Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 09 april 2010 - 13:26

Ik ontvlooi wel preventief, heb ook honden die wel buiten lopen vandaar..

PeggyJ zei:

Hier zijn het ook binnen poezen, en ik ontvlooi niet preventief ;) . Is weer een kost uitgespaard :LOL: .

Geplaatste afbeelding

tiny
tiny
  • 12.966 berichten
  • 4 katten

#77 Geplaatst 09 april 2010 - 15:11

euhm, ik denk dat ik hier ooit postte dat dit toch geen rol speelt en dat ik dit niet bijhoud.
Nu, sedert januari hou ik alle uitgaven van de poezen bijeen, heb tot hier toe (schrik niet) 1118€ uitgegeven.
Ok, ben hobbyfokker en daar zitten ook de kosten van de testen,dekkater enz...bij.
Ik moet zeggen dat ik toch ook verschoot (ik had die kosten vorig jaar ook,maar ik stond daar nooit bij stil dat dit zo opliep).
Soit, wij eten geen boterham minder en mijn schatten zijn gelukkig (hoop/denk ik toch).
Nu, dit bewijst nog eens dat je niet moet fokken voor de centen maar uit liefde

britjes
britjes
  • 3.729 berichten

#78 Geplaatst 09 april 2010 - 16:53

om eerlijk te zijn hou ik het niet echt bij... anders krijg ik een rol beroerte 8) . ze krijgen wat hebben willen :)

Jess
Jess
  • 4.842 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 09 april 2010 - 17:12

Gorecki zei:

En de zetel die ze open heeft gereten zal ik er maar niet bij optellen :)

:ha :ha :ha :x
Geplaatste afbeelding

griffel1977
griffel1977
  • 2.035 berichten

#80 Geplaatst 09 april 2010 - 18:30

Ik ben iedere maand een ontzettend bedrag kwijt ;) Wil er gewoon niet aan denken hoeveel,  maar denk dat ik er een ongelooflijk reis mee zou kunnen maken!
Al mijn katten eten RC Sensebel en Rc indoor, en RC kitten 36, om dan nog maar te zwijgen over de kattenbakvulling die er hier door vliegt...
DA kosten zijn er iedere maand ook wél, door enkele zorgenkindjes! Al een geluk dat ik een DA heb die mij enkel de medicaties aanrekend!!! En voor de rest mij nog steunt met af en toe een zak Hills! Moest ik deze man niet hebben O:)

En dan heb ik nog 10 konijnen en 10 cavia's ;)

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#81 Geplaatst 09 april 2010 - 18:33

Wij houden het ook niet bij en beginnen er zelfs niet aan, het is zoals hier reeds gezegd geweest is. Wat je ervan terugkrijgt is onbetaalbaar en zoveel meer waard :love3:
Ook met ons nestje kittens heb ik bewust niet alles berekend, was eraan begonnen, maar ben ermee gestopt na het vervoer om naar de dekkater te rijden enz :ha het is en blijft een hobby. Heb het zo ongeveer in mijn hoofd proberen bijhouden, dan bedrieg ik mezelf ongetwijfeld wel, maar val ik tenminste niet achterover :)

Bewerkt door Spanishke, 09 april 2010 - 18:34.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Guest_peterwalker_*
Guest_peterwalker_*

#82 Geplaatst 09 april 2010 - 20:12

Eerlijk gezeg houden we het niet bij ze krijgen wat ze nodig hebben en zelfs meer. Ik heb ook niet berekend wat m'n kinderen me kosten, als ik dat zou doen denk ik dat ik er plat van lig. :d

miranda
miranda
  • 7.838 berichten
  • 1 katten

#83 Geplaatst 09 april 2010 - 20:56

aan men poezen en hond zit ik voor voeding per maand aan 160€
daar komen uiteraard eventuele speeltjes , ontvlooingsmiddel ed bij.
deze kosten zijn niks ter vergelijking wat mijn aquarium kost per maand...
sinds november tot op heden ca 2500€

Gorecki
Gorecki
  • 2.064 berichten
  • 2 katten

#84 Geplaatst 09 april 2010 - 21:14

peterwalker zei:

Eerlijk gezeg houden we het niet bij ze krijgen wat ze nodig hebben en zelfs meer. Ik heb ook niet berekend wat m'n kinderen me kosten, als ik dat zou doen denk ik dat ik er plat van lig. :d

Hehe Misschien wel waar, maar sommige mensen zouden het beter wel doen, wat kinderen én dieren betreft! Want er zijn toch echt wel mensen die zoiets uit het oog verliezen en zeker bij katten... Veel mensen hebben nog een attitude van: een kat laat zichzelf uit , trekt haar plan... Ok het zijn zelfstandige dieren, maar ze hebben wel hun verzorging nodig!

Ik vind het wel handig om zo eens te vergelijken, ik kan er misschien nog wat uit leren of besparen op bepaalde vlakken, hoewel ik nu eigenlijk het meeste niet meer in de winkels koopt en dat scheelt hem toch ook!

Nu ja, kindjes is hier in ieder geval nog niet aan de orde, maar ik denk ook niet dat ik het dadelijk zal berekenen, dan val je idd om :)

Guest_fannie_*
Guest_fannie_*

#85 Geplaatst 09 april 2010 - 21:40

moeilijk te zeggen, de laatste paar maanden heeft dat nogal hoge pieken gehad...

Deze maand gestart met alles op zooplus bestellen. ( we hebben nu ineens ook drie katjes)

royal caninbrokjes 10kg = 55,95 ( weet niet hoelang ik er mee zal doen, maar kdenk lang)
nat voer animonda 24* 200g + almo nature 6*70g= 23,34
2 zakken kattenbakvulling =23,98
extra's  ( snoepjes )kwamen nu op =12,98

iets van een 113 euro dus zonder DA kosten, ontvlooiïng of ontworming die ook geen maandelijkse kosten zijn hier.

technozino
technozino
  • 2.923 berichten

#86 Geplaatst 09 april 2010 - 21:47

Vergeet ook niet bij te tellen het grind dat terug de vuilbak ingaat of zoals bij ons de houtkorrels in de gftbak. In 2007 hadden we 115kg met 1 kat, in 2008  hadden we 291kg ( frodo in juni en chanel in augustus), in 2009 hadden we 358kg met ons 2 katten en dan nog 2 compostbakken in de tuin die in de zomer wel meer gebruikt worden voor de houtkorrels en het gras.
Geplaatste afbeelding
Groetjes Karina

Vennen
Vennen
  • 2.412 berichten
  • 8 katten

#87 Geplaatst 09 april 2010 - 23:33

technozino zei:

Vergeet ook niet bij te tellen het grind dat terug de vuilbak ingaat of zoals bij ons de houtkorrels in de gftbak. In 2007 hadden we 115kg met 1 kat, in 2008  hadden we 291kg ( frodo in juni en chanel in augustus), in 2009 hadden we 358kg met ons 2 katten en dan nog 2 compostbakken in de tuin die in de zomer wel meer gebruikt worden voor de houtkorrels en het gras.

Nou dat grit is toch handig in de tuin? Het hout grit bedoel ik dan.

En in de zomer merk ik dat ik dit minder nodig heb.
En doordat ik dit in de tuin met de aarde vermeng, zijn de katten geneigd van in de tuin ook hun ding te doen. In de zomer zelfs vaker. Waar ik in de winter 1 zak per week verbruik, kom ik aan 1 zak per maand in de zomer. :x

OT: Ik heb er geen flauw benul van! Ik koop graag spullen voor hem en doe ook mee aan veel acties dus elke week kom ik wel thuis met iets voor hen, al dan niet gratis of goedkoper. 8)

Bewerkt door Vennen, 09 april 2010 - 23:34.

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#88 Geplaatst 10 april 2010 - 00:16

Ik begin er niet aan om het uit rekenen wat mijn poezels kosten per maand .Ze krijgen wat ze nodig hebben brokjes persian 30 van rc en mijn kater eet altijd natvoer want hij lust geen brokken kattezand van petplus.Regelmatig haarballen pasta ,ontvlooien ,speeltjes. Ik wil het gewoon niet weten en voor mijn schatten alles :) ;)
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#89 Geplaatst 10 april 2010 - 00:54

Goede topic eigenlijk, ik moet zeggen dat Zwartje mij toch ook meer kost dan ik dacht ;)

Dierenarts: 10 euro per maand (ik kom wel aan 120 op jaarbasis - minstens)
Natvoer: 20 euro per maand
Brokjes: 10 euro per maand (dat is dan Rafje included...)
Kattengrid: 7 euro per maand
Ontvlooien: 7 euro per maand
Allerlei: 5 euro per maand (af en toe een speeltje, een nieuwe mand, een nieuw bandje, drinkenbakje, ...)

Oftewel een 60 euro per maand. Vind ik wel erg meevallen voor 1,5 kat en een hoogbejaard exemplaar dan nog ;) Maar het weegt natuurlijk wel door als je het met doen met een leefloon ofzo...

wea
wea
  • 6.113 berichten
  • 5 katten

#90 Geplaatst 10 april 2010 - 14:45

Ik ben dat aan het bijhouden (heb een aparte rubiek in mijn huishoudboekhoudingske :LOL: ). Vorig jaar was dat gemiddeld een 120 euro per maand (maar daar zat wel echt alles in: alle DA kosten, voer, speeltjes, ....) Maar toen had ik nog maar 2 katten... Nummer 3 is pas aan het einde van het jaar erbij gekomen.

dus dit jaar zal dat dan wel een pak meer zijn.