meegaan.
Gerekend zonder de dek kosten en de komende dierenartskosten van Eden's nestje en zo, dat zal de boel ook wel weer in de hoogte jagen,...

Guest_angie555_*
Guest_angie555_*

#68 Geplaatst 08 april 2010 - 20:55

Ik durf het eigenlijk niet uit te rekenen bang dat ik schrik :thumb: Maar ik denk toch globaal aan het voer en kattenbakvulling rond de 400 euro. Hier krijgen ze alleen het dure voer omdat we ze te veel verwend hebben toen ze kitten waren :lachen: Maar ja wij eten ook wat we lekker vinden toch :loveshower:

Guest_mightycats_*
Guest_mightycats_*

#69 Geplaatst 08 april 2010 - 23:07

omg ik wel het niet uitrekenen, ze krijgen rc en goeie kattenbakvulling en af en toe nog extra snoepies, genoeg, in deze tijden waar ik depri van kom als de brievenbus opengaat, wil ik daar echt niet aan beginnen rekenen. :)

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 09 april 2010 - 10:08

Overlaatst hadden mijn vriend en ik het er nog over dat het eigenlijk allemaal niet goedkoop is en dat wanneer je voor de eerste keer zelf een poes hebt dit maar pas beseft! Nu ja die van ons is alleen dus dat valt nog heel goed mee. Maar zelfs al om financiele redenen zouden we niet dadelijk een tweede katje erbij nemen. Veel mensen beseffen dat idd niet hoeveel zoiets eigenlijk kost, wil je het diertje GOED verzorgen.

Ik vind het moeilijk een schatting te maken want ik heb bv deze maand (per ongeluk:-)) een zak van tien kg droogvoer gekocht en daar zal ze wel even mee toe komen :)
Natvoer zal zo'n 15 euro per maand zijn.
En dan vorige maand nog bezoekje gebracht bij de dierenarts, vitaminetjes, thrive-snoepjes die behoorlijk wat kosten, kattengras, kattengrind, en een hele hoop speelgoed!

PLUS ik heb drie keer een wasmachine moeten laten draaien want ik had per ongeluk haar stinkstrik mee in de droogkast gegooid en de geur is heel sterk vrijgekomen op mijn kleren :misselijk: Heb nogal moeten ploeteren en producten gebruiken om die geur eraf te krijgen (typisch iets voor mij natuurlijk :) )

Nu vroeg ik me wel iets af omdat ik met een binnenhuiskatje zit. Ik heb ze vorige maand ontvlooit, maar ze komt dus nooit buiten, om de hoeveel tijd zou ik dit dan doen?  (beetje off topic maar zit toch ook bij de kosten ;) )

Ik denk dat het dat wel is: hoewel ik nu nog steeds geen conclusie heb :x En de zetel die ze open heeft gereten zal ik er maar niet bij optellen :)

Guest_Sarah en Erik_*
Guest_Sarah en Erik_*

#71 Geplaatst 09 april 2010 - 10:16

goh het is een beetje moeilijk om te zeggen omdat ik elmo nog niet heb é :ha
maar ik denk dat dit hetgeen is ik ga uitgeven

-droogvoer: 21,50euro
-carnibest: 15euro
-snoepjes: 5euro
-kattenbak: 15euro
-extra spulletjes: 10euro

dus uiteindelijk zit ik aan 66,5euro :) zonder dierenarts kosten enz :)

Guest_alaantje_*
Guest_alaantje_*

#72 Geplaatst 09 april 2010 - 11:29

Wat zijn thrive snoepjes? :oops:

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 09 april 2010 - 11:45

Het is tubetje met eigenlijk kleine brokjes pure gedroogde kip of vis! Hier is ze er gek van, maar ik ben er erg zuinig mee want zo'n buisje kost al rap 4,5 euro :trance: Op zooplus kan je ze vinden

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#74 Geplaatst 09 april 2010 - 11:54

Hmmmmm heb net een pallet grit laten bezorgen twv 330 euro, maar kan er een half jaar mee vooruit.
Voer voor 2 mnd is bij elkaar 225 euro ( 60 kilo droogvoer en 96 kuipjes natvoer)
En dan als er vlees afgeprijsd, leve de AH die hier geregeld flink afprijsd, dan krijgen ze die dag ook extra rundergehakt of kip, maar net wat er afgeprijsd is.
eens in de 2 mnd haal ik een doos lamshartjes bij de Makro is 15 euro.
als ik alle testen erbij ga optellen, dan wil ik het helemaal niet meer weten en de d.a. bezoeken.
De hoeveelheid voer is voor 21 katten, een aantal hebben onverzadigde honger, dus mogen er extra bij opgeteld worden.

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#75 Geplaatst 09 april 2010 - 12:24

Gorecki zei:

Nu vroeg ik me wel iets af omdat ik met een binnenhuiskatje zit. Ik heb ze vorige maand ontvlooit, maar ze komt dus nooit buiten, om de hoeveel tijd zou ik dit dan doen? (beetje off topic maar zit toch ook bij de kosten ;) )

Hier zijn het ook binnen poezen, en ik ontvlooi niet preventief ;) . Is weer een kost uitgespaard :LOL: .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag