Spring naar inhoud

- - - - -

een gezwel of klieren ? wie zal het zeggen ?

• Log in om te reageren
22 reacties op dit onderwerp
Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#1 Geplaatst 23 november 2009 - 20:01

ik heb dus een vraagje waar iemand misschien mee gaat lachen omdat het heel normaal is maarja je weet maar nooit
charlie heeft dus tussen zijn achterste poten onder aan zijn buik een dik ding , je kan het vastnemen , precies klieren of misschien iets gezwel achtig , ik weet het niet
liggen daar darmen of een blaas , het is dus echt als je langs achter zijn poep gaat daar onmiddelijk het begint bij zijn achterste pootjes
hij is wel niet langs de magere kant maar is ook niet dik , een wintervachtje voor een binnekat :ha
casper heeft het niet fel maar heeft het heel lichtjes ja hij is dan wel een sprietje
ik zal een foto plaatsen dan kan je zien wat ik bedoel
heeft iemand dit ook bij zijn of haar kat gevoeld , of gezien
moet ik me zorgen maken ( wat ik eigelijk al doe )
ik heb het wel al langer gezien ook voor de castratie
hij vind het heel fijn als ik hem daar streel en aai dus pijn doet het niet

Bewerkt door clyde, 23 november 2009 - 20:12.

Guschi
Guschi
  • 5.615 berichten

#2 Geplaatst 23 november 2009 - 20:11

Zou het niet gewoon een beetje "buikvet" kunnen zijn?
Zie je vaker bij een beetje mollige poezels!

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#3 Geplaatst 23 november 2009 - 20:23

:ha :ha Die vraag krijgen wij vaak van kittenkopers. Eens de katten wat ouder worden komt die vraag heel vaak terug. Het is gewoon vet hoor, niets abnormaals... de buik hangt dan wat ...Een beetje overgewicht, zoals de meeste poezels ? Teveel verwend...
Ik vind dit telkens weer een zeer grappige vraag. Velen zijn daar toch blijkbaar ongerust in.

Wij kregen zelf vorig jaar een telefoontje met net dezelfde vraag over een van onze kittens die inmiddels 1 jaar was geworden. Een brits korthaar bleu tortie point poes. Die mevrouw geloofde het niet en is toch naar de dierenarts geweest. Die vertelde natuurlijk net hetzelfde. Toen kreeg ik terug telefoon met de vraag of dat verwijdert kon worden, want het was echt niet mooi... :catscratchhead :catscratchhead Ik viel van m'n stoel en kon niet geloven dat iemand dit zou laten doen puur voor de schoonheid. Nu denk ik niet dat er 1 dierenarts is die dat zou doen, tenminste dat hoop ik toch !!!!
Stel je voor een buiklift bij poezen ????? :catscratchhead :catscratchhead :trance: :misselijk: :wall:
Zoiets kan toch echt niet en welke nutteloze pijn moet dit veroorzaken voor een poezeltje...

Zo'n zwabberend buikje vind ik wel schattig, toch niets storends aan ???

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#4 Geplaatst 23 november 2009 - 20:25

:ha wat zei ik iemand gaat er misschien mee lachen :ha daar heb je het al
en voelt het echt dan zo aan als klieren je kan het echt vastpakken zo een handje vol
echt ?? als het dat maar is

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 23 november 2009 - 20:39

Waar ik vooral mee moet lachen is die foto :ha :ha :ha

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#6 Geplaatst 23 november 2009 - 20:45

Ik weet wat je bedoelt Zoë, Bébé heeft dat ook. Het is niet het vet van het hangbuikje want dat hebben mijn andere katten ook maar niet die vaste bobbel.
Als je het tussen je vingers neemt is het precies of je de darm met inhoud en al vasthebt. Het voelt vol aan.
Ik heb mij dat ook al afgevraagd en denk toch dat het iets inwendig is dat ik voel. :s

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#7 Geplaatst 23 november 2009 - 20:47

Is het geen navelbreukje ? Ook dat voelt aan als een bobbel.
Dan zit het wel op de plaats van de navel natuurlijk.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#8 Geplaatst 23 november 2009 - 20:49

catherine zei:

Ik weet wat je bedoelt Zoë, Bébé heeft dat ook. Het is niet het vet van het hangbuikje want dat hebben mijn andere katten ook maar niet die vaste bobbel.
Als je het tussen je vingers neemt is het precies of je de darm met inhoud en al vasthebt. Het voelt vol aan.
Ik heb mij dat ook al afgevraagd en denk toch dat het iets inwendig is dat ik voel. :s

ja dat is het , dat bedoel ik

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#9 Geplaatst 23 november 2009 - 20:50

waar ligt de navel bij een kat

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#10 Geplaatst 23 november 2009 - 20:55

Ongeveer in het midden van de buik, onderaan tussen de achterpoten. Eigenlijk daar waar je op de foto naar wijst.

Bewerkt door feroesti, 23 november 2009 - 21:01.

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#11 Geplaatst 23 november 2009 - 20:57

het gezwel ligt echt helemaal achteraan , tot de achterpoten daar stopt het
dus ... navelbreuk wat houd dat in

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#12 Geplaatst 23 november 2009 - 20:57

charlie net gewogen hij weegt 4.100 kg en word eind deze maand 7 maand

feroesti
feroesti
  • 7.453 berichten

#13 Geplaatst 23 november 2009 - 21:03

Als hij al werd gecastreerd zou het me wel sterk verwonderen dat de dierenarts een navelbreuk niet opmerkte. Navelbreukjes worden meestal bij de castratie mee hersteld. Dierenartsen voelen zoiets toch meteen ?
Heeft hij/zij er niets van opgemerkt ?

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#14 Geplaatst 23 november 2009 - 21:04

Lijkt het hierop?
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

Guest_clyde_*
Guest_clyde_*

#15 Geplaatst 23 november 2009 - 21:07

nee dierenarts heeft niets gezegt
en nee ooh nee dat is het niet , dat is echt een hangbuikje
ik had  catherine een pb geschreven en haar uitleg zou precies dat kunnen zijn
Mijn da heeft toen als uitleg gegeven dat sommige katten tussen de darmen en zo wat meer vet hebben.
En als je zo met je vingers een beetje gaat voelen en dat samen nijpt precies is of je zijn darm vast hebt. Hij zei dat het geen klier of gezwel is maar het vet tussen de ingewanden om de ingewanden te beschermen en dat je dat bij sommige katten meer voelt, en daarom hoeven ze niet dik te zijn hoor.

Hier hebben Tigri, Filou en Pimmeke meer een hangbuikje en Bébé niet. Alleen bij Bébé voel ik die bobbel zitten.
Dus het zou buik vet zijn in een vastere vorm.
Ik hou het in het oog moest het dikker worden maar tot nu toe is dat bij Bébé niet verandert.
Je kan mss eens vragen bij je volgende da bezoek wat jouw da ervan denkt