Spring naar inhoud

* * * - - 1 stemmen

Hoevel geld zijn jullie kwijt aan hoeveel poezels per maand..

• Log in om te reageren
173 reacties op dit onderwerp
Bibie
Bibie
  • 5.115 berichten
  • 2 katten

#91 Geplaatst 10 april 2010 - 14:54

Pfffoe! Om eerlijk te zijn wil ik het niet optellen. Maar toch even een ruwe schatting:

- Iedere maand een zak RC Intestinal: 43 euro (komen ze exact een maand mee toe)
- Natvoer voor Boris: Ik schat een 15euro per maand
- Kattenbakzand: 2 zakken van het Zoomart merk (Premiere Excellent ofzoiets? Ik weet het niet meer van buiten) per maand: ongeveer 22 euro.

Dus voor gewone kosten zit ik toch al aan 80 euro per maand.

Maar dan de hoeveelheid speelgoed en mandjes.. Ik denk dat ik daar toch ook zo'n 30 euro per maand aan uitgeef. De DA'kosten voor Santos zijn gelukkig nu al wat voorbij, maar dat was een bedrag om werkelijk ongezond van te worden. (medicatie, echo, bloedanalyse, giardiatesten, consultaties, verschillende soorten voer, etc.. ik denk dat we toch om en bij de 800 euro betaald hebben in totaal verspreid over een drietal maanden).

Maar ik moet wel zeggen dat ze iedere cent waard zijn. En ik geef het hen allemaal heel graag. :heart:

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#92 Geplaatst 10 april 2010 - 16:34

Ik weet dit niet en wil dit ook niet weten. Het kan me eigenlijk ook niet schelen wat ze kosten. Als ik daar rekening mee moet houden, dan neem ik geen dieren in huis, ook geen levenspartner of kinderen want die kosten ook geld.

Weten jullie wat jullie zelf kosten per maand? Ik denk dat dit wel meer is dan de poezels. :x

Bewerkt door Magic Coonie, 10 april 2010 - 16:35.

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#93 Geplaatst 11 april 2010 - 02:23

Ik hou idd ook bij wat wij zelf uitgeven, dus zo ongeveer weet ik ook wat ik zelf kost haha,maar euhhh sssst anders word ik buiten de deur gezet..

Maar ik vind wel dat je in deze duure tijd mag weten wat je uitgeeft en wat het kost allemaal, zeker nu wij ,nu peter onslagen is wij het toch minder moeten gaan doen.

En dat wil niet zeggen dat de poezels hier minder goed voer gaan krijgen maar wel een plaatje maken wat alles kost en zodoende je weet wat er maandelijks uit gaat..

En dan eens kijken waar je kan gaan bezuinigen, maar dat zal uiteraard niet op eten zijn van de poezen of de honden..

Maar misschien wel eens geen speeltjes kopen als het niet kan,de kinderen cola van huis merk inplaats van merk, of wij eens wat extra opletten van vlees uit de aanbieding en groente enz..

En dat kan dus alleen als je een plaatje heb wat alles kost en wat je uitgeeft..

Magic Coonie zei:

Ik weet dit niet en wil dit ook niet weten. Het kan me eigenlijk ook niet schelen wat ze kosten. Als ik daar rekening mee moet houden, dan neem ik geen dieren in huis, ook geen levenspartner of kinderen want die kosten ook geld.

Weten jullie wat jullie zelf kosten per maand? Ik denk dat dit wel meer is dan de poezels. :x

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#94 Geplaatst 11 april 2010 - 09:12

brithany zei:

Ik hou idd ook bij wat wij zelf uitgeven, dus zo ongeveer weet ik ook wat ik zelf kost haha,maar euhhh sssst anders word ik buiten de deur gezet..

Maar ik vind wel dat je in deze duure tijd mag weten wat je uitgeeft en wat het kost allemaal, zeker nu wij ,nu peter onslagen is wij het toch minder moeten gaan doen.

En dat wil niet zeggen dat de poezels hier minder goed voer gaan krijgen maar wel een plaatje maken wat alles kost en zodoende je weet wat er maandelijks uit gaat..

En dan eens kijken waar je kan gaan bezuinigen, maar dat zal uiteraard niet op eten zijn van de poezen of de honden..

Maar misschien wel eens geen speeltjes kopen als het niet kan,de kinderen cola van huis merk inplaats van merk, of wij eens wat extra opletten van vlees uit de aanbieding en groente enz..

En dat kan dus alleen als je een plaatje heb wat alles kost en wat je uitgeeft..

Ja idd geen extra speeltjes, want ze hebben al veel te veel, vind ik. En soms spelen ze liever met een wc rolletje of rietje of papiertje dan met al dat duur speelgoed.

Ik ga zo wie zo al naar Aldi en Lidl waar het goedkoop is dus.

Maar ik begrijp je situatie wel Brithany, als je man ontslagen is, is het wel nog moeilijker in deze tijden. Ik ben alleen maar wil daarom niet zeggen dat ik geld in overschot heb.

Ik zal eerder het eten uit mijn mond sparen dan dat van de poezels. ;)

brithany
brithany
  • 7.775 berichten
  • 7 katten

#95 Geplaatst 11 april 2010 - 10:24

Ja wij doen ook alles bij de aldi, en we hebben nu sinds twee weken ook een lidl in de buurt gekregen, en heb al gezien dat die idd goedkoop is.

En idd is hier ook eerder wij eens geen vlees op ons bord als de poezels niet,maar we mogen nog niet klagen hoor we hebben allemaal nog eten hihi..

En we willen ook een rennetje bouwen voor de katten, normaal hadden we die misschien ergers besteld,maar nu gaan we die gewoon zelf maken en dan zo goedkoop mogelijk,en ook niet de grootste, maar  wil gewoon toch dat ze een frisse neus kunnen halen buiten van de zomer..

En voor Peter ook makkelijk , als ik dan teveel kost dan word ik in die ren gestopt hahahah..

Magic Coonie zei:

Ja idd geen extra speeltjes, want ze hebben al veel te veel, vind ik. En soms spelen ze liever met een wc rolletje of rietje of papiertje dan met al dat duur speelgoed.

Maar ik begrijp je situatie wel Brithany, als je man ontslagen is, is het wel nog moeilijker in deze tijden. Ik ben alleen maar wil daarom niet zeggen dat ik geld in overschot heb.

Geplaatste afbeelding

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#96 Geplaatst 11 april 2010 - 11:11

brithany zei:

Ja wij doen ook alles bij de aldi, en we hebben nu sinds twee weken ook een lidl in de buurt gekregen, en heb al gezien dat die idd goedkoop is.

En idd is hier ook eerder wij eens geen vlees op ons bord als de poezels niet,maar we mogen nog niet klagen hoor we hebben allemaal nog eten hihi..

En we willen ook een rennetje bouwen voor de katten, normaal hadden we die misschien ergers besteld,maar nu gaan we die gewoon zelf maken en dan zo goedkoop mogelijk,en ook niet de grootste, maar wil gewoon toch dat ze een frisse neus kunnen halen buiten van de zomer..

En voor Peter ook makkelijk , als ik dan teveel kost dan word ik in die ren gestopt hahahah..

Hihihihi ik zie het al voor me. En als je toch boterhammetjes te kort komt, dan mag je die bij mij komen halen hoor. ;)

Midas
Midas
  • 5.472 berichten
  • 4 katten

#97 Geplaatst 11 april 2010 - 11:22

hebben het eigenlijk nog niet echt tegooi uitgerekend, maar schatten zo tussen de 200 en de 300 euro per maand. (ze zijn met zen 3tjes)
( dit wel zonder nieuwe aankoop van een kitten.)

Guest_Vosse_*
Guest_Vosse_*

#98 Geplaatst 11 april 2010 - 12:01

Magic Coonie zei:

:catscratchhead Er is toch niemand die zegt van "mijn poezels kosten veel te veel" ?

Ik vind het erg belangrijk dat mensen weten wat ze uitgeven. Met het kopen op krediet zijn er tegenwoordig heel veel mensen die geen idee meer hebben van welke bedragen ze uitgeven en wat ze zich kunnen veroorloven. Voor mij begint een degelijk stukje huishoudfinanciën bij beseffen wat verschillende zaken kosten. Ik weet dat Zwartje mij om bij de 60 euro per maand kost, ik weet ook dat de gas en electriciteit op een 150 komen en telenet op een 80. Mocht iedereen op de hoogte zijn van wat ze nu echt uitgaven, dan zou het ocmw een pak minder werk hebben...

Magic Coonie
Magic Coonie
  • 6.039 berichten
  • 6 katten

#99 Geplaatst 11 april 2010 - 12:12

Vosse zei:

:catscratchhead Er is toch niemand die zegt van "mijn poezels kosten veel te veel" ?

Ik vind het erg belangrijk dat mensen weten wat ze uitgeven. Met het kopen op krediet zijn er tegenwoordig heel veel mensen die geen idee meer hebben van welke bedragen ze uitgeven en wat ze zich kunnen veroorloven. Voor mij begint een degelijk stukje huishoudfinanciën bij beseffen wat verschillende zaken kosten. Ik weet dat Zwartje mij om bij de 60 euro per maand kost, ik weet ook dat de gas en electriciteit op een 150 komen en telenet op een 80. Mocht iedereen op de hoogte zijn van wat ze nu echt uitgaven, dan zou het ocmw een pak minder werk hebben...

Neen ok niemand heeft dit gezegd maar ik had mijn twijfels bij deze vraag. Ik heb mij dit nog nooit afgevraagd. Ik weet dat ze geld kosten anders was ik alleen gebleven en had ik geen huisdieren binnen gehaald.

Ik weet wat ik per maand voor mezelf uitgeef en dat vind ik al meer dan genoeg.

Guest_sandra25_*
Guest_sandra25_*

#100 Geplaatst 11 april 2010 - 12:38

Eerlijk?Ik dacht dat een kat houden goedkoper ging zijn,maar als je het goed wil doen dan kost het toch wel redelijk.Ik denk zo'n 100 euro per maand,maar ik moet wel zeggen dat ik naar niets kijk op dat gebied.Hij eet RC,Hill's,en kwalitatief natvoer,zijn Stronghold 1 keer per maand,zijn dierenarts en natuurlijk allerlei speelgoed dat meneer niet eens bekijkt in de meeste gevallen.Maar hij is het meer dan waard :heart:

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#101 Geplaatst 11 april 2010 - 14:00

Normaal reken ik het ook niet uit, maar heb het nu eens gedaan. :)
100 Euro per maand aan mijn 5 katten, daar zit in:
*Kattenzand
*Korrels Hill's
*Natvoer Porta21
Speeltjes, snoepjes, kittens, dierenarts kosten, shows, andere.... zit daar niet bij ingerekend!
Dus ik vind dat het goed meevalt. :)

Guest_Britt_*
Guest_Britt_*

#102 Geplaatst 18 april 2010 - 09:41

oeie, dat is moeilijk..

-pakweg 2x per maand een zak van 500 gr ongv 11 euries (tesamen)
-een grote zak kattenbakgrind met babypoeder ( :heart: ) waar ik met sjans een maand of 2 mee doe 12 euries (heb een giga kattenbak voor mijn giga Zeep)
- een doosje snoepjes waar we laaaang meedoen €3
-een pak natvoerblikjes doen we zeker 2 of 3 maanden mee want dat krijgt ze als verrassing en niet altijd = € 5

al bij al valt het mee (zonder dierenarts enzo hé) maar onze grootste kost is haar droogvoer é, ze kan ook geen whiskas verdragen, dus het zijn altijd de duurdere merken.. maar als ze er dan geen last van heeft, heb ik het er meer dan voorover zenne :)

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#103 Geplaatst 18 april 2010 - 16:32

Magic Coonie zei:

Alleen zijn is ook niet goedkoop vind ik! Als je de huur en kosten kan delen scheelt ook een pak!
IK ga ook naar Lidl, veeel goedkoper en om de hoek. Scheelt tot heel wat in een maand!

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#104 Geplaatst 18 april 2010 - 16:38

Vosse zei:

Ja das iets da waar is! Ik betrap mezelf er ook soms op om wat te enthousiast met de kredietkaart te wapperen maar dat wreekt zich de maand erna bij de afrekening (dan denk ik damn kon ik mij nu echt nie bedwingen hihi).
Het is nie altijd simpel, zeker als je alleen woont en voor alles zelf moet opdraaien, maar gelukkig heb ik werk en geen schulden.
Ik ga ook nog eens al mijn kosten moeten her-uitrekenen want sinds ik verhuisd ben werkte ik via interim en nu niet meer, maar dan wordt je wekelijks betaald en dat is een andere manier van met geld omgaan, ik hou er meer van per maand, dan is alles duidelijker!

Het is ook zo verleidelijk en mensen die niet veel geld hebben denken ,denk ik, van "ach ik heb toch nietveel geld laten we er maar plezier aan beleven!" en doen dan alles op. (allez zo denk ik als ik niet veel geld heb :ha ) Terwijl het net die kleintjes zijn die ertoe doen! (mijn onlangs verworven wijsheid!! :d )

Guest_sneeuwwitje_*
Guest_sneeuwwitje_*

#105 Geplaatst 18 april 2010 - 17:07

even een snelle berekening:

Sanabelle droogvoer €15
Hill's natvoer zakjes (ook maar af en toe, pakt een half doosje met zakjes per maand) ongeveer €6
Pipetjes anti vlooi €7
Kattenbakvulling €5 (ik doe 3 maand met een grote zak van Extreme classic of petsplus)
Snoepjes , varieert, ze is gek op die van Wiskas, €2 ofzo?

Speelgoedjes koop ik niet zo vaak (af en toe es) omdat die meestal toch nogal snel in de maag van Lola verdwijnen en Syrah is geen grote speler, plus meestal spelen ze met elkaar :) Of met een papiertje op de grond, of met de planten :ha
Maar ja natuurlijk komen er dan nog de ditjes en datjes bij, ik heb een mand vol kammen (die ze haat) en net een furminator besteld... :d
En dan nog af en toe haarbal pasta...

Dus als ik kan tellen kom ik op een €35 per maand, dat valt best mee vind ik zo!

Lola is zeker ook zoiets, plus dan nog puppietrainer doeken, Lola lust ook heel graag organisch eten terwijl Syrah niet dus dat kost dan ietsjes duurder, pak Lola een €45 per maand , €80 voor mijn 2 lievelingen.

Ze zijn elke cent waard!

Bewerkt door sneeuwwitje, 18 april 2010 - 17:08.